BERFIKIR

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Hurmm..
Waktu-waktu ini aku masih lagi berada di pejabat.. Menghabiskan masa sambil menunggu waktu yang sesuai untuk pulang umah.. Aku ndak sendiri.. Aku dengan Mak Hayy.. Dia pun malas mau balik awal.. Biar reda dahulu jalan balik ke rumah katanya..

Sesambil aku mengimport bahan dari system untuk di burn dalam cd sebelum mengemail bahan kepada rakan setugas di Angkasapuri, maka aku dan dia bercerita.. Cerita yang sungguh membuat aku terkejut.. Ramai pulak rasanya orang ndak suka dengan aku.. Kenapa kah?


Persoalan itu terus membuat otak aku ligat berfikir.. Kenapa diorang ndak suka dengan aku yah? Diorang ndak kenal pun aku personally.. Bertegur pun ndak pernah.. Namun, bila diorang naik pangkat dan menjadi bos dekat unit aku nih, aku adalah orang yang akan disingkirkan.. Hurmm.. Aku sebenarnya ndak kisah pun kalau ko mau singkir aku.. Aku cuma kisah dengan tujuan ko berbuat demikian.. Apa motif ko??

Belum pun sah ko naik pangkat.. Tapi, ko sudah bercita-cita buruk untuk menjatuhkan aku.. Hurmm.. Aku betul-betul ndak kisah ko mau kasi jatuh aku.. Cuma aku mau tau, KENAPA?? Ianya perlu untuk di jawab.. Sebab aku sungguh tidak kenal siapa kau.. Yeah! Mungkin dahulu ko hebat.. Namun sekarang kau bukan siapa-siapa.. Ingat akan perumpamaan hidup umpama roda.. Dulu aku pernah mengidolai mu.. Namun sekarang ni, bila dah aku tau ko benci dengan aku.. Tanpa aku sendiri mengetahui puncanya.. Aku jadi bingung..

Dan semua itu membuat aku lebih berhati-hati.. Siapa sebenarnya lagi di sebalik semua ini.. Aku terus berfikir.. Hurmmm.. 

No comments: