15 RAMADAN YANG MEMILUKAN

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia...

Huh!! Perut sangat kosong tika aku menulis entry ini.. Awal subuh bangun sebab bende ni lah.. Susuah nak tido balik.. Dan aku sungguh malas untuk pergi ke mana2.. Bukak peti, eh ada korma lax.. So, juadah berbuka dan bersahur aku samaaaa saja.. HUhuhu..

Hari ini aku bangun sangaaaaattt lewat.. Jam 11 pagi aku tersedar dari mimpi lena.. So, jam 12 lah baru semuanya selesai kan.. Hari ni agak menyampah sket. Sebab air kat umah kene potong oleh pihak pemaju. Sebab katanya aku lom bayo itu maintanance service.. Huh.. Ok Ok Ok~~ Bayo dua bulan terus.. Redho ja aku kan.. Sangat yakin membayar.. Lepas tuh baru gerak ke opiz..


Sampai opiz, kekangkawan aku semua dah ada.. As usual, ibu mengandong tu sambil bercerita sambil mengunyah.. Perghh~~ Relek ja dia makan nasi putih ngan kari ikan depan we olz.. Adeh.. cair plak lio aku tengok beliau.. Hahaha.. Bukan aku sorang.. Kak Suhani pun sama.. Kekeke.. Saboo kak.. Nanti masa buka nanti kita perabih depan depa.. Nasib baek ibu mengandung kan..

Ntah ar.. Mood aku sungguh hanjing hari ni.. Tatkala aku mendengarkan lagu raya di kumandangkan. Maklum lah, hari ini, semua station radio RTM dah mula memainkan lagu raya.. Tak banyak.. Cuma ia akan semakin banyak apabila semakin mendekati Raya.. Fuh~~ Sungguh aku tidak tahan bah.. Macam mau gugur jantung aku mendengar lagu tu.. Meydey!!! Meydey!!! Lari ke hotspot aku.. Tarik nafas panjang2.. Bergenang ayer mata teringat kampung... Ah!! Cengeng sungguh aku.. Bagaimana aku nak menghadapi 1 Syawal ni?? Kawan aku kat FB siap warning aku lagi.. Dia paksa gak aku balik.. Sebab dia dah merasai kesengsaraan beraya di perantauan semasa study di USM dulu.. Tapi, as usual aku kasi dia jawapan Ally Iskandar.. "Lelaki tak boleh takut.. Perasaan takot bukan milik lelaki" OMG!!! Macho giler ahh.. Hohohoho.. Padahalll....

Waktu berbuka semakin dekat.. Bawa diri pegi tepi laut milik Sutera Harbour.. Tak banyak sangat kete di situ.. Aku?? Termenung sambil melayan sms someone.. Menunggu waktu berbuka dalam keadaan yang tidak berselera.. Haus je lebih ni.. Tiga bijik kurma dan sebotol mineral sudah sedia.. Glup!! Hilang semua tatkala azan bergema.. Masuk dalam perot lah.. Hahaha.. Masa semakin hampir ke Isya' baru aku gerak pegi Masjid. Smayang Tarawih dan lepas itu pulang rumah..

Aku sungguh tido awal.. Lepas mandi, aku sms dengan dia lagi.. Katanya stress dan sengal otot.. Ok.. U rehat.. Im okay.. Sebab, kalau dah takder yang teman, mata aku memang pandai terlena awal.. My Name Is SAAT

No comments: