AJL 26 & FAMiLY DAY

Assalamualaikum dan Salam Satu Malaysia..

Hye Fellaz!!
Sepatotnya entry ni dah keluar lebih awal.. Cuma dek kerana badan yang sungguh lengoh-lengoh.. Jadi, aku rehat jap blogging.. Kenapa penat betol?? Meh aku cerita..

Hari Ahad yang lalu aku bangun awal.. Awal?? Jam 7 awal ka?? huhuhu.. Kira awal lah tyme ari Ahad kan.. Sebab starting Jan 2012, aku sudah cuti hari Ahad.. Ngee~~ bangun awal sebab mau attending Famly Day for the first tyme.. Yang pasti, semua orang ada famly.. Jadi, aku pakat dengan Mak Hayy dan si Kornn untuk jadi Happy Family on that days.. Ihihihi.. Tema?? Kami teda tema.. Main langgar ja.. Ada kami kisah?? Janji kami mau dapat hadiah.. hahahaha


Badan masih lagi terasa letih hari itu setelah mengangkut hamper dari tingkat 2 ke bilik V.I.P.. Kira masih boleh jalan lagi.. Lokasi sambutan di 2nd Beach Pantai Tanjung Aru, KK.. Jejak ja kaki, terus terpandang satu tempat.. Yeah!! Tempat tu ar aku dengan suara dia untuk kali pertama.. Bila ar hari itu?? Hurmm.. Aku dah tanda di callander.. Tapi, aku dah buang dah pun callendar tuh.. Semua benda aku note sana.. jam call, topik dan sape yang call.. Aku ka atau dia.. Ihihihi.. Kisah silam lol..

Lapor diri ja terus dapat door gift.. Towel, Beras 3 kampit x 5kg, Jamu, 3in1 Mak Dara punya minoman dan Rempah Masakan... Langsong tidak berguna.. Dah di sponsor.. Amik ja lah.. Masuk ja dengan keberatan yang subhanallah.. berat siot~~ Then, di kasi berat lagi dengan job yang tiba-tiba.. Mak Hayy invite aku untuk jadi pengacara bersama.. Gila ka endak tu?? Teda angin, teda ribut.. Terus kena sergah dengan microphone.. Ok~~ Redhoo lagik.. Majlis berlangsung dengan penuh rancak.. Banyak gak la aktiviti yang dilangsungkan.. Aku handle aktiviti ikat kaki.. So, aku buat sikit kelainan.. Lari mengundur.. Hahahaha.. Terpelanting makcik tuh~~ Rasa macam derhaka lax.. Huhuhu.. Im sorry..

Sedih sebab ndak dapat LCD TV untuk cabutan tiket bertuah.. Aku dapat kittle jerkk.. Dan untuk changing gift lax, aku dapat benda yang sebijik fungsi dengan benda yang aku beli.. rupanya Abg Fazly beli di tempat yang sama dengan aku.. Cuma waktu ja yang berbeza... Hahahaha.. Lawak siot.. Anak dia ar dulu ketawa.. Hahahaha.. Ok Ok Ok.. Abg memang begini.. :P

Kemeriahan terus berlangsung sehingga jam 4 petang. Di satu sudut aku berdiri.. Tetiba mata aku memandang lokasi itu.. Bayu laut terus menerpa tepat wajah aku.. Rindu itu melebar di dalam kalbu.. Arghh!! Mood aku hanyut di balik kemeriahan suasana.. Aku hilang seketika.. Melepak di lokasi yang agak tersorok.. Bila ditanya, alasan ku penat.. Amik nafas sekejap kata ku.. Rokok di tangan ku sedut dalam-dalam.. Cuba untuk fokus semula.. Suara Mak Hayy yang gempita menampakkan senyum ku sedikit.. Dia tarik aku untuk meneruskan acara.. Dia pulak mau rehat.. Ok.. Tiada apa yang boleh merosakkan mood aku!! Then sekali lagi aku berjaya menipu.. Mie ada buzz via watsapp.. Aku layan ndak layan ja dia.. Fokus aku langsung tiada dengan dia.. Again, aku berterus terang dan dia biarkan aku sendiri.. thankz sebab memahami kawan ku.. 

Balik dari program, aku terus mandi dan rebah di atas tilam.. Jam 8 aku tersedar dari tidor.. Tengok HP aku ada mizcall dari Mak Hayy.. Aku try call back.. Dia ajak aku stay umah dia malam tuh untuk tengok AJL.. Hurmm.. Aku berbelah bahagi.. Dia tu jenis yang agak bersih skit.. Aku ni.. Capetran punya version.. Banyak alasan yang aku kasi.. Tapi, dia tetap juga dengan ajakan dia.. Akhirnya aku mengalah.. Fine!! Jam 8.40, aku bergerak pergi umah dia.. tengok AJL sambil makan ais krim, biskot oreo, meggie dan Tropicana.. Jam 12 tepat, kami masing2 mengantok.. Tidor di hadapan TV LCD dia.. Dia tidor atas sofa.. Aku dah di sediakan tilam.. Thankz Mak Hayy.. Baek sangat ko..

Awal pagi aku sungguh tidak bermaya.. Tapi kena jugak bangon. Hari Isnin aku kerja pagi.. Mak Hayy biarkan ja aku.. Semalam dia dah tunjuk semua.. Sebelum jalan aku g tau dia.. Then jumpa di opiz.. Huhuhuhu.. 

Dan malam itu, masa lagu Kisah Hati dipersembahkan aku teringat dengan dia.. Mak Hayy ada di sebelah aku pun sibuk dengan samsung tab dia.. Then aku amik hp dan antar sms.. Ntah.. Padahal sebelum ni aku cakap, aku ndak mau sms sudah dia.. Dan semalam (30 Jan 2012) genap 2 minggu aku ditinggalkan.. HMAM aku rindu kau!! Tapi, aku tau sia-sia.. Dan aku harap sangat sms tu tidak mengganggu ko.. :((

>>My Name Is SAAT

No comments: