BODOH

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Hurmm..
Rasanya ni entry etrakhir sebelum aku memulakan pengembaraan mimpi malam ni.. Belom lagi mau tidor.. Tapi lepas ni mau men game jap.. Supaya cepat ngantok.. Jam sudah menunjukkan waktu 12.44 minit malam ketika ini.. Tetiba saja aku memikirkan tentang kebodohan aku..

Ah! Aku memang bodoh.. Banyak sebab aku cakap begini.. Tapi, ku rasa, ndak perlu aku share di sini.. Sebab ku rasa macam membuka pekung sendiri lax.. Walau bagaimanapun, tidak akan berlaku sebarang penyesalan dalam hati.. Sebab sampai hari ini 18-05-2012, sudah banyak benda yang aku belajar.. Pengalaman? Banyak sangat! Alhamdulilah.. 


Yang pasti, aku masih tetap berpegang dengan ajaran dia.. Be Positif! Walau dalam hati memberontak menyatakan rasa sedih.. Aku layan.. Tapi aku biarkan dia bertapak di situ.. Mungkin orang tengok air mata itu jatuh.. Huh! Lembekkk.. Bila leher ini patah.. Hatoii.. Lemah! Macam-macam orang cakap.. Tapi, aku belajar untuk bersangka baik.. Terpulang apa diorang mau cakap.. Yang penting aku tau, aku sedang meneroka hidop aku dengan mempelajari banyak perkara.. mungkin hari ini aku lemah.. Tapi, besok air mata kelemahan itu yang akan buatkan aku kuat..

Setiap perkara pasti ada risiko.. So, anggap ini sebagai satu proses pembelajaran.. Hurmm.. Sesi memujuk hati bah ni.. Sebab, tetiba aku rasa diri begitu bodoh.. Lain lagi kalu cakap pasal maruah.. Ntah loo.. Macam ndak da sudah ni.. Hina lah bah ku rasa sekarang ni.. Hurmm.. Perjalanan ini masih jauh.. Dan di ranjau ini aku memulakan langkah.. 

Arghh~~ Buduh jua ku rasa.. Mengapakah??!!

No comments: