PENYAKIT

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Hurmm..
Addicted sudah dengan blog!! Dan aku semakin sayang dengan blog ini. Even teda yang datang berkunjung.. Begitu saja keadaan dia. Maklum saja lah.. Blog aku ni bukan hebat mana pun. Teda apa yang di kongsi melainkan cerita pasal kehidupan aku.. Lebih kurang macam diary jugak lah.. Teda siapa pun yang tahu blog aku ni melainkan beberapa orang yang aku rapat..

Hari ini sungguh sibuk memaksa aku untuk bersengkang mata menahan segala godaan untuk melelapkan diri.. Maklum saja lah.. Besok lusa kompleks KPKK tu akan dilancarkan secara rasmi.. Memang ada karnival pun.. Tapi, aku ndak lah terlibat sangat.. Setakat jadi MC untuk acara-acara hiliran yang kurang popular.. Orang baru lah katakan.. Ehehe..


Broadband aku dah melebihi kuota.. Sebab aku asyik layan video YouTube saja sini.. Terlalu relax kalu sudah sampai rumah.. Jadeyy.. Malar berkaraokey sensorang dalam hati.. Ndak boleh jerit-jeritan.. Nanti retak bangunan ni.. Hurmm.. 

Penyakit itu datang dengan aku lagi.. Sejak FB dah teda ni, aku rasa lagi sunyi.. Sangat!! Page aku dah kasi orang laen handle.. So, update pun bukan aku yang buat.. Tapi aku sudah kasi tau dia 'cara' dan 'style' aku supaya orang ndak rasa tertipu.. Huhuhu.. Baru nak capai 200 lol..

Ingat tadi mau tido sudah.. Tapi, terasa hari ndak lengkap kalu ndak update status di Blog nih.. Baru ja selesai makan Yougart tadik.. Nasik? Ndak la.. Takut gumuk.. Ihihihi~~ Sesambil maen game baru.. Novel? Lama dah ndak sentuh.. Nanti-nanti lah.. Sekarang ni subuk maen game dan layan perasaan.. Oh! Hari ni jugak dapat notification by Celcom.. Bil aku bulan ni only RM 59 ringgit.. Means aku hanya guna RM 9 saja untuk bulan ni.. Huh! Paling-paling pun call mak dan aunty.. Yang lain, kekadang langsung ndak terlayan sebab HP aku jadi anak tiri sudah sekarang.. Bila bunyi pasti aku ingat dia.. Thatz y letak jauh-jauh dan tetapkan pada mood silent.. Susah betul mau terima kenyataan kan?

Ndak lah bah.. Terima kenyataan sudah.. Cuma mau belajar untuk melupakan tu yang perit.. Aku bukan ndak kuat.. Aku cuma terlalu manjakan perasaan aku.. Hari ini misi berkaraoke bebas sempat juga aku lakukan dalam keadaan sibuk.. Lagu by Armada, Hargai aku sudah di hafal.. Sesambil kann.. Motif??


Banyak sungguh penyakit aku skung ni.. Bukan penyakit yang memerlukan pergi jumpa doktor.. Cuma barang kali YA untuk psikatri.. Dan aku semakin membunuh perasaan itu.. Berjaya? Masih jauh perjalanan aku... So! Antara 'penyakit' itu adalah :


> Nyanyi sensorang
> Game di HP
> Mengelamun mengenang dia yang jauh
> Online YouTube
> Dan baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaanyak lagi :P

>> Selamat Malam..

No comments: