HARi YANG PANJANG

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Hye Fellaz!!
Terjaga dari satu mimpi yang sungguh aneh.. Tetiba mata aku sungguh galak memandang di waktu malam.. Teringat akan entry kat Blog yang langsung tidak terupdate.. Adakah aku sibuk? Tidak.. Cuma seperti biasa, aku tidak mempunya feelingz untuk menulis.. Dan malam ini, semangat itu datang untuk menceritakan sesuatu yang berlaku pada idop aku.. 'Hari yang panjang..'

Yeah~~ Sememangnya hari rabu yang lepas merupakan satu hari yang cukup panjang bagi aku. Setelah di hujani dengan pelbagai tohmahan dan cacian secara tidak langsung.. Aku diselimuti rasa resah yang teramat sangat.. Ya! Masa itu aku sungguh memerlukan seseorang untuk merangkul sama rasa resah di jiwa.. Namun. Siapakah dia? Owh.. Aku terhimpit dalam dunia yang sungguh membuatkan aku perlu mempertingkatkan nilai kesabaran dalam jiwa.. 


Hari itu, aku bertugas sebagai penyampai berita. Jam 8 pagi, 1.30 tengahari dan 4.30 petang.. Sungguh lama ku rasakan jam berputar.. Tidak betah duduk di kerusi, aku melangkah ke bahagian belakang opiz seraya merebahkan diri seketika di atas sofa.. Suhu bilik yang agak sejuk memaksa aku untuk berselimut menggunakan kot aku.. Ku lempar pandangan menyelusuri tingkap dan terus ke hutan belakang pejabat.. Bayu menggerakkan pepohon ke kiri dan ke kanan.. Seketika terdengar kicauan burung yang sungguh kedegaran riang.. 'Hebat ja kehidupan burung' kataku dalam hati.. Huhuhuhu~~

Tulisan dia semalam sangat membuatkan aku terhina.. Aku ndak kisah kalau mau tegur pasal cara kerja aku.. Sebab, itu adalah salah satu cara untuk meningkatkan kualiti persembahan aku.. Aku ndak kisah kalau kau kritik semuanya pasal kerja aku.. But plz, never touch my personal appearance.. Im not perfect as u! Aku ada semua ini atas anugerah.. AKu langsung nda minta pun.. Dan aku bersyukur atas semua kekurangan dan kelebihan ini.. Kau ada?? Teda kan.. Aku tau ko cemburu sebenarnya..

Hurmm.. Sampai ke hari ini, aku belum sembuh sepenuhnya pun.. Thankz untuk semua yang banyak membantu.. Thankz sangat.. Kadang-kadang, aku kena jugak belajar macam mana mau sembunyikan masalah aku dari kamurang semua.. Supaya aku kurang susahkan kamurang.. Memandangkan kamurang pun ada masalah sendiri jugak kan.. Ok.. Itu yang aku perlu belajar.. Aku akan kembali kepada aku di masa dahulu.. 

yang pasti, hari ini berlangsung sungguh panjang.. ENtah kenapa aku merasakan begitu.. Aku banyak buang masa di opiz, karokz dan pusing-pusing internet.. after 5 aku pegi pulak buang masa di panggong.. And almost 8 aku lepaking di tepi laot.. Pada suatu hari.. Hurmmm

>>My Name Is SAAT

No comments: