BAHASA TEMAN

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Hurmm..
Entry yang ketiga di bawah satu tarikh.. 7 Jun 2012.. Hari ni macam biasa, datang lewat sebab aku masak-masak sket untuk warga ohpiz.. Rezeki tuhan di kongsi sama.. Aku percaya, setiap apa yang di beri, pasti akan kita menerima imbalan yang baik dari Tuhan.. 1 keburukan orang lain di rungkai, maka 10 keburukan mu pula akan terungkai.. Dan itu yang aku lihat dengan jelas hari ini.. Sekian!!

Sekian untuk isu itu lah.. Malas mau ulas panjang-panjang.. Sebab bukan kali pertama dia buat begitu.. Sudah banyak kali.. Maka aku pun diam-diam jak lah.. Malas mau campur.. Bukan urusan gwe.. Hurmm.. Hari ini agak sendu lah.. Sms semalam membuatkan aku tidor-tidor ayam.. Kenak-kenak lagi dengan cuaca malam yang hujan beserta angin yang kencang... Apa yang aku risau adalah si Chomel di bawah.. Tiba-tiba pulak kan.. Dah alang kepalang ndak bulih tidor memikirkan sms itu, aku ke dapur menyiapkan ramuan asas untuk masakan itu.. Sup Sayur Udang Galah.. Thankz pada pendengar itu yang memberikan aku udang galah.. SO Fresh!! Besaw-besaw lax tuh kata si Jiran..Huhuhu


Diorang makan dan aku memerhati.. Melayan aksi patah leher yang kian mencengkam.. Last-last aku mintak ijin mau pigi fogging.. As usual di hotspot aku.. Hurmm.. Mencari ubat hati yang semakin berulat..

Aku tau ubat itu.. Tapi aku sombong.. Ego.. Tapi, sebenarnya malu... Sujud dengan penuh ikhlas dan rendah diri kepada yang maha kuasa.. Sebab semuanya datang dari Dia.. Semua pun dengan izin Dia.. Tapi, aku tidak.. Memilih pil dan ubat itu.. Air itu.. Hurmm.. Kekadang 'sinting' jugak ku rasa diri ku nih.. Dan, tidak mustahil itu akan jadik kenyataan.. Saat Sinting.. Nah! Double 'S' pulak tu taw.. Arghhhhh~~~ Tension gilak babeyy...

Banyak perkara yang mau di buat.. Tapi semua pun ndak jadik.. Semalam duk umah jak.. So, hari ni mau lepak tepi laot lor.. Sure best pemandangan nih.. Semalam hujan lebat.. Jerebu dah tiada.. Maka clear saja pandangan terus ke pulau sebelah.. Hari ini juga mau amik kesempatan bercakap dengan pasir.. Juga dengan air.. Best ja rasa dia nih.. Hurmm

TRAUMA.. Itu jawapan i pada soalan u semalam.. FOBIA.. itu perasaan i bila u tanya soalan tu semalam.. TAKUT.. itu rasa i bila tekan butang 'send' semalam.. Hurmm.. Dude, u kawan yang baek.. Tahniah sebab dah jadik kawan yang baek untuk i.. Tapi, i masih belom masuk dalam carta kawan terbaik u.. I ada banyak kekurangan.. Banyak kepincangan.. Entah masuk atau tak dalam list kawan baek u tuh..

Dude, i pernah hantar sms dekat u.. Masa tu u tengah meeting.. APa perasaan i masa tuh?? U ingat i suka? Gembira? Tak.. I sedih sangat bila i tau i dah buat u malu depan bos u.. Sebab masa tu meeting tengah berlangsung dan HP u bunyik.. Hurmm.. Dan insiden yang masih i ingat.. U ngan kazen cakap, i hanya gunakan both of u bila i kesunyian.. Hurmm.. Sekarang ini, walau sesunyi mana pun i, selagi i boleh tahan, i akan diam.. I tak nak susahkan orang laen.. Tangan i n hati i ni meronta untuk sms u.. Minda waras i yang larang.. Sebab, i juga ada maruah macam u dan kazen.. Cuma.. Maruah i sudah tercalar oleh kebodohan diri sendiri.. 

Dude, entah berapa juta kali dah i minta maaf dengan u.. Minta maaf ini sama macam minta maaf i yang sebelum-sebelum ni.. Ikhlas dari lubuk hati i.. I minta maaf sesangat kalau i buat u sedey dan susah hati.. Itu adalah kesakitan i yang paling dahsyat setakat ini.. Kesakitan i bila buat u sedey dan sakit hati.. Jangan fikir i bergembira di sini.. Tak!! I pernah cakap.. I commited!! And thats what im doing now.. Cuma barangkali jarak yang jauh memisahkan kita.. Menjadikan hubungan ini terasa lain macam.. Fikiran dan hasutan dari sumber yang pelbagai membuatkan semuanya lemah dan akhirnya terkulai seperti gugurnya dedaun kuning ke atas air yang sedang mengalir.. Jauh!!

I masih dengan diri i.. Yang tak boleh hidop tanpa semangat u.. Maksud dan pengertian itu masih seperti dulu.. Tapi, i telah membataskannya.. Kita adalah kawan yang baek.. U adalah kawan terbaik i.. Tapi, adakah i sudah menjadi kawan terbaik u? I sendiri pun tau jawapannya.. Tidak!! Takkan i nak ulang lagi kenapa kan?? Hurmm..

Setiap pengharapan yang lahir dari hati aku ini adalah pengharapan yang perlu untuk aku kotakan.. Aku semakin sunyi dengan kehidupan.. Segan dengan hukum alam.. Walaubagaimanapun, janji aku akan terus tersemat abadi.. Aku hanya bisa kalah dengan kuasa Tuhan yang Maha Hebat dan Kekal Abadi.. Semangat janji itu masih sama sehingga hari ini.. Aku tidak akan bercinta lagi.. :((

No comments: