CUR-HAT

Assalamualaikum dan Salam Satu Malaysia..

Hye Fellaz!!
Memudahan semuanya ok ja hari ni.. Aku dah semakin ok.. Alhamdulillah dan thankz banget kepada kawan baru aku yang banyak membantu aku melunaskan rasa rindu aku pada HMAM.. Entah ar.. Macam aku tipu diri aku lax bunyiknya kan.. Tapi, itu lah yang mampu aku buat stakat ini.. Dan aku akan pastikan limitation itu betul-betul wujud dan kukuh di masa hadapan..

Hari ini aku duduk berbincang dengan si Jiran aku. Ntah kenapa tetiba hari ini aku rasa macam mau meluah ja dengan dia. Aku cakap semua dengan dia tanpa sebarang pun aku sembunyikan.. Yaa.. Semua!! Terasa malu jugak lah.. Umpama membuka pekung di dada. For the first tyme aku menceritakan semuanya kepada seseorang yang dekat dengan aku. Sebab, aku memang ndak suka berkongsi masalah dengan orang lain. Aku rela tanggung sendiri daripada membebankan orang lain especially orang yang aku sayang. Si Jiran yang paksa aku cerita.. Dan hari ini kami dua bercur-hat.. Curahan Hati bersama.. Aku cerita pasal cerita aku dan dia pun cerita pasal cerita dia. For sure, mak hayy ajak pegi Ging Bubut pun aku ignore jak hari ni.. Terasa sedikit menyesal sebab diorang makan durian hari ni.. Arghh~~ Tapi cukup berterima kasih dengan si Jiran sebab banyak kasi cool dan down mood aku yang cam sialzz ja sejak dua minggu lepass.. Sundelzzz kan Jah!!


Dari musim perkenalan sampailah ke hari ini.. Banyak soalan dan banyak jawapan.. Huhuhu.. Semuanya keluar macam air.. Kekadang sempat gak kami gelak bagai nak rak.. Jahat tol kau jiran.. Uhuhuhu~~ Anyhow, ko memang kawan yang cukup baek.. Memudahan ko akan gembira dan bahagia dengan husband ko yang berbangsa Bugis sama macam aku.. Ko dah tau macam mana perangai orang bugis kan? Sangat berdikari dan sangat egois.. Aku?? Yepzz.. Ego sket la.. Tapi, kalau demi kepentingan, aku sanggup beralah.. Biarkan saja.. ndak benjol pun kalau kalah dengan ego.. Malah ada masanya akan mendapat pahala.. Kan? kan?

Hurmm.. thankz atas semua nasihat yang ko kasi dengan aku. Aku tau kalau semua benda yang aku buat salah.. Dan aku juga tahu sedia, semua benda yang ko cakap itu betol.. Aku buntu ar Jiran.. Ko tau jugak kehidupan ku macam mana kan? Dan aku ndak sanggup melalui kehidupan ni begini.. Tapi, mungkin ini adalah ujian untuk aku membiasakan diri.. Who knows lepas ni aku di hantar ke luar negeri Sabah lax?? Nah!! Ni kali lah.. gelabah teruss.. Ndak pa.. Ndak salah kutip pengalaman kan.. Dan jawapan kepada soalan kau, aku sudah semakin cinta dengan KK dan tidak berniat untuk pulang ke Tawau.. Dan aku sudah semakin selesa dengan kehidupan aku sendiri sekarang.. Bangon jam 5.30 pagi (kadang-kadang lol) dan tidor jam 10.30 malam.. Disiplin tu penting untuk menjamin segalanya berjalan seperti perancangan.. Anyhow, wish me luck ya Jiran.. 

>>My Name Is SAAT

No comments: