CERMIN

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Hyeppzz Folks..
How are yaa... Semoga semuanya sihat.. Hari ni aku menghabiskan masa di rumah jak.. Even semalam balik lewat, tapi aku tetap bangun awal. As usual berangan jak yang lebey.. Teda wat apa-apa pun. Just lepak atas tilam.. Memandang sekitar bilik yang sempit dengan mata pedih..

Aku mesti buat something hari ini. Walau aku tau ia amat memenatkan tapi, hopefly result dia akan membahagiakan aku.. Mulakan dengan menyumbat baju kotor dalam mesin basuh.. Sesambil cuci baju aku baring-baring lagik lol.. Merewang ja pikiran entah kemana.. Ah! Hanya pemikiran jangka pendek kot.. Next.. Lagi masuk kain kotor.. Lepas menyidai baju.. Lepaking layan biskot dan berasap sambil mata menengok melodi.. Rasa bohsan pun iya jugak. ABis ja melodi, trip ketiga untuk cadar dan gebor saya.. Please come to be washed! Oh.. Meriah sungguh ampaian aku ni hari.. Sambil tunggu cucian selesai, aku tengok kisah tragis pasal BERSIH 3.0. Hurmm.. Bangang!! Tu jak yang aku rasa wajar aku cakap. Kalau ya pun ndak suka, ndak setuju atau pelbagai alasan lagi.. Suma tu bukan kaedah yang rasional di ambil.. Banyak lagi cara laen.. Sekarang, nampak tak hasilnya?? Again.. BANGANG!!


Abis ja tengok berita dalam jam 2, semua dah selesai aku cuci.. Masuk dalam bilik dan berpikir.. Semak ja pikiran aku melihat bilik yang sungguh serabut. Dah la kecik, bersepah plak.. Nampak sangat berserabut. Memulakan langkah pertama.. Keluarkan semua barang. Then sapu, come plak aksi mopping.. Ewah~~ Macam exercise pun ada jugak.. Peloh jangan cakap ah.. Lepas semua kering, aku kasi masuk tilam dulu.. Then lepaking jap.. Sampai tertidur.. Huwahuwahuwa~~

Coming jam 6 petang! Gosh~~ Apa semua ini? Berantakan gilak.. Siyes aku penat! Namun, kena jugak siapkan.. Pantas! Gerak mengemas secara solo ku lakukan.. Lepas tuh, baju dekat sidaian lagi aku angkot.. Lepas semuanya selesai aku mandi dan menjamah biskot lagi.. Kali ni dengan susu.. Stay dekat patio.. Lepak sensorang.. Mendengar dedaun bergesel sesama sendiri.. Siyes! Kawasan umah aku ni sunyi.. Thatz why boleh dengar semua tuh.. Katak.. Cengkerik.. What else.. Huh! Tengok jam dinding menghampiri 9.30 malam.. Memandangkan esok aku kerja, so kenelah bangun awal esok..

Mencapai HP yang terletak di dalam bag. Langsung tidak terusik sejak semalam.. Ingat nak set up alarm esok. Takut jadi telat sampai kantor.. Glup!~~ I got 2 sms lol.. Daripada dia.. Thankz sebab sms.. Rasa sedikit terkilan.. Tapi, benar apa yang dia cakap.. Aku kena tengok cermin dulu.. Tengok cermin.. Hurmm.. Pedis sekali.. Sehingga aku terasa malam ini cukup panjang..

>> My Name Is BUDAK ITAM

No comments: