TEGANG

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Hyepp Olz!
Seperti yang dijanjikan, hari ini hari terakhir aku bertugas sebelum berehat dan menyambung tugas pada hari Sabtu yang akan datang ini.. Pagi ni awal bangun, walaupun semalam kira aku tidor dua kali.. Ingatkan semalam dah tak bulih tidur.. Munkin penat ketawa sensorang dalam kegelapan memikirkan semua kisah lucu, bergurau senda dengan hati.. Maka tidorlah aku dengan aman sedikit. Tiada mimpi dan tiada gangguan. Sedap jak sampailah alarm CSL berbunyik.. Bunyik nyaring dari dalam beg memaksa aku untuk bangun dan mematikannya sebelum memulakan langkah ke bilik mandi..

Sudah agak biasa, sebelum mandi meninjau pemandangan pagi dari tingkap rumah. Biasa saja.. Teda yang istimewa pun. Pemandangan tetap sama.. Bukit, hutan nipis dan susunan kereta. Setelah puas senyum dan mengucap selamat pagi untuk semua.. Langkah diatur untuk bersiap. Sedikit telat sebab beraksi depan cermin agak lama pagi ini.. Ada saja yang ndak kena..


Hari ni, aku dan patner aku buat tajuk.. 'Bagaimana hendak menggembirakan diri sendiri?' Ramai yang cakap, shopping, makan, dengar muzik dan doing some games.. Aku? Gembirakan diri sendiri dengan melepak tepi laut secara solo.. Itu cukup membahagiakan aku. Eh!! Lama ndak lepak tepi laut lor.. Hurmm..

Abis duty, ndak tinggal lama dalam konti.. Terus blah.. Di opiz, ada cerita baharu. Kawan aku yang sorang tunjuk status FB seseorang dengan aku. Antena aku cepak menangkap.. 'Oh! Dia cakap pasal aku.. Then how dia bley tahu? Siapa yang memiliki mulut bertuah itu?' Hati aku mula berteka teki. Ndak puas menjawab sendiri.. Aku bertanya pada tiap satu orang yang ada di opiz. Tiap orang yang terlibat dalam diskusi sebelumnya.. Huh!! Dua orang melenting.. Menganggap aku bertanya seolah aku sedang menuduh mereka. Glup~~ Relax ah.. Aku baru tanya.. Aku cakap ADAKAH? Then kau mo tinggi-tinggi suara dengan aku apa kes?

Suasana tegang seketika terjadi. Diorang ingat aku sedang menuduh diorang berkomplot melakukan sumpah seranah untuk aku di FB.. My Fellow Friendz.. Wajar aku suspek korang sebab on the first, korang rapat dengan budak jahanam tuh.. Second, korang ada masa isu dia mau masuk balik ohpiz di bincankan. Seriously.. Aku ndak amik port pun.. Siapa aku mau halang-halang dia.. Aku ni kuli-kuli jugak bah..

Then suddenly mau samakan aku dengan ko.. Hoh!! Nope.. Saat yang kau kenal mungkin mulut jahat.. Tapi hati ndak kejam.. Banyak masalah.. Tapi ndak libatkan orang.. Kau mau aku bersangka baik? Glup~~ Masalahnya layak kah budak tu di bilang baik after semua benda yang dia buat?? Plus, ko lagi kenal siapa dia kan?? Bukan mau tuduh.. Ampunlah.. Maaf sesangat kalau aku salah.. Tapi, aku kena bukan sekali dua. Kengkawan aku sudah cukup masak dengan perangai baruah tu.. Bersangka baik? Ndak payah fikir lelama.. Jawapan aku TIDAK AKAN!!

Ko pe hal lax.. tetiba masukkan semua pasal kehidupan ko? Masalah hidup ko? Hellow~~ Kita bincang pasal isu FB.. Bukan pasal isu itu.. Tapi paling kelakar aku rasa when u ask me to respect you.. Gosh!! Serius.. All bad story muncul di kepala aku pasal kau yang dulu.. Jangan ingat aku baru aku ndak tau.. Plz deh.. Tiada orang yang terhormat minta untuk di hormat.. Tiada orang yang panjang umur sebab darjat.. Ko pikir kau siapa? Mentangmentang ko senior then ko boleh berlagak? minta di respect segala?? Hahaha.. Its sound so funny dear.. Kalau orang lain MUNGKIN diorang boleh.. Tapi aku, cara kau sudah sangat jauh untuk di hormati.. Jauh sesangat.. Umur kau yang sudah sedia lanjut bukan bukti kau hebat.. AKu yang muda ni bukan mau mengaku hebat.. Tapi aku rasa, ada ramai lagi orang muda yang hebat lebih dari ko.. Harap maklum!

At least, aku dah tahu kalau ko ndak boleh begini dan begitu.. At least, melalui ketegangan ini aku bulih angkut satu persatu kata-kata yang keluar dari mulut ko untuk aku kasi matching sama perkara yang sudah ko buat.. Tu ah.. len kali cakap pakai otak.. Konon!! Huh.. Pasal Blog aku ni pun, dia tau cerita barangkali sebab.. Upstt~~ Mari belajar berbaik sangka.. Hahahaha... Aku teda cakap KAU okeyzz.. Sebelum semuanya berakhir, aku minta maaf dengan dia.. Dan ayat dia yang last "Ko langsung ndak respect aku sebagai kakak" Dan aku terus mohon maaf.. Tugas aku selesai di situ..

Seperti biasa, hal hari ini adalah hal hari ini.. Esok hari, lain punya cerita.. Malas mau kasi panjang.. Then.. Aku mau tengok tahap profesional ko pulak.. What gonna happen tommorrow?? just wait lol..

Sadis jugak sebenarnya benda yang terjadi tuh.. Lepas aku say sory for all.. Dia blah dan aku mula bertanya pada Hani dan Sofea.. Am i doing something wrong? Diorang cakap. Nop! Maybe tyme jak kot yang ndak ngam.. Then i asked them, rasa-rasa bila masa yang sesuai? Lagi lama aku simpan, lagi lama kot aku meracuni fikiran aku untuk menuduh diorang.. I've asked ur two.. Then come their turn lax.. Diorang dua hanya diam saja.. Babe, i do have lots of problems to be handle.. Dan i dunt want the things turned out my day.. Hani minta maaf sebab dia yang kasi tunjuk FB budak tu dengan aku..

From the bottom of my heart.. Aku tidak salahkan sesiapa pun dalam hal ni.. Aku cuma mau tau siapa yang kasi bawa berita palsu pigi sama si HH tuh.. Siapa yang cakap aku gelabah? Who! Aku langsung teda tunjukkan ciri gelabah.. Melenting or anything.. Again, who i am?? Dah sah dia hebat.. Jadi?? Aku?? Sedar diri dong.. Sesama manusia ko boleh berlagak ah.. Tapi ko silap kalau dengan Tuhan pun kau mau tunjuk hebat..

Hani dan Sofea.. Maaf sesangat sebab secara tidak langsung menjerumuskan kamu dalam hal ini.. Bukan salah kita.. Penjelasan aku di salah ertikan.. Manusia bah tu.. Lain di kasi terang, lain di paham.. Mau jugak dia yang betul.. Jadi biarlah.. Apa yang penting sekarang.. Fokus on work dan biarkan ja diorang mau buat apa.. Kita lagi kenal each other.. Dan sory kalu tindakan aku menyoal kamu seolah aku sudah hilang kepercayaan dengan kamu.. To be fair.. That is the best way.. 

Oh ya! Apasal tadi tetiba semua ndak mau pigi makan di Taipan? Im ready to bring u guyz there.. Tetiba semua mengubah destinasi ke Kantin ohpiz.. Huhuhu.. Aku ok jak lah.. Cuma mood aku untuk makan memang sudah hilang.. Start dari makcik aku call lagik.. Lepas tuh, isu FB tu lagi.. Huh.. Again, sory sebab terpaksa merelakan karenah aku.. Hope u guyz ndak menyesal ada kawan macam aku.. :((

>> My Name Is BUDAK iTAM

No comments: