KMR 2011 : EPISOD 6

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia...

Hari ini hari terakhir aku di Tawau.. Semalam melepak dengan si Aziyan Gie dan si Cik Pit.. Sempat menapau Nasi Lalap.. So, itulah juadah bersahur aku ngan si Aziyan Gie.. Makan berdua.. Masing2 diam menikmati juadah sementara minda masih berada di atas tilam.. Huhuhu.. Ndak abis nasi ku makan.. Tapi lauknya memang aku grodok!! Sebab dah berbulan2 aku ndak menjamah ini nasi yang sungguh sedap! Alhamdulillah... Lepas tu, tido balik..

Jam 6 lebey aku tersedar.. Kali ini aku bagun untuk bersiap meninggalkan daerah Tawau yang terchenta.. Makcik aku dah bangun dah.. Dia tengok ja aku kemas barang.. Syahdu la pulekk.. Memasukkan semua barang ke dalam bag dan cuba untuk tenang.. "Ndak pa lah.. Nanti datang balik sini lagi" Aku cuba memujuk hati ku sendirian.. Sememangnya aku sungguh tidak puas berada di daerah ku ini.. Masih banyak kegembiraan belum aku kecapi.. Argh!! Malasnya begini.. Jam 7.15 aku meninggalkan rumah.. Salam makcik ku dan terus membimbit beg tanpa menoleh ke arah mukanya.. Huh!! Merah suda mataku.. Tapi, aku ndak nagis pun bah.. Cuma dada terasa sedikit sebak..

Aku terus menuju ke Masjid Al-Kauthar tempat berkumpulnya ahli konvoi.. Malas aku pakcik2 tuh.. Ndak pun mengambil aku di rumah.. Padahal satu jalan ja pun.. Nasib baik ndak jauh.. Huhuhu.. Sabar sungguh aku.. Matahari nah meninggi.. Aku dah rasa bahangnya.. Dan aku sangat berpeluh tatkala sampai dalam keta.. Tidak lama aku duduk, Kak Mas datang buat liputan.. Huhuhu.. Bercerita lagi.. Terdengar suara seorang ahli konvoi suh berkumpul untuk taklimat.. Tapi aku buat derkk jer.. Malas mau menyibuk.. Hari ni turn aku buat laporan konvoi.. Tapi aku tak begitu risau.. Sebab aku dah suh kawan aku rakam petang semalam.. So, pagi ni play saja.. Lagipun, live utk tv-i kan.. Hurmmm

Jam 8 tepat.. Kami di lepaskan oleh YB Datuk Tawfik.. Semakin jauh aku meninggalkan bandar Tawau.. Semakin sedih perasaan ku.. Aku diam2 ja dalam keta.. Dan pakcik2 tu sangat mengerti kalau aku sedey.. Aku perasan dia tenung aku.. Tapi dia tak tanya soalan pun.. Kami menempuh perjalanan sejauh 479 km dari Tawau ke Ranau.. Perjalanan yang sungguh membuatkan aku sedey.. Hurmmm.. Untuk menghiburkan hati, aku tidooo je lah.. Relex jer aku tertonggeng2 di belakang tuh.. Dan kalau tersedar, aku saksikan pemandangan di luar.. Sempat gak aku maik gambar..

Tawau Bumi Peladang

Lautan Anak Sawit

Kawasan Lahad Datu dekat Lembah Danum

Sungai di kawasan Luanti, Ranau

Pemandangan Gunung Kinabalu dari Homestay

Pemandangan dari Masjid Jamek, Kundasang

Tersergam Tanpa Awan.. Gunung Kinabalu

Keropok Daun Bayam

Awez Love You!

Ehekk ^__^

Ngeee ^__^

Jam 4 petang kami sampai di Ranau.. Pergaduhan kecil dah berlaku di Tawau pagi tadi.. Oleh pakcik2 tuh.. Rentetan itu, kami tak tinggal sekali di BTN.. Pakcik tuh bawa aku pergi bermalam di Walaitokou Homestay Kg. Sinisian di kaki bukit sedangkan Kem BTN tuh terletak di atas bukit.. Perghh.. Cantek gile pemandangan.. Yang pasti, kawasan yang kami tinggal tuh sangatlah sejokk!! Aku sangat tak suka dengan suhu itu.. Tyme nak smayang maghrib, aku gagahi mengambil wudhu dengan air tangki yang sangat ais!! Beku otak ku seketika.. Hahaha.. Lepas tuh, aku cepat2 pakai stokin dan smayang sekali dengan stokin.. Sampai isya' dan tarawih, aku tahan jer apa2 yang nak kluo.. Hahaha..

Sambil menanti pakcik menguruskan bilik ^__^
Lepas tuh, aku ngan pakcik2 tuh lepak kat kedai kopi.. Aku sempat singgah beli buah dan kerepek.. Aku order Teh O Pok Panas.. Sambil tuh aku makan2 buah.. Huh!! Bosan punya pasal.. Sambil sms ngan si Sahabat aku buat susn2 biji buah tu.. Huhuhu.. Ntah lor.. Aku sangat rindu dekat diorang juga malam ni.. Hurmm.. So, refer to the pict yea.. Ngee... Lepas semua selesai, kitorang balik bilik.. Aku terus naik atas.. Tuko sluar dan masuk bawa selimut.. Stokin tak bukak.. Hahaha.. Dua selimut aku pakai.. Biar kasi tebal.. Sejuk giler.. Dalam jam 12 lebey aku tido.. Jam 3 pagi bangun balik.. Sahur kat kedai kopi yang sama.. Lepas tuh, aku dah tak tido sampai jam 6 lebey.. Baru aku sambung tido balik.. Main FB!! My Name Is SAAT

No comments: