KEBANGGAAN KU

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia...

Hye Fellaz!!
Sejok gila dalam opiz nih.. Ihihihihihi.. Aku masih di opiz bha ni.. Nda tau mo buat apa, jadi main update blog ar.. Meja aku sungguh serabut. Mengalahkan pengarah bank lax.. Hahaha.. Ada aku kesah?? Biarlah sana.. Janji aku ndak serabutkan meja orang lain.. Diorang ndak selesa, tu diorang punya pasal.. Wah!! Bukan main lagi ayat kan.. Iihihihi

Sumpah kalau rindu ini sangat kuat. Rindu kepada sang Arjuna yang 'dulu'.. And of coz to my beloved family.. Tadi air mata ni hampir jatuh depan Hani bila aku tetiba bercerita berkenaan kedua orang tua aku.. Diorang begitu tabah melalui hidup saat-saat keluarga aku di timpah musibah yang begitu besar. Aku ndak salahkan adik aku. Mungkin begitu takdir dia. Dan alhamdulillah kini dia kelihatan bahagia walaupun masih ada mulut jahat yang cuba merosakkan segalanya.. Aku memang ndak bersetuju dengan tindakan dia.. Namun, aku cuba mengikuti tindakan kedua ibu bapa aku yang begitu positif dalam menerima ujian daripada Yang Maha Kuasa.. 


Jika dikenang kembali detik itu, keluarga terdekat yang selayaknya mendukung, kelihatan mencemuh.. Yang bukan keluarga lagi lah.. Kelihatan begitu banyak talam dua muka. Bercerita mengenai ketabahan dan konsep sabar di hadapan, namun taik yang dilempar dari arah belakang.. Hanya tidak menitik air mata kedua orang tua aku.. Ndak tau lah kalau diorang menangis di belakang kami adik beradik. Tapi yang pasti, aku yakin hati mereka sedang terluka..

Dari seorang yang periang, bapak aku mula mendiamkan diri dan menjauh dari rakan-rakan dia. Mak aku masih tetap tabah.. Tetap melakukan rutin harian seperti biasa.. Mood tidak stabil bapak aku kekadang dilampiaskan ke adik aku yang masih kecil ketika itu.. Aku nampak sangat kalau hati dia sedang berkecamuk.. Tapi, aku malas mau campur lebih-lebih.. Hampir beberapa bulan perkara itu berlangsung, akhirnya orang yang mencemuh dan mencaci merasai kepedihan yang sama apabila keluarganya juga ditimpa masalah yang sama. Lalu berkunjunglah dia kerumah untuk bertanya jalan penyelesaian..

Aku sudah tau bapak aku.. "Ini adalah takdirnya Allah".. Kita hanya perlu melakukan yang terbaik saja.. Allahuakhbar.. Bermula dri saat itu, aku rasa bapak aku kembali ceria.. Walaupun jauh di sudut hati mereka berdua terluka.. Aku masih tidak berdaya untuk merawatnya.. Namun, aku sangat yakin, kalau mereka berdua adalah kebangganan ku..

>>My Name Is SAAT

No comments: