TIGA CERITA

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Hyepp!!
Huh.. Semua dah buat.. Mandi sudah.. Makan?? baru ja abis.. Makan maggie perisa kari ngan susu.. Stok oat aku dah abis lol.. Mau tambah lemak lax.. Supaya berat badan bertambah.. Makan lax sambil bertiarap atas tilam.. Hahaha.. Sure cepat gemox nih.. Alang-alang dan muka buruk, biar sampai macam berok kann.. :P

Hari ni lewat pegi ohpiz.. Tetiba awal pagi tadik aku mengelamun terlebih-lebih dek kerana merindu seseorang.. Kalau oneday nanti aku re-read balik entry2 aku ni, sure akan tersenyum sendiri.. Yang penting, aku ikhlas benar pagi tadik.. Ikhlas sesangat!! Marah? Tidak lah.. Merajuk?? Jauh sekali.. Sayang itu masih kekal sehingga hari ini.. Bermaksud, janji aku masih valid until today.. Esok?? Aku ndak tau lagi..


Sampai ohpiz terus lepaking di sofa.. Dekat jam 12 jugak baru sampai ohpiz.. Kejap ja duduk, terus gerak lagi pigi semayang jumaat.. Kali ni aku pergi Masjid Balai Polis Negeri.. Ehehehe.. Lepas hantar kawan ke airport lol.. SInggah sana.. Sebab situ ja masjid yang paling dekat.. Takut terlepas lax dengan sembahyang jumaat.. Biarkan mulut jajal.. Janji sendiri sedar tanggung jawab.. Biasalah.. Namanya jugak manusia.. Kekadang alpa.. Kan? kan? kan?

Lepas tuh, balik ohpiz ikot jalan Lintas.. Sesak sikit lol.. Sebab kawasan tu memang kaya dengan Traffic Light.. Saja ja mengelak untuk melalui jalan Masjid Negeri.. Sebab situ akan jadik lebih jammed.. Sampai di persimpangan bukit padang, tetiba stereng keta rasa keras mau membelok ke kiri.. Hahahaa.. Ndak lah.. Aku sengaja jak mau pi minum-minum sana di City Mall.. Mau minum Kopi Susu di Olde Kopitiam.. Fuh~~ Memang terbaek la sana.. Order dengan roti kawen satu set! Marvelouss.. Sesambil tuh aku perhatikan someone yang muka dia ala-ala HMAM aku.. Toing Toing~~ Tapi dia chinese.. Muka dia agak bulat berbanding HMAM aku.. Mata dia lebih kurang.. Mulut dia pun jugak.. Same goes to rambut dia.. Cuma HMAM yang aku kenal dari 24 Dis 2010 sampai 10 Okt 2011 lagi kiutt.. Ahakzz..

Duduk situ sampai jam 3 petang.. Percaya?? Bila sedar rokok dah abes.. Baru berganjak pergi.. Hahaha.. Cari stock then balik ohpiz.. Aku diam-diam sak masuk.. Nasib baik ndak kena marah.. :) Tetiba si Hani datang menerpa.. Katanya ada cerita.. Then, aku ikot dia pergi belakang.. What is it?

Dia cakap, dia pegi agak budak dua orang tuh.. Glup!!~~ Then? Dia tambah lagi, betol cakap kau saat.. Diorang salah mengerti.. Aku gelak.. Jadi? Ko kasi mengerti lagi diorang sana?? Dia cakap.. Well.. Sekarang diorang ndak point kau saat.. Diorang point aku, sebab aku ja berkawan dengan HH.. Dan aku cakap, kalau semua yang terjadi secara ndak sengaja kau tertengok wall aku di konti, then ko bad mud sensorang.. Nasib baik ada lagu Jac.. Ko bulih kawal mood sendu ko.. Then budak tu tanya, asal ko ndak cakap masa ko antar headphone tu ke editing room? Aku cakap la, sebab masa tuh kita ndak fikir sudah..

Hani, sia-sia jak ko terangkan sama dorang tuh.. Apa yang kita paham diorang akan twist supaya jadi sumber yang baek untuk serang kita balik.. Simple ja tu.. IGNORE jak bah.. Then aku tanya, apa lagi ko cakap? Hani sambung.. Aku kasi tau dorang pasal isu 'Anak Emas' dan kaitannya dengan ko yang mau di buang dari KK.. Hurmmm.. Itu jak lah... AKu soal, Then ko rasa berkesan kah cara kau?? Katanya, aku ndak tau.. Yang penting aku dah luahkan apa yang terbuku.. Sekarang terpulang dengan diorang mau buat apa.. Hurmm.. Kataku, Kan aku dah cakap.. Diorang yang salah menafsir ayat kita? Dan Hani mengangguk setuju dengan statement aku.. Dan kami berdua biarkan isu itu berkahir.. Hani sudah unsubscribe dengan update dari tiga budak yang sungguh sihat itu..

Tapi, Hani terlepas cakap, kalau si HH ada update sesuatu.. Aku paksa dia untuk buka fb dia.. Tapi dia ndak mau.. Hurmm.. Its ok.. Kitorang bersurai dan aku berfikir sendiri.. Ya!! Mak Hayammm... Dia yang sibuk di unit Penerbita.. Aku capai tab dia dan bukak FB.. Akhirnya.. Hurmm.. HH, apa jugak masalah ko dengan aku ni?? Hoh! Malas mau layan dia.. Again, dia bermain dengan perkataan Kacang Hanguss.. Biarkanlah dia.. AKu sudah penat mau begini terus.. Sedih tau bila kita tahu, di dunia ni ada orang yang benci dengan kita.. Lantas, aku teringat ngan kata bapak.. Biar kita berdosa dengan Tuhan, jangan kita berdosa dengan orang.. Tuhan maha pengampun.. Kalau orang.. Susah mau cakap.. Banyak kemungkinan boleh berlaku.. Jadi, rajin-rajin lah minta maaf kata bapak, meskipun bukan kita yang salah.. 

Jadi, isu itu aku biarkan saja begitu.. FB aku pun bukannya aktive dah.. Tetap tersadai begitu.. Ko mau kata aku macam mana, ko cakap lah.. Aku akan tetap maafkan ko.. Hurmm.. Perasaan sendu terus menguasai aku sehinggalah aku selesai melalak dalam bilik mandi tadi.. Tetiba, lapar.. Tu yang makan maggie kari tuh.. 

p/s: Dulu HMAM aku, dah nasihatkan supaya ndak makan maggie dan minom nescafe.. Tapi, aku tetap makan jugak.. Sebab dia ndak pernah hirau kalu aku larang dia minom Coke.. Kazen dia cakap.. Coke letak lemon and pudina leave sedap.. Sampai skung aku tak rase lagik.. Ouch.. :((

>> Sebenarnya SAAT

No comments: