RiKOD

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Hyepp People!!
Menghabiskan masa awal pagi di depan komputer dengan perot yang agak kosong.. Tapi, sungguh tiada mud mau makan.. Dan tiada duit mau beli makan.. Ntah mana satu alasan yang paling kuat.. ATau mungkin sebab aku malas mau gerak geri sensorang.. Huhuhuhu..

Macam gempak ja tajuk entry aku hari ni kan. Tapi, actually, ini perkara kosong yang tiada makana apa-apa aku buat semalam.. Balik awal sebab mau mengelak dari terperangkap dalam kesesakan.. Lajuu saja drive.. Walaupun ada keresahan bermain bila melihat panel meter depan mata.. Dan masa tuh, aku sendiri ndak tau kenapa aku mau cepat sampai.. Jejak ja kaki di rumah aku senyom puas.. Puas betul.. Sunyi.. Gelap.. Angin di luar agak kencang.. Sebab hujan dari KK belum sampai kawasan perumahan aku tuh.. Just wait lol.. Tapi, ndak juga hujan sampai petang berlabuh..
Semangat betul pegi dapur mencari buah tomat @ tomato.. Makan ngan nasik with ikan goreng.. Siyes! Ingat kat mak.. Sebab kalau tyme malas, ni lah lauk mak aku makan depan kabinet dapor.. Hahaha~~ Ketawa sensorang.. Sape cakap tak feel?? Fuh~~ Sambil tengok tv lax.. Tetiba visual pengakhiran berita wilayah tv1 memaparkan taman umum tanjung lipat.. Oh! Itu tempat aku selalu chill sorang diri.. Itu waktu dulu lah.. Dah lama aku tidak pergi ke sana.. Hurmm.. Nanti-nanti lah.. Kalau ada kekuatan lagik..

Lepas makan tuh aku lepak atas tilam aku yang dah agak hapak.. Hurmm.. hapak giller.. Namun, ada aku kesah?? Menggomol bantal pelok sambil fikiran merewang entah pegi mana.. Aku pun ndak ingat apa-apa tyme tuh.. Ingat nak berasap, tapi malass... Melihat kelamnya langit menerusi tingkap kaca.. Jelas angin masih kuat sebab pokok bergoyang rancak.. melihat sambil berbaring.. Pandangan redup.. Dan terus tidor.. Ndak silap masa tuh jam 6.30 petang..

Aku sendiri pun ndak tau apa yang buat aku penat sangat.. Padahal di opis aku ndak banyak cakap.. Diam dan asyik membaca novel yang ndak pandai habis tuh.. Yea sebab teda kerja.. Sampai sekarang pun aku ndak tau mimpi apa yang aku mimpi semalam tuh.. Aku cuma tau aku ada bermimpi.. tapi aku ndak ingat pasal apa.. Toing~~ Huhuhuhu.. Jam 11malam aku tersedar.. tapi aku ndak bergerak.. Sekadar melihat waktu semasa menerusi paparan skrin HP CSL aku yang semakin bisu.. Sambung tidor lagik.. Jam 2pagi seperti biasa aku tersedar lagi.. Sekadar memastikan waktu belum pagi dengan melihat paparan masa di HP.. Ada bibit kesal dan sedih mula menjalar masa itu. Tapi aku tidak perhalusi sebab kemunculannya.. Mungkin kerana mata masih mengantuk.. Lets have another trip to heaven.. Tidor lagik~~ Jam 4 aku tersedar sekali lagi.. Masa ni baru aku menetapkan masa bangun aku.. Jam 5.50 pagi.. Sambung tidor lagik.. Sebab masa bangun aku belom tiba~~

Bila HP aku mengejutkan aku pada waktu yang di tetapkan, maka bingkas aku menekan butang snooze.. snooze dan snooze... Mengelamun sebentar.. Ntah apa yang aku mengelamunkan.. Kelaur dari bilik mandi jam 6.30.. Aku kelam kabut sendiri.. Iron baju ala kadar.. Seluar pun sama.. Lekat semua di badan dan gerak.. Dalam kereta aku ketawa sendiri memikirkan kejadian semalam.. Ndak sangka aku boleh tidor sampai lama begitu.. Ndak pernah-pernah.. Kalu tidor awal pun, sure tengah malam akan keluar dari bilik dan menikmati keindahan malam di beranda rumah.. Ntah mana perginya kekuatan aku.. Mungkinkah pergi bersama semangat yang menghilang ke kampung?.

Hyepp!! Hari ni, buat pertama kalinya aku rasa bosan dengar radio..!! Semua radio.. Dan perkataan yang keluar dari mulut aku ketika aku tekan punat off pada radio adalah 'Damainyaa..'

>> My Name Is BUDAK ITAM

No comments: