KAWAN LAMA

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia...

Aloo..
Semalam aku dapat berita dari seorang kawan yang tidak terlalu rapat.. Ntah kenapa tetiba dia bercerita mengenai hal masa silam aku.. Masa aku di Tawau.. Geng keras aku.. Dan sesuatu yang mengejutkan bila mereka semua sudah bergabung semula.. Mengambil pendekatan membuang yang keruh dan mengambil yang jernih.. Aku senyum bila mengetahui hal itu.. Cuma teringat setiap bait kata yang pernah di ungkapkan ketika marah dahulu.. Itulah manusia kan.. Kalau sudah diselubung dengan nafsu marah.. Apa yang di utarakan tidak langsung memikir akan kekuasaan dan kebesaran Tuhan..


Bila aku memikirkan masa lalu.. Aku rindu sangat dengan keadaan itu.. Lepak dengan kengkawan.. Gelak sakan.. Rokok jangan cakap la.. Dua tiga kotak pun bulih abis dalam satu malam.. Mana tidaknya lepak sampai jam 3 pagi.. Ada satu hari tuh kami lepak sampai jam 10 pagi.. Restoran yang kami selalu lepak tu open 24H kan.. Lepas jam 9 kami semua surrender.. Semua pun pakat mau balik.. Tapi sebelum baik diorang buat jahat dulu dengan aku.. Mengajak aku pegi mall konon ada barang mau beli.. Muka? Bau? Baju? Hahahaha.. Dan kebetulan hari tuh ada lax fans radio tempat aku kerja waktu itu yang kerja kat mall tuh.. Kamu rasa apa aku rasa?? Hahaha.. Cuba untuk mengelak.. Tapi, bebudak tu saja mau kasi kenak aku kan.. Aduss~~ Masa tu memang malu gilaa.. Tapi, kalau di ingat balik, rasa nak ulang pun ada.. Hahaha..

Dulu aku di block dekat FB dan semalam diorang cakap dah kene released dah.. Plus, dah di add pun.. So, tunggu aku ja accept.. Mengambil pendekatan yang sama.. Aku buka FB yang aku rasa sudah tidak semeriah dulu.. Jarang sudah buka.. Ntah.. Jiwa aku sudah tidak di situ.. Hurmmm.. 

Dan tetiba dia sebut nama seorang budak.. Fendi.. Hurmm.. Bulan 5 ni akan jadi setahun perkara itu terjadi.. Hurmm.. Diorang pun ajak untuk aku joint ranger balik.. Diorang cakap, sungguh terasa kelainan bila aku tiada menghebohkan suasana.. Sure aku sedih dengan statement tuh.. Tipu kalau aku cakap aku ndak rindu dengan keadaan itu.. Tapi.. Aku rasa, aku kena fikir betul-betul sebelum memulakan sesuatu.. Walaupun aku sedar aku ndak matang dalam melaksanakan sesuatu.. Hurmm.. Ntah arr.. Aku blurr.. Aku ndak tau.. Yang aku tau sekarang ni.. Aku sudah jatuh cinta dengan dunia aku.. Dunia BUDAK ITAM..

>> My Name Is BUDAK ITAM

No comments: