Si AMATUR CiNTA

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Hye Fellazz!!
Adess.. Badan masih sedikit sengal.. Hari ni aku duty pagi.. Sure! Pemanduan yang sangat berbahaya.. Mata terbuka dan tertutup.. Adoi~~ Syukur sangat sebab ndak berlaku sesuatu yang tidak diingini.. Huhuhuhu.. Sampai opiz sempat lagi lepak dalam keta dan tidor.. Dekat jam 6 jugak baru kelam kabut masuk konti.. Haduss.. Bikin kaget betul..~~ Hujan bha tu pagi tadi.. Tu yang siuk ja rasa mata mau tertutup tuh..

Hari ni bertugas dengan si Yati.. Aku panggil dia si Patner.. Sebab memang aku masuk sini dulu terus di kasi pasang aku dengan dia walaupun sebenarnya aku lagi serasi dengan si Jiran.. Huh! Itu si Jiran hari ni menyindir aku ja kerja dia.. Dan kalau aku melawan, dia mesti kasi keluar ayat keramat dia tuh.. Then ujung-ujung kami ketawa ja.. Huhuhuhu~~ Tapi tu nda lama.. Lepas tuh semua diorang layan HP memasing.. Aku bergerak ke komputer sistem lagu untuk buat playlist Automasi sebab bulan 3 nanti tugas aku dah start.. So, kena lah prepare awal-awal kan.. Tak mo kelam kabut lagi.. Huhuhuhu..


Pagi tadi, lepas antar sms mowning ngan dia, aku terus simpan HP dalam beg.. Sampailah nak bergerak pulang, baru aku teringat akan HP.. Takut gak kang dia merajuk lagi kalau aku lambat reply sms dia.. Huhuhuhu.. Ade satu sms yang dihantar pada jam 11 lebey.. Then aku balas dalam jam 1.. Ayat dimulakan dengan say sorik.. Takut merajuk lak dia.. Huhuhu~~ Aku ni kan gagal bab-bab memujuk.. Jadi, kene ar tau diri kalaui dah buat salah kan.. Apapun, aku sangat sayangkan dia..

Dia banyak ajar aku erti cinta dan sayang.. Cinta di usia 26 tahun memangh agak pelik bagi sesetengah orang.. Sebab selalunya, umur 15 tahun pun dah tahu bercinta.. Malah ada yang lebih awal dari itu.. Sesungguhnya aku menerima cinta yang sempurna dari seorang yang bernama HMAM.. Dia banyak mengajar aku tentang kebahagiaan, kesedihan, survivor, keindahan hidup, semangat, kecekalan dan paling penting.. penerapan nilai positif dalam diri.. Walaupun kekadang aku gagal melaksanakan dengan sempurna, at least aku dah berusaha sedaya mampu..

Kamurang mau tau kah, aku ni teda sangat pengalaman bercinta.. Mungkin sebab aku bukan jenis yang suka approach orang.. Aku selalu tunggu orang untuk approach aku jerk.. Huhuhuhu~~ Ingat lagi cara dia approach aku.. Awal-awal tuh aku memang tak de langsung terfikir akan melangkah sejauh ini. Just nak suka-suka.. Sebab ye ar.. Cinta jarak jauh.. Sapa boleh percaya ianya akan bahagia?? Sapa akan percaya tidak akan berlaku penyelewengan cinta? Kecurangan dan sebagainya?? Aku percaya.. Sebab aku selalu terapkan nilai percaya dan ikhlas dalam cinta kami berdua.. Aisehh~~

And like tyme goes by.. Banyak pengalaman yang di kutip.. Banyak kegembiraan dan kebahagiaan yang diraih.. Banyak juga kesedihan yang dimiliki.. Semua itu mengajar hati untuk lebih sabar dalam mengerjakan kesabaran.. Yes!! Sampai sekarang aku sayang sangat sama dia.. Tapi.. Tu ar.. Sang Amatur Cinta ni macam sudah terlalu hina untuk mendekati cintanya.. Hurmm.. Ntah ar.. Kalau ikotkan kerakusan nafsu.. Aku grab ja.. Tapi, cinta itu bukan untuk diperolokkan jauh sekali untuk di jadikan subjek eksperimen.. Cinta itu sangat subjektif.. Kekadang apabila aku nagis pun aku masih boleh tetap cakap, Aku cinta sama kamu.. Xoxoxoxoox~~

>>My Name Is SAAT

No comments: