DiLEMA ABANG

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Hye Fellazz!!
Aku sebenarnay sedikit bingung dengan keadaan semua yang semakin ketat dengan amalam birokrasi yang enath apa-apa... Kerja yang sepatutnya mudah, kini menjadi susah.. Tapi, tak boleh jgak, sebab kekadang kerja paling mudah, itulah yang akan mendatangkan musibah bila ia di permudah-mudahkan..

Lepas aku call mak tadi petang tetiba HP aku dikejutkan dengan derian sms dari adik aku.. So, ini adalah salinan asli sms adik aku kepada ku awal malam tadi..


Adik
Aku punya surat tu macam mana suda, di urus ka jugak...

Aku
Suda ku cakap dengan mamak tadi.. DI urus jugak bha.. Aku da tanya si Sarik. Dia bilang ndak tau.. Jadi aku urus la sendiri

Adik
Tak ada kah kau kenal orang-orang Mahkamah yang boleh di sogok.. Biarlah guna duit yang penting siap.. Aku pening dah begini terus.. Apa yang aku mau semua ndak boleh jadi.. Rasa kekurangan betul diriku ni.. Macam tak ada jak orang pedulu..

Aku
Jangan begitu bha kawan.. Ku uruskan bha jugak di sini.. Ku usaha jugak..

Adik
Kau telefon bah Bini si Tamrin.. Ndak boleh kah dia tolong.. Di bayar bah.. Janji benda tu ada jalan untuk siap.. SKung aku ni tunggu untuk di tangkap ja ni.. Lau aku suda di tangkap, bair la aku mati di Balai ja.. Ndak payah kasi keluar..

Aku
'Peddi na bela..' Hurmm.. Aku tanya kakak tu dulu ya.. Kalau ada masa, aku try jumpa pengarah dorang teruss..

Adik
Cuti-cuti la sehari intuk aku.. Jangan lah tunggu ada masa..

Selepas sms terakhir itu, aku diam-diam terus.. Rasa macam ndak berguna betul.. Kesian juga dengan adik ku tuh.. Hurmm.. Aku dah banyak kali tanya, tapi jawapan dia tetap sama.. Hurmmm..

>>My Name Is SAAT

No comments: