KMR 2011 : EPISOD 7

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Bangun jam 9 pagi.. Terus kasi on lappy dan online lagi.. Rindu Tawau masih menyerang.. Dan hari ini kami akan meninggalkan Ranau menuju ke Keningau.. Jam 10.30 aku bergerak mandi dan siap mengemas semua barang.. Pastikan tiada satu pun yang tinggal.. Lepas semuanya sedia, kami meninggalkan Homestay jam 11 pagi dan bergerak ke Kem BTN di atas bukit.. Pemandangan yang cukup indah.. Di tambah dengan tiupan angin yang tidak putus2.. Sejuk saja.. Cuaca tidak begitu cerah.. Taklimat jam 12 tengahari di dewan.. Aku masuk ar.. Tapi pakcik2 tuh tak masok.. Nampak sangat diorang boikot ni BTN pasal semalam.. Hurmm... malas nak masuk campor..

Selamat Tinggal Homestay..

Ni dekat BTN Kundasang


Credit to Pakcik ^__^

Kenderaan Rasmi Weolzz

Tambunan Bumi Padi

Padi ke Lalang?

Inilah Kerja Aku.. Thankz to Pakcik lagi ^__^

Jam 1 lebey baru kami meninggalkan BTN dan menuju ke Keningau melalui jalan Ranau > Tambunan.. Laluan yang sama aku lalui ketika mengembara bersama team MyVi Lagi Best tempoh hari.. Terkenang lax pasal hari tuh.. Macam biasa.. Kalau tak tido, kerja aku amik gambo.. Tapi hari ini aku semangat sket buka tingkap dan kibar Jalur Gemilang.. Huhuhuhu...

Sampai di Tambunan kami singgah di Rumah Anak-Anak Yatim Tambunan.. Eh!! Aku pernah sampai sini.. Masa tu aku tahun 2 kat U.. Masa tu kitorang ader program Bakti Siswa.. Under subjek Interim.. Belajar pasal perhubungan awam dan subjek protokol.. Alamak!! HP tinggal dalam kete.. Malas nak amik.. Means, aku tak der amik gambar mase kat RAY Tambunan tuh.. Hurmm..

Dalam perjalanan menujuk ke Keningau, aku dikejutkan dengan suara pakcik.. "Kita di arah pulang" katanya.. "Kenapa?" Tanyaku.. "Pengarah BTN call pengarah kita, suruh ganti crew" jawabnya "Owh.. Ndak pa lah.." jawab ku ringkas.. Dalam hati ku melonjak riang.. Fuhh~~ Macam terseksa ja aku di sini.. So, boley balik bilik dah!! Hahaha.. Tapi, pakcik tuh sibuk lax.. Call sana sini.. Nampak sangat dia tak nak balik.. Beberapa minit selepas itu, Penolong Ketua Pengarah Radio call i.. Tanye cerita sebenar.. Aku cerita berdasarkan apa yang aku tau.. Dan, pengarah mengarahkan pakcik2 tu jak yang pulang. Aku di suruh stay.. Tapi, dengan kebijaksanaan pakcik tuh.. Aku pun balik sekali dan kini diganti oley crew news.. Hahaha.. Jam 7 bergerak balik lepas berbuka dan sampai di rumah exactly jam 10 malam..

Sangat rindu dengan bau bilik aku.. Ahh.. Bahagianya dapat baring kat tilam.. Smabil bersms dengan My BFF.. Aku tak sedar aku tertidur.. My Name Is SAAT

No comments: