TIUPAN GUNDAH

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Hye Olzz..

Buhsan tol la idop macam ni.. Aikzz?? Mengeloh ker?? Ndak laa.. Mana ada.. Huwahuwa.. Ni kali, mau bercerita sket pasal kehidupan aku dan kawan-kawan aku.. Kesian kami ni.. Akibat terlalu menggilai kerja sampai mendatangkan cemburu kepada beberapa pihak yang merasakan diri mereka tersisih dan terpinggir.. Biasalah kan manusia zaman sekarang ni.. Akan melakukan apa sahaja demi kepuasan sendiri.. Walau apapun.. Belajar sak lah bersangka baik.. :)

Nak di jadikan cerita.. Beberapa hari lepas aku ngan beberapa orang kawan aku telah menemui seorang ustaz. Mengambil inisiatif setelah merasakan kami dianiaya menggunakan ilmu hitam. Tidak syak lagi, kejadian betol-betol terjadi bila kawan-kawan aku semua mengalami amukan roh jahat itu dalam badan diorang bila ustaz itu memulakan mentera. For sure, aku boleh dengar dengan jelas setiap baik ayat suci yang dia utarakan. So nothing to worry kalau ustaz ni mengamalkan cara yang bertentangan dari ajaran Islam..

Ehehee.. Aku? Aku ndak la buat. Bukan sebab aku takut.. Cuma aku rasa malu bila nanti tetiba aku meracau depan ustaz dan kawan-kawan yang turut ada masa tu kan.. Nah!! Apa akan jadi?? So, aku amik keputusan untuk amik dua botol air yang telah dijampi menggunakan ayat suci.. Cuma ustaz tu sempat berpesan, selalunya ketakutan dan rasa malu untuk berubat khususnya berkaitan hal ilmu hitam ni datangnya dari makhluk yang menumpang.. Bukan datang dari rasa diri sendiri.. Aku senyum saja.. Huhuhuhu..

Sebenarnya, aku pun keliru jugak.. Betulkah aku pun salah seorang mangsa? For sure bebaru aku ada balik Tawau kijap.. Jumpa mak dan bapak serta adik-adik aku.. As usual, balik bukan sebab cuti.. Kerjaa jugak. Jadi MC jemputan untuk satu acara di sana.. Mak aku cakap aku kurus.. Bapak aku pun cakap benda yang sama.. Sebelum sempat balik, dia berpesan supaya aku jaga makan dan minom.. Huhuhu.. Sedeyy la pulak.. :((

Makcik aku pun cakap benda yang sama.. Muka aku nampak cekung.. Same goes to all my friendz dekat opiz lama.. Semua cakap aku kurus sangat.. Siap suh aku potong rambut sebab nampak macam someone yang datang dari tanah seberang.. Hahaha.. Kijam!! Kebetulan, di rumah makcik aku tu ada penimbang manusia.. Jadi, aku dengan penuh yakin berpijak atas penimbang itu.. Berat aku masih maintain.. 54Kg.. Mustahil laks penimbang tu rosak kan... Panjang ingatan aku kepada seorang kawan yang first terkena tiupan tuh.. 'Benda' yang dimaksudkan tersorok pada perut dia.. Thatz why dia kelihatan kurus.. Huhuhuhuhu.. Tapi sekarang, selepas berubat ni macam makin naik ja berat badan dia.. Dia cakap la.. Plus, dia akan salahkan kami kalau mengajak dia makan.. Coz she cant stop her self daripada makan.. Huhuhuhu~~

Bertitik tolak dari situ.. Aku membuat kesimpulan.. Mungkin aku juga seorang mangsa..

Tapi, kalau di lihat dari sudut lain pulak, mungkin sebab aku terlalu makan hati dengan apa yang berlaku pada aku sejak akhir-akhir ini.. Aku akui kalau kesedihan yang aku alami ini adalah kesedihan yang paling dahsyat.. Huh! Pengalaman pertama meninggalkan orang yang paling aku sayang.. Gila ndak sedih!! Bukan suka-suka meninggalkan.. Tapi terpaksa meninggalkan..

Sejak kejadian itu, aku sudah jarang makan.. Malam sure ndak makan.. Pagi, just minom dan kuih sebiji.. Kekadang makan biskot ja.. Tengahari, kalau rajin maka makan lah.. Tak pun mengintuk makanan kengkawan.. Jiran aku yang selalu jadi mangsa.. Hihihihihi.. Kekadang, kalau beli makanan dari cafe pun bila sampai di opiz, terus hilang selera.. Membazir gak kekadang aku.. Beli, tapi ndak makan..

Itu bab makan.. Bab kerja lax.. Datang memang awal pagi.. Jam 7 dah ada di opiz.. Ndak kisah sama ada aku on duty ataupun ndak.. Balik before 5 dah tinggalkan opiz.. Ndak macam dulu.. Jam 11 malam pun kekadang masih karoks sensorang lagik.. Thankz to YouTube.. Hihihihihi... Sampai umah, sure akan tidor dulu, baru mandi... Lepas tuh termenung di jendela sampai lewat malam.. Even tidor lewat, boleh lagi terjaga every jam 2 dan jam 4 subuh.. Huhuhuhu.. Dan jam 6 akan bersiap sedia sebelum bergerak ke pejabat.. Memang totally different berbanding lifestyle sebelumnya..

Dan yang pasti, tiupan gunda ini masih tetap bersama aku.. Menemani aku.. Walaubagaimanapun, aku tidak merasai sebarang mimpi yang aneh.. Tidak mengalami perasaan yang pelik atau apa-apa perasaan yang mendorong ke arah simptom-simptom terkena sihir.. Cuma, sekarang ini aku lebih suka dan selesa bersendiri berbanding sebelum ini yang sering mengeluh kalau sendiri.. Kerana SENDIRI bukan bererti SEPI..

>> My Name Is BUDAK ITAM

No comments: