MERAWAT LUKA TERPENDAM

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Hye Fellaz!!
Luka.. Huhuhuhu.. Susah mau di sembuhkan kalau luka bahagian dalam ni.. Bapak aku cakap, kalau sakit bahagian dalam badan, kena minom air kelapa supaya penyakit tuh leh sembuh lagi cepat.. Sebab air kelapa memang banyak khasiatnya.. Malangnya, aku ni seorang yang tidak terlalu gemar meminom air kelapa.. Uhuhuhu~~

Keterpaksaan dalam sesuatu hubungan. Yepzz.. Itu yang membuatkan aku banyak berfikir selepas selesai melangsungkan konti bersama Nieza hari ini.. Banyak ketawa jugak.. Kalau kami berdua bertugas, topik kami mesti berkaitan dengan cinta. Maklum lah.. Dua-dua pun masih bujang lagik.. Huhuhu..~~ Nak amik kesempatan ni.. Nak ucap thankz kepada pendengar setia dan pihak pengurusan atas pemilihan kami berdua sebagai penyampai yang paling hangat untuk segmen segar.. Tiket bermalam 2 hari 1 malam di Keningau.. Huh! Terjojol sekejap biji mata.. Pergi atau tak pergi?? Toing~~


Yang pasti, hujung minggu ni aku dengan Mak Hayy akan ke Sipitang.. Mengunjungi keluarga angkatnya di sana.. Diorang Hani ndak tau joint atau tidak.. Jemputan atas lambakan buah dorian, langsat dan manggis.. Slurpp~~ Sungguh tidak sabar dowh!! Pergi balik jer.. Dan Mak Hayy nak aku bermalam di rumah dia.. Sebab akan ada next aktiviti wara wiri dengan kengkawan dia semua.. Sedang di fikirkan.. Ngee~~

Seperti biasa, aku hidop dalam kepura-puraan.. Pura-pura gembira yang paling nyata.. Ndakkan aku mau hancurkan harapan orang di sekeliling aku semata-mata untuk melayan kisah duka dalam hati kan.. Cukup ja di rumah aku melalui semuanya.. Orang cakap, take advantage dan cuba bereksperimen dengan rasa gembira orang lain. Siapa tahu, boleh kasi gembira hati kan.. 

To you, thankz again sebab temankan aku semalam.. Ko memang baik hati.. Tapi, aku harap keadaan itu tidak menjejaskan aktiviti seharian ko. Sure aku takut sangat.. Takut kalau aku menganggu ko. Takut kalau sms dengan aku menghalang ko dari melakukan aktiviti dengan orang lain. Thatz why aku tunggu ko sms dulu. Hurmm.. Aku ndak perlu ditemankan selalu pun.. Aku dah biasa begini.. Jangan disebabkan rasa kasihan ke atas aku, ko buat semua ni.. Tiada siapa yang boleh kasihan dengan aku. Sebab aku sendiri pun tidak langsung kasihan dengan diri aku.. Jangan risau lah.. Aku dah besar.. Cuma mungkin kadang-kadang aku bertindak di luar fikiran waras aku. Dan keadaan itu adalah cara aku untuk merawat diri aku..

Yang penting, Jujur Ikhlas dan Percaya dalam bersahabat.. Rasa sedih sangat bila kita tahu, kita sedang melukai hati sahabat yang disayangi walaupun pada hakikatnya, kita tidak berniat langsung..

>>My Name Is SAAT

No comments: