GOiNG BEYOND

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Hyepp..
Selepas kejadian tengahari tuh, aku terus fokus buat kerja tuntutan tanpa menghiraukan cakap-cakap sekeliling.. Aku buat biasa jerk.. Walaupun mau jatuh dah air mata mengenangkan nasib malang 2012 ni.. Hari ni hari jadi adik aku yang no.8.. Dan aku langsung ndak wish or call untuk bercakap dengan dia.. Rasanya apa yang akan dia cakap ah? Kejam sangatkah aku?

I cant handle all this.. I knew it. But im still pushing my self to faced evrything by my own.. Ndak bulih begini terus.. Im keep on finding another way to comeout with best result.. As usual, im always failed.. Tapi, aku percaya pada usaha berterusan.. Bila memandang cermin, aku senyum dan aku jadi simpati pada diri sendiri.. Kasihan kau Saat.. SUngguh kasihan.. Hanya jauhari mengenal manikam.. Dan lepas tuh aku pasti akan terus tersenyum.. Dan tersenyum.. Sebelum berlalu, keluhan itu akan di hembus perlahan bersama satu persoalan.. Sampai bila?


Dalam jam 2 aku memandu keluar dari pejabat dengan perasaan sedikit berkecamuk.. Entah mana hala tujuan sebenar.. Mencari destinasi terbaik untuk relax.. Namun, aku mendapati ada 'jadual hidup' yang belum aku lengkapkan.. Maka, langkah pertama adalah Servay.. Dari pusat bandar ke Likas membawa ke Kingfisher.. Hoh! Dan akhirnya aku dapat.. First tyme gilakk.. Sedikit silu rasanya.. Tapi, ini adalah tuntutan kehidupan.. Lakukanlah.. 

Dalam jam 4 lebey jugak baru selesai.. Langkah seterusnya memandu ke Stesen Bas Kawasan Utara untuk mengambil barang. Pengalaman kena surat cinta sama pulis mendewasakan aku.. Nasib baik ada parking yang dekat.. Bila urusan di situ selesai terus drive balik rumah.. Membelok seketika ke pasar untuk membeli barang basah.. Kalu bukan aku makan, sure bebudak tu yang masak.. Tyme siang.. Sebab selalunya malam diorang akan berpeleseran. Orang muda bah tu.. Yang bagusnya bebudak ni, sure akan tinggalkan nota dekat peti sejuk.. Its ok bah kalu di makan.. Jangan sak di bazir..

Bila semua dah cukup, aku terus drive balik. Sampai umah dalam jam 5.30.. Lepaking depan tv sensorng sambil melayan jambu air.. Ini jak masa aku lepak depan tv.. Selalunya bebudak 4 orang tu lah yang akan concer sampilah aku pigi kerja balik.. Ndak kisah lah.. Janji hidup aku ndak kena kacau.. 

Trying to forget everything yang just happend to me.. So, seperti biasa, persoalan lagi.. Malam ini buat apa?? Yippieeyy!! Picit jerawat depan cermin!! Hahahahaha~~

>> My Name Is BUDAK iTAM

No comments: