TERIMA KASIH

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Hyepp Peepzz!!
Aku harap semua pown sihat hari ini.. Aku? Alhamdulillah.. Cuma agak mengantok sket lah.. Semalam tido jam 1 tengah malam sebab ada function yang aku kena handle.. lepas tuh, pagi tadik pula aku bangon awal sebab bertugas dekat tv-i.. Hoh! Lambat sampai.. Nasib baik ndak kena teriak dek makcik make-up tuh.. Aku terperangkap di jalan sehingga 1 jam 30 minit dek kerana kemalangan yang berlaku awal pagi.. Padahal, seawal jam 6.45 aku dah gerak meninggalkan umah.. Choii~~~

Rasa lama ndak update blog.. Uhuhuhu.. Broadband aku skung ni sudah over limit.. Kena tunggu bulan depan baru dia laju sket.. kuota 3GB dah aku pulun abezz dengan menengok video muzik sambil karoks dalam hati di bilik sendiri.. Kebanyakan malam-malam hari aku terisi dengan perkara itu.. So, sekarang ni.. Kalau mau laju, mau beli kuota lagik.. No need lah.. Teda duit.. Uhuhuhu.. Jadi, aku diam-diam saja di rumah.. renung-renung HP.. Kalu bohsan tinguk bulan, maka rendahkan pandangan ke tanah pulak..


Bercakap pasal merenung HP.. HP aku tu terletak atas tapak tangan aku.. Aku lax duduk berhadapan pantai dengan deruan ombak dan tiupan angin malam yang sejuk.. Tetiba, HP tuh bunyik.. Sumpah! masa tu jantung aku berdegup kencang.. Ntah mengapa.. Aku tak fikir laen melainkan adik aku.. Kepala aku sungguh serabut.. Tapi, jantung rasanya bagai terhenti seketika bila melihat nama yang tertera pada skrin kecil si CSL ni.. Betulkah ni?? Aku tidak bermimpi??

Aku berfikir sama ada mau membalas atau tidak.. Tapi, akhirnya aku membalas sebab aku rasa rindu sangat.. Kenapa perlu aku lepaskan peluang ini?? Hati berbunga riang.. Senyum? Sumpah!! Dalam keadaan jantung aku berdegup kencang.. Senyuman yang sungguh ikhlas terukir di wajah aku.. Ku dongakkan kepala memandang lagit yang gelap.. "Sungguh aku bersyukur" luahku sambil tersenyum.. Perbualan sms yang dulu suram terus berlangsung..

Aku rasa 'ringan' seketika.. Aku terus di buai kenangan lalu.. Yang akan terus menjadi kenangan.. Ada bait-bait harapan mula muncul di sebalik retakan hati.. Namun, sempat merasai nikmat malu menerusi ucapan gelojoh 'i mizz u' itu.. Ya! Aku cuma menyatakan kata hati aku.. Sebenarnya ada harapan terselit sekali.. Namun, aku kembali sedar.. Kalu semuanya sudah tidak seperti dulu.. Laju ku hapus harapan itu dengan air mata.. Malunyaaaaaaaaaaaaaaa!!!!

Sambil memandu pulang, tangan aku ligat menekan butang huruf pada badan si CSL.. Setiap sms aku balas dengan hemah agar tidak menyakiti dia.. Setiap sms juga ku balas dengan pantas.. Supaya dia tidak menunggu.. Kesilapan lalu membuatkan aku tahu.. Dan aku semakin kenal akan dia.. Dan sebab itu juga.. tepat jam 10.30 aku mengakhiri perbualan menerusi sms.. Sebenarnya aku pun sangat penat hari itu.. Karnival sempena majlis perasmian KPKK sedang berlangsung dan aku pulang lebih awal sebab mau rehat-rehat.. Maklum saja, sesoknya aku kena bangun awal bertugas pagi.. Jam belum menunjukkan waktu 10.40 malam.. Aku rasa, aku sudah 'hilang' di dunia realiti...

Hanya rasa terima kasih aku ucapakan pada dia.. Atas kesudian berbual dengan aku.. Semoga kali ini kau datang sebagai seorang teman dan akan kekal terus sebagai seorang teman.. Dan semoga kehadiran ko kali ini tidak akan pergi meninggalkan aku dengan perasaan sakit hati.. Akibat diri aku yang kurang serba serbi.. Thankz..

No comments: