HARI AHAD SEMALAM

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Hye Fellaz!!
Kamurang mau tau, sealam aku rasa antara hari yang paling banyak aku bersms dengan si dia.. Banyak sangat.. Aku rasa sudah lama aku ndak bersms begitu.. Rasanya dari pagi sampailah malam.. Walaupun terkadang terputus kan.. Ye ar.. Dia penat.. Dia Tidur dan aku Ignore.. Huhuhuhu

Cerita pasal keseriusan dia bercerita pasal Tawau.. Dia baca HMetro pasal isu bebudak yang jual plastik kat pasar Tawau.. Kalaulah dia tengok bebudak tuh, confirm dia ndak mau dekat.. Busuk, hanyir dan kotor.. Aku?? Hihihihi.. Biasa ja.. Sebab aku pun pernah melalui kehidupan macam gitu gak dulu.. Bukan menjual plastik.. Tapi, besalah kan, kehidupan kanak-kanak.. Main dalam reban ayam.. Main ujan.. Mandi parit/longkang.. Korek lubang yang di sangka air mata air rupanya sisa kumbahan yang mengalir keluar.. Hahaha.. Lucu ar kalau di ingat.. Tapi, itu semua kisah kana-kanak aku yang tak mungkin akan terpadan dalam diari kehidupan aku..



Selepas dia membaca HMetro tuh, barulah dia terbuka minda untuk menerima kebenaran setiap benda yang aku cakapkan pada dia sebelum ini. Hurmm.. Beza sungguh kehidupan kita kan.. Aku sempat lagik rase idop dengan lampo 'pom' atau lampu gasolin.. Aku sempat merasai buang air besar kat toilet yang main gali tuh.. Bukan sempat rasa jak.. Sempat tengok cara orang buat lagi.. Hihihi.. Tu ar sedikit sebanyak kehidupan aku masa kecik.. Kalau dia lax.. Kehidupan dah memang sah-sah bandar.. Buka mata ja terus sinar lampu punderfloor masuk ke dalam mata.. Huhuhuhu.. Tetiba aku rasa kecil ja semalam.. Kalaulah ko boleh lebih positif, aku akan mula berbincang pasal 'putus' semalam.. Tapi aku ndak da kekuatan untuk melakukan itu.. Aku tau ko seorang yang keras dengan pendirian.. Cepat melatah dan agak susah di ajak ke dewan perundingan.. kenak-kenak lagi kita jauh.. Uhuhuhu.. Betol-betol aku rasa rendah diri dengan ko semalam..

Lepas tuh tetiba aku bukak cerita pasal si Abg Beso yang mau berkunjung ke Sabah.. Terasa sedikit kecil hati.. Aku bukan orang yang dipilih untuk menjadi tourist Guide.. Yeah.. Mungkin kamu memikirkan pasal kesibukan aku bekerja.. Mungkin takde masa nak melayan kamu nanti.. Bah.. Jadi?? Sekilas itu juga terbayang satu situasi di minda aku.. Masa tu aku jenjalan di 1B.. Dan tetiba aku terpandang wajah Abg Beso sedang berdiri di hadapan aku.. Oh!! Tetiba kaki aku kaku.. Mau lari atau mau senyum.. Aku cepat-cepat hapus perasaan itu dari otak aku.. Huhuhuhu.. Tapi, sampai sekarang ni, persoalan 'Adakah Abg beso sudi untuk berjumpa aku??' sangat ligat bermain di otak.. Hurmm~~

Satu benda yang ko kena tau.. Aku ndak pernah rapat pun dengan Abg Beso sebelum ni.. Kami kawan biasa ja di tagged.. Tukar no phone.. Lepas tuh, kami main skypee.. Tapi, aku rasa macam baru sekali kami berinteraksi menerusi panggilan video.. Itu pun aku sengaja kasi gelap lampu.. Ndak mau dia nampak aku.. Muka aku kan buruk.. Huhuhuhu.. Sungguh sedar diri.. Aku sebenarnya takot dengan bayang-bayang aku.. takut dengan kritikan orang.. Takut nanti aku ndak boleh menghadapi semuanya dengan senyuman. Walaupun aku sedar, kalau aku sungguh positif dalam menasihatkan orang.. Untuk diaplikasikan pada diri sendiri.. Maaf!! Aku gagal...

Hari Ahad yang cukup merelaxkan.. Aku sendirian di rumah.. Semalam balik lewat buat editing.. Cuba untuk tidor, tapi rasa macam susah mata nak tertutup.. Hihihihi.. Jadi, main skipping dalam bilik.. Ntah ar.. Rasa macam aku gila.. Ketawa sensorang.. Aku pun dah lupa apa yang buat aku ketawak.. Tapi, memang itu lah yang buat aku semput.. Hihihihi.. Lepas tuh pegi pasar.. Beli kuih, nasi kuning dan ketam.. Macam best pulak ketam tu di tengok.. Masak biasa-biasa saja.. Sambil tuh aku cuci kaen, sms dengan Sang Arjuna, dan waktu aku di tinggal sendiri, tetiba mata aku berminat menengok Maria Mariana kat tv3.. Abis ja filem tuh, masuk bilik dan baring atas tilam. Ndak bley tidor.. Sibuk berfikir lagik.. Dan kali ini aku memikirkan sesuatu yang lagi dahsyat.. "Bagaimana kalau aku jadi Gila?? Adakah aku tetap akan ada kawan?"

>>My Name Is SAAT

No comments: