WAJAH BARU

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia...

Hehehe.. Penat tangan dan otak memikirkan sesuatu yang baharu untuk Blog aku.. Bohsan bah dengan benda yang sama.. Need somthin new.. So, here you are!! I've completed it on 9pm!! Sharp!! Huhuhu.. Skung tengah keudara siaran langsung bola sepak antara Sabah dan Kelantan di Stadium Likas.. Kengkawan ajak gi tengok, tapi macam aku tidak berminat sebab esok aku ada exam.. Hahaha.. Ada exam tapi satu hapa pun aku blom baca lorr!!

Hari ini aku bangun awal.. Pegi opiz macam biasa on Wednesday.. Aku kerja pagi.. Lepas tuh, dalam jam 12 tengahari, aku di ajak untuk menjadi pelakon. Memegang watak pencuri getah.. Hahaha!! Kenapa tidak pencuri hati kah?? Pencuri cinta kah?? Aiyoo~~ Penjahat itu penerbit :P.. Berlakon bersama orang2 otai.. Sangat membuatkan aku gugup. Nasib baek skrip aku singkat jak.. Belum abis rakaman di buat, aku mintak diri sebab part aku dah siap rakam and it was perfect!.. 

Tepat jam 1 tengahari, kengkawan aku ajak aku pegi makan.. Firstly tak mau pigi.. Sebab mata aku sungguh mengantuk.. mesti diorang suh aku jadik drive lagik.. Aiyoo~~ Bagi tidak menghampakan kawan2 ku. yeah.. Jom kita pegi.. Makan di Bangunan Umno.. Dah beberapa kali makan di situ.. Tepampatnya agak exclusive tapi harga makanan macam biasa jugak.. Berani kasi mahal?? Kene hentam oleh menteri2 yang makan kat situ baru tau.. Ekeke.. Aku makan Nasi Putih, Ikan Goreng dan Sayur Nangka.. Lepas tu amik sambal belachan yang aku mix dengan sambal kicap dan sambal asam.. Hohoho.. Gabungan ketiga2 sambal memang terbaekk.. Tempat yang berhawa dingin, so tidak lah berpeluh sangat.. Nasib baik!! Kawan aku ada sorang mengandong.. Baru masuk beberapa minggu.. Morning Sickness dia sangat teruk.. Sampai dia ndak boleh cium kami pakai minyak wangi.. Alalala.. Abes lahh.. bau kepet!! Chess~~

Masa makan tuh, si jiran pun join sekali.. Kesian kat dia. Tak mo tinggal sendiri2 di opiz.. Mau jugak ikot meskipun tengah berpuasa.. Maaflah jiran.. Aku gelojoh tadi depan ko.. Kikikiki~~ Ko tak marah kan?? Tapi aku tengok lio ko jatuh ar.. Hahaha!! Naseb baek ko pandai cover up.. Pintar yuu :P

Lepas makan, aku dah mengantuk sangat.. Tapi bebudak tu sumer mendesak aku untuk bawa diorang pegi Cosway.. Aiyarkk.. Confirm lamaa!! Sekali lagi, aku kawan yang baek :P Hantar diorang dan aku lepak di kaki lima kedai sambil berasap.. Segarkan sket mata.. Abis sebatang, masuk dalam kedai Cosway tuh dan tengok2 diorang berbelanja.. Ofcoz mak-up menjadi tumpuan.. Dan mata aku tetiba terpandang pada satu benda.. Malu nak pegang.. Kawan aku perasan.. SI Honey.. "Oh La La" Kata dia.. "Bagus ni Saat.. Ada String" Aku terkial-kial ndak paham.. Tapi yang pasti, kami ketawa beramai2.. Sebab "Oh La La" itu adalah Sang Conds-Doms.. Aiyar~~ Siyes.. Malu dowh oleh mereka.. Sungguh kejam!!

Sampai opiz dalam jam 3.. Mata aku dah layu.. Kena-kena lagi bilik pejabat yang sungguh sejuk.. Mata aku terbuai.. Meskipun pada ketika itu aku tengah bermain Angry Bird.. OMG!!! Aku dah terjangkit.. Hihihi. Bosan lor.. Aku semakin lemah.. Mata semakin redup.. Mulut berat untuk bercakap.. Aku melangkah tanpa kasut ke bahagian belakang.. Pot baek punya.. Kosong ja sofa.. Macam tau2 ja aku memerlukan dia.. Aku mertebahkan diri di situ sehinggalah jam 6 petang.. Bangun2 ja ingat baru jam 4.30 sebab masih sangat terang.. OMG!! Jam 6 dah.. Kui Kui Kui.. Tapi, kawan2 masih banyak di opiz.. Semua kata nak pegi tengok Bola.. Aku?? Ndak mo lah.. Aku mau exam esok.. Masalahnya sampai jam sekarang ni pun aku belum baca apa2.. Ayarkk~~ My Name Is SAAT

No comments: