14-06-2012

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia...

Hurmm..
Jam sudah menunjukkan 12.07 minit malam ketika ini.. Mata belom mengantuk.. Sebab petang tadi aku memblast tidor darik jam 2.30 hingga jam 7 malam.. Ndak pernah rasanya aku tidor terlalu nyenyak begitu.. Bos aku call pun aku ndak dengar.. Sehingga dia sms 'Call balik.. Urgent!' dengan aku.. Hoh!! Kawan baek aku pun ada sms jugak.. Jam 3 lebih kurang di hantar tu sms.. Aku balas mesej dia dulu.. Then sms bos aku.. Naseb baik perkara dah selesai.. Perkara apa? Aku pun ndak tau.. Huhuhu

Hari ini aku duty awal pagik.. Duty dengan Saitoh.. Dia jadik anchor hari ni.. Aku dok sebelah melayan pendengar via FB rasmi kitorang.. Selalunya aku jadik anchor.. Yeapzz.. Sebab aku teda FB.. Memandangkan talian internet awal pagi bikin panas.. Maka, aku lah yang duduk di situ.. Sesambil on-air, aku main game.. Boleh?? Huhuhuhu..


Pergi ohpiz pakai t-shirt dengan jeans.. Kalu big boss nampak, sure kena tegur.. Thatz why aku berhati-hati kalu mau jalan.. Bukan apa, hari ni aku ada shooting lagik.. Namun, tetiba di batalkan atas sebab cuaca yang tidak mengizinkan.. So, fokus duty sampai jam 10 pagi.. Lepas duty, terus ke recording room.. Patner aku ajak berlakon drama.. Hohoho~~ Selalu aku jadik penulis skrip saja.. Tetiba jadik pelakon lax.. Hadoi~~ Ya iya lahh.. Rakaman berlangsung sehingga jam 11 pagi.. Lama jugak kan.. Dah kami asyik ketawa.. LoL!!

Lepas abis recording tuh, terus balik ohpiz.. Duk diam-diam sambil melihat aksi kawan aku berniaga kaen.. Maklumlah.. Raya sudah mau dekat.. So, sibuklah mereka berniaga kaen.. Tudung.. Huhuhuhu.. Aku cinta dengan kesungguhan dia.. Meskipun dia demam, tapi tetap bersemangat menjual.. Tahniah ah kawan.. Mau tiru ni semangat ko..

Duduk melepak di ohpiz.. Mak Hayy tetiba panggil aku ke belakang.. Katanya ada rahsia besar.. Erkk~~ Dia mau kasi kenen aku dengan seorang budak.. Goshh!! Sudah~~!! AKu blahh terus.. Pliz dont talk to me anything about lurve.. Melarikan diri dan lepak di hotspot aku sambil menghabiskan sisa rokok yang masih tinggal..

Hani mesej via Line.. Dia ajak pegi kantin makan.. Dekat jam 1.. Sekembalinya dari kantin.. Kami duduk tempat biasa.. Aku tak makan pown.. Beli Teh Tarik Ping sajaa.. Tetiba ndak berselera.. Padahal tadi, bukan main lapar.. Mak Hayy ajak pergi Balai Polis.. Urus saman trafik.. Aku tolak secara baik.. Sebab kepala aku rasa kureng sket.. Bukan sebab apa-apa hokey.. Aku ndak terasa hati pun dengan beliau.. Aku lagi suka begitu.. Terus Terang!! Dan aku pun boleh kasi clear answer.. Anyhow, thankz dengan keperihatinan dia.. Aku sendiri, tidak bermakna aku sunyi Mak Hayy.. Aku tau niat dia.. Tapi, im sorry.. :((

Sharp jam 2.. Aku meninggalkan ohpiz.. Memandangkan shooting dibatalkan hari ini, aku mengambil peluang untuk balik awal.. Sampai umah lebih kurang jam 2.23 petang.. Bagaimana aku tau? Sebab aku tengah tengok HP ketika aku merebahkan diri di atas tilam.. Ku tarik sang gebor.. Ku peluk erat si mantal meloxx.. Dan aku mula mengembara di daerah sunyi.. Krohh~~~ Krohh~~ Krohh~~

Dan sekarang ini aku baru updating blog.. Baru balik dari melihat pemandangan malam di bukit bendera.. Oleh kerana keadaan yang agak lengang di situ, maka sesuka hati saja aku berteriak.. Huhuhuhu.. Tetapi, aku ndak lama.. Kejap jak.. Macam ngeri pulak situ.. Takot kena rogol.. Lepas sedutan terakhir, terus blah.. Bohsan jugak rasanya.. Memandu pulang yang agak relax.. 60-80 Kmj.. Macam melancong pun hada.. Huhuhuhu.. Macam biasa.. Laluan tepi laot itu sungguh mendamaikan.. Tapi kali ini keindahan dia tidak berjaya menambat hati aku untuk singgah... Hurmm.. I mizz Someone!!

No comments: