END OF APRIL

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Hye people!!
Sedang menikmati malam bersama segelas susu dan semangkuk oat! Sambil mengira bintang yang berkerdip meriah di langit.. Uhuhuhu~~ Malam ni teda letrik lol.. Tadi ada sat.. Lepas tuh malap balik.. Dah ar rumah teda lilin.. Choi betul.. Malas dah mau keluar pigi beli.. So, yakin-yakin ja duduk di rumah dengan bantuan si CSL.. Nasib baik kan.. HP murah ni jugak yang menjadi harapan nusa dan bangsa.. 

Sebenarnya, dari semalam lagi letrik ni teda.. Ntah.. Macam seluruh Sabah kena gangguan nih. Pagi tadi aku gi opiz pakai t-shirt ja.. Sebab tak iron baju. Huhuhu~~ Pagi ni duty awal as usual.. Dengan dia. Hurmm.. Aku sangat teda mood. Tapi, aku ndak mau rosakkan mood dia. So, buat-buat ada mood jak lah.. Trying to be cool konon walaupun sebenarnya otak masih ligat memikirkan seseorang yang semakin asing..


Dek kerana letrik tak bersambung, maka hari ni agak sibuk jugak kami di konti.. Dengan pemanggil yang mengeluh pasal letrik plus pemanggil yang mengeluh pasal jalan jamp.. Lampu isyarat pun tak berfungsi.. Haish~~ Berusaha menghubungi pihak yang berkenaan, namun 'semua talian sedang sibuk. Sila cuba sebentar lagi..' Huh!! Last-last guna ayat selamat.. Maka bersabarlah wahai penghuni dunia!!

Lepas duty, terus balik opiz. Ndak stay lama-lama di konti tuh.. Sebab sumpah! Bauk busuk menusuk idong. Ada something yang lembap then menghasilkan bau ala-ala bangkai.. Bari-bari pun dah mula membiak dengan pantasnya.. Takut ja tragedi aku tertelan lalat hari tuh akan berulang.. Owh~~ Sangat fobia!! Rela berdiam pasang 12 lagu non-stop daripada peristiwa itu berulang..

Dalam tengahari aku kena invite pigi joint tu Ging Bubut. Arghhh~~ Siyes aku malas mau joint.. Namun, memandangkan aku dah pakai baju t Ging Bubut, mau ndak mau kena jugak la pegi.. Lokasi hari ini di Hospital Queen Elizabeth KK. Gempak jugak lah.. Sapa ndak mau cash money.. Aku duk dalam kereta dan buat laporan.. Hurmm.. Tidak bersemangat untuk beramas mesra hari ni..

Sampai opiz, heboh jap pasal cerita tawaran kenaikan pangkat. Aku pun kena suh isi.. KPPR(R) lagik yang suh isi.. Tapi, im not ready for that sir.. Tunggu lah dulu.. If tawaran tu ada lagi next tyme.. Dan masa tuh aku rasa yakin, then aku akan isi tanpa di suruh.. kengkawan yang lain termasuk si Jiran dan si Hani sibuk menyelongkar locker mencari sijil-sijil diorang.. gud Luck both of you gurlz!

Jam 4 sharp aku meninggalkan opiz setelah playlist untuk bulan Mei aku siapkan. Hujan menyebabkan jalan raya sesak dengan begitu mudah sedangkan pada hari-hari biasa, jam 4 selayaknya bukan masa untuk jamp.. Meredah hujan yang putus-putus.. Jam 5 akhirnya sampai rumah.. Terus buang sampah yang terkumpul semalam lepas mengemas bilik.. Mandi dan lepak atas tilam.. Sehingga tertidur.. Huh! Gelap Gulita.. Glup!!~~


Dan sebelum memutuskan untuk tidor awal lagi malam ni.. Rerasanya mau update status luk kijap.. Battry Lappy masih ada 67% lagi baru keok~~ Dan.. Akhirnya.. Selamat Malam semua.. Esok aku kerja lagi.. Hurmm.. Tadi, terima sms dari adik aku, adik-adik aku termasuk anak buah aku semuanya sakit.. Mintak aku buat pengumuman di radio supaya diorang pegi makan ubat.. Hoh!!~~ 

>> My Name Is BUDAK iTAM


No comments: