BES-KAL

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Hye Fellaz!!
How are you today?? Semoga sihat arr.. semalam aku call mamak aku kan.. Tanya pasal bapak aku.. Then, mak aku cakap dia ok.. Aku khabarkan ke mak aku kalau sebelum ni aku ada bermimpi pasal adik aku si Azam.. Mak aku pun mula bercerita..

Si Azam sihat.. Alhamdulillah.. Mak kesian tengok dia.. Budak-budak dekat rumah semua sudah ada basikal.. Tapi dia cuma kejar-kejar dari belakang ja bila budak-budak tu main basikal.. Jadi, mamak kasi tau lah dia.. Kalau bulan ni gaji abg mu (si Ewan) meletup, mamak belikan ko basikal ya.. Dan dia dengan penuh exited memberitahu khabar berita itu pada semua kawan dia.. Satu lagi kisah, anak adik aku si Azmi.. Dia kena tampar oleh budak-budak gara-gara basikal.. Huhuhuhu.. Kesian lax ku rasa..


Sebenarnya, gaji pertama aku dulu sudah ku belikan adik aku ni basikal atau dalam sebutan tempatan dia besssssskal... Tapi, masa tu, dunia bebudak di kampong aku belom glemer dengan basikal.. Then basikal tu rosak.. Ndak di peduli.. Jadi, bapak aku gantung basikal tu atas pokok rambutan dekat rumah aku.. Tinggallah basikal itu berkarat terkena hujan. Bukan apa, basikal tuh sudah pernah mencederakan adik-adik aku. dan sebab basikal itu juga, si Azam ndak mau pergi mengaji.. Sibuk mau main saja.. Bapak mana ndak meradang??

Bila dengar cerita mamak aku tuh, aku terus gtau mamak aku, belikan lah dia yang baru mak.. Jangan lah repair yang basikal aku beli tuh.. tau masih bagus.. Tapi nampak jellek pulak kan.. Berkarat sana sini.. Aku kasi tau mamak aku, kalau mau aku beli, bulan ni or bulan depan memang nda dapat.. Aku cakap ke dia kalau aku perlu simpan duit untuk cover road tax kereta dan insurans dia sekali.. mak aku faham.. Thankz mak.. Sure aku terasa bersalah dan malu sedikit..

Memikirkan pasal adik aku tuh, sedih la bha.. Aku sudah rasa masa kecil dulu.. Apa yang aku mau sering di tolak sebab tidak mampu.. Jadi, aku ndak mau adik aku skung ni rasa apa yang aku rasa. Masuk KFC pun umur dah tuak.. Kenal internet pun tingkatan 6 ja.. Adess... Aku budak kampung yang sangat kampungan bha.. Tu lah dia.. Tapi, yang pasti, mak aku cakap, adik aku si Abby baru ja sambut birthdaynya tanggal 22 Jan yang lepas.. Dan dia sangat kesal bila abangnya ndak umumkan di radio.. Huhuhuhu.. Aku lupa adikku!!  Ntah abg jenis apa aku ni.. Ok!! Sudah buat noted untuk hari jadi adik aku yang berikutnya.. :) Love my family very much.. And i hate my self very much!!!

>>My Name Is SAAT

No comments: