PUCUK JAMBU

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Hyepzzzz People!!
Aku masih lagi berada di ohpiz ketika ini.. Sendirian jak.. Teda kawan mau story-mory-glory.. Even pagik tadi aku kerja awal.. Its shud be aku di rumah sudah tyme ni.. Namun, aku lewatkan keberangkatan pulang sebab aku tau, jalan KK tengah jamp gila gaban sekarang nih.. Huh! Sebab ramai orang yang datang shopping di KK.. Sale sempena kaamatan dan cuti sekolah.. Orang Sarawak dan dari Negara Brunei Darussalam juga yang bertandang.. Sebijik Hari Raya dan Tahun Baru Cina.. Beginilah..

Aku jerak dah semalam.. Ndak pernah-pernah aku jalan mau pegi lunch namun terperangkap sehingga hilang selera mau makan.. Panas lagik tuh.. Fuhh~~ Lain bebenar panas di Sabah ni.. Angin laut bha tu bertiup.. Malam ja baru ujan.. Macam semalam.. Jam 2 pagi aku terjaga.. Hujan.. Terlampau sejuk! Sebab aku lupa tutup tingkap dan lupa bentangkan gebor.. Uhuhuhu~~


Mengambil masa untuk menghapdate lagik.. Aku? Masih dalam keadaan yang sama. Dilema sebab sakit perut.. Ntah! Baru ja pagi tadik aku ngan patner aku buat tajuk "Gara-gara sakit perot" tetiba kami berdua di serang dengan sakit perot lak hari ni.. Setau aku, pagi tadik aku makan kuih dan minom indocafe jerk.. Hurmm.. Atau mungkinkah kuih tu yang tak selamat untuk di makan?? Entah la.. Dah rezeki di serang sakit perot.. Redho jak lah..

Tengahari tadik, as usual dalam jadual aku, selain bertugas pagi menggantikan Lai dan Hani sebab diorang live dekat tv-i, aku juga di arah untuk berging bubut. Aku, Kak FJL dan Abg Roslan. Memandu menuju ke KDCA.. Lokasi sambutan rasmi Kaamatan di KK ni. Ndak sangka sudah ramai peniaga yang membuka gerai di sana. Dengar khabar, gerai di sewa dengan nilai 2K.. Kira murah lah tuh.. Sebab pengunjung yang datang tiap tahun memang ramai gillerr.. Tahun lepas aku pun pigi sana jugak.. Ngan kengkawan masa belajar dulu.. Terjumpa lax sekejap.. Jadi, amik peluang bergumbira.. Hihihihi..

Skung sudah jam 7malam. Kira-kira mau jalan jap lagi menuju ke bank yang terdekat untuk mengeluarkan duit bagi tujuan membayar utang.. Huhuhu~~ Inilah aktiviti aku setiap hujung bulan. Kena bayar hutang dulu baru berfoya-foya.. Itu pun kalau ada baki.. Tapi, selalunya memang tiada.. Hahaha~~ Sedih jak.. Sehingga ku rasa macam mau tukar profession lax.. Ya lah.. Tengok kengkawan aku semua gred tinggi-tinggi.. Sah-sah gaji pun besar.. Yang aku ni, hampeh.. Namun, tidak lah aku mengeluh kerana ini adalah rezeki yang selayaknya untuk aku.. Alhamdulillah, setakat ni, belum pernah jugak aku kebulur.. Hampir-hampir kebulur jak.. Huhuhu~~

Perot rasa memulas lagik.. Ya! Hari ini toilet itu adalah ojpiz kedua aku.. Dan memang muka aku yang paling banyak lapor diri di sana.. Huhuhu.. Pulang dari Ging Bubut tadik, sempat jugak tertinjau-tinjau hutan dekat belakang ohpiz ni.. Who knows ada pokok jambu kan.. Boleh gak aku kunyah untuk menghilangkan rasa sakit.. Hihihihi.. Pucuk Jambu.. Hurmmmm~~ Hahahahaha... Rinduuuuuuuu!!

No comments: