SEMAK

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia...

Hye Fellaz!!
Ngeeeee.. Hari ini dah masok 9 Jan 2012. Baru aku perasan kalau atas meja aku masih ada lagi borang PTPTN yang belom aku submit. Kamurang au tau, due date dia hari ini lor.. Huwahuwahwua~~ Pa mo buat nih?? Ehehe.. Jangan ar cepat betol mau menggelabah.. Aku dah call dah tadik centre PTPTN tuh.. Diorang cakap boley jer.. Yang penting kasi tu surat tunjuk sebab.. Ngeee~~ Kerja lagik..

Sure, hari ini aku kerja. Datang opiz macam biasa. Awal sebab aku duty hari ini. Hari Isnin.. tetiba bukak tajuk pasal Mimpi Oh Mimpi.. Kenapa?? Sebab semalam sang Arjuna aku mimpi pasal si Randy Pangalila.. Huhuhu.. Jelous jerk.. Ya lah!! Sapa ndak jelous.. Patner ko mimpi main dengan someone yang sah-sah lebih cute dari ko?? hahahhaa.. Biarlah sana.. Its just a mimpi hokey.. Not a big thing to think.. Tapi, cuba bayangkan kalau dia betol-betol ngan Randy.. Hurmm.. Betol!! Aku tarik nafas panjang.. Macam ndak cukup oksigen ja ni dada.. Uhuhuhu.. 



Hari ini cerita pasal semak.. Yeah.. Its not about semak samun. Tapi perumpamaan kepada diri aku yang kelihatan semak. Memang banyak benda yang perlu aku tukar.. Especially penampilan aku. Aku sangat ndak tau mau mula macam mana.. Sebab bab grooming ni aku sangat gagal.. Aku sebenarnya suka yang biasa-biasa ja.. Ndak suka menjadi begitu menonjol.. Tapi, aku ndak boleh ikot dah dengan imej aku yang suka akan biasa-biasa tuh.. Sebab skung ni aku di gelar personality.. Ntah kenapa tetiba aku begitu concern dengan semua ini.. Betol... Aku tidak terlalu berminat pada dunia glamour.. Ada apa pada glamour?? Popular?? Menyusahkan!!

Sang Arjuna punya komen.. Rambot aku semak, makup dull.. Bibir itam.. Baju cam pompuan.. All nampak hodoh!! Thankz sebab jujur ngan aku. Tetiba aku rasa malu betol nih.. Tapi, aku ndak lah rasa terhina pun.. Cuma aku rasa macam aku ndak layak dengan dia. Ehehehe.. Kan sebelom ni aku cakap, Camera tu sangat jujur dalam bab tipu menipu nih.. Dalam konti memang ar nampak putih.. Sebab lighting sangat membantu.. While kat luar, u nampak ar diri i yang sebenar.. Dia cakap, kalaulah tiada nama aku kluar sana, sure dia ndak kenal sapa tu orang yang tengah jadik compare.. Huhuhuhu.. Hodoh sangat kan.. 

Kalau kamurang mau tau, masa tu aku sungguh serabot. Berfikir macam mana aku perlu handle semua ni. Thankz kepada hati yang sungguh bertabah. Langsung tidak rendah diri or sedih... Malah bersemangat untuk mencari dan memulakan langkah perubahan. Ndak tau dari mana mau mula.. Arghh~~ Tetiba hari ini semua benda ini menjadi persoalan pokok dalam pemikiran aku.. Aku sungguh yakin kalau aku seorang yang kreatif dalam menggayakan sesuatu.. Sangat berani dalam bermain dengan warna.. Tapi, dalam konteks diri sendiri, aku malu.. Sebab aku sebenarnya takot dengan kritikan.. Uhuhuhu~~

Oii!! Bergaya ikot kemampuan. Ehehehe.. Ayat ni muncul sebaik aku menyatakan hasrat untuk membeli Samsung Galaxy Tab 7Plus.. Teringin sangat. Sebab semua kawan-kawan aku dah advance.. Tau diri lo.. Lagipun, itu sebahagian daripada imej.. Yeah.. Penampilan.. Apa yang dipakai, yang di cakap, yang di guna.. Semua boleh menggambarkan siapa diri ko yang sebenarnya.. Adakah perlu untuk aku memulakan sesuatu sekarang?? Bagaimana aku nak mulakannya?? Dari mana?? Huhuhuhu.. Yeahh~~ Yang penting semua kena berlandaskan dengan bajet.. Bajet bulanan untuk diri sendiri.. Entah ar.. Aku memang kedekut dalam bab-bab begini.. Walaubagaimanapun, semua orang di sekeliling aku menyeru agar aku membuat perubahan.. Uhuhuhu.. Apa lagi yang perlu aku lakukan melainkan mencuba!! Ya.. Jangan takut mencuba.. ^___^

>>My Name Is SAAT

No comments: