PILIHAN

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Hyepzz..
(Baru ja dapat sms dari dia berbunyik 'Uit..') Huhuhuhu.. Aku baru juga sampai di ohpiz.. Ntah apa aku buat malam-malam ni di sini.. Kat luar tuh ujan pulak.. Masa aku gerak dari rumah, tak pulak ujan.. Bila sampai dekat area Inanam, hujan mula lebat.. Hurmm.. Ingat nak lepak tepian pantai malam nih.. Namun, macam ndak dapat jak tuh kan..

Dua hari cuti, maka dua hari jugak aku sibuk bekerja.. Duty awal pagi dan sengaja lepak ohpiz sambil tidor-tidor.. Bila dah penat tidor, baru gerak balik umah dengan mata yang ala-ala piaw-piaw.. Dua hari ni bandaraya KK sunyi.. Sebab semua orang pun sibuk rehat.. Maklumlah, cuti sempena kaamatan kan.. Dan, semua orang tertumpu ke KDCA Penampang.. Lokasi sambutan rasmi Kaamatan di Sabah ni.. Aku?? Takut mau pegi sana.. Ramai orang dan sah-sah susah mau park kereta.. Lagipun, tahun lepas, ada gak kawan yang teman jenjalan sana.. Kali ni, macam semua pun teda kasi hint.. So, diam-diam jak lah..


Sungguh aku kehilangan punca untuk dua hari ini.. Dan aku tau, ada antara kamu mengetahui sebabnya.. Sejauh mungkin aku berlari.. Dalam mimpi pun aku berlari.. Persetan dengan langkah dan arah tujuan ku.. Persetan dengan kesakitan kaki yang terpijak beling dan duri.. Yang penting aku boleh jauh dari rasa ini.. Sebab kesakitan ini lebih menyegat dan mencengkam daripada semua kesakitan yang sudah aku lalui.. Harus lari laju.. Selaju yang mungkin.. Tapi, bayangan itu tetap ada.. Ndak berganjak.. Masih berpijak di situ..

Sampai bila aku mau jadi begini ah??  Hurmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm mmmmm .. Aku masih belum ada sebarang jawapan untuk itu.. Sumpah! Sampai saat ini, dia masih di situ.. Tapi, aku belajar untuk menolak semua itu.. Dan kesakitan yang aku rasa adalah dari perlakuan aku sendiri.. Just cinta diam-diam saja bah.. Semua semakin tersingkap nyata.. Plus, aku semakin fobia..

Sememangnya aku mempunyai banyak pilihan.. Tapi, aku ndak tau kenapa jalan ini yang aku pilih.. Dan aku tahu, kalau pilihan hati aku ini sungguh ikhlas.. Sumpah!!

Dan baru saja dia merajuk dengan aku.. Sekali lagi.. Dude, im sorry.. U bagi tau ke i kalau u kluar dalam hujan untuk topup sebab u ingat ke i.. Gosh!! Air mata ini tak henti mengalir.. Sedih dude.. I nanti mesej u dua hari.. Dan selama dua hari itu, i tak pernah berenggang dengan HP i.. Even i mandi pun i bawak.. Bayangan i menghukum i dengan pelbagai imaginasi asing.. I tak nak cederakan hati u.. Sebab keyakinan itu sangat kuat, kalau sebelum ni i telah mencederakan dua hati.. Dan malam ini, Sang Tinted sangat merindui HMAM

Owhh.. Aku mau mati!! ~~~~~~ :((

No comments: