MENCARI KUYA

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia

Ehemm..
Duk sensorang di rumah ni rasa damainya seketika jak.. Lepas tuh, dengar hiruk pikuk kegembiraan jiran sebelah kiri, atas dan bawah.. Jelous lak tetiba.. Meriah ja diorang.. Ingat kat kampung tetiba.. Begitulah kami adanya kalu dah berkumpul dalam satu umah.. Sure kemeriahan dapat di degar sehingga ke 4 rumah jiran tetangga yang laen. Dengan gelak tawa, teriakan dan omelan.. Huhuhuhu

Esok hari Isnin.. AKu dah masuk kerja.. Risau sekejap sebab di fahamkan, sistem on-air ada masalah.. So, semua akan dikendalikan secara manual.. Hoh! Mampukah aku?? Kejadian sama pernah berlaku masa aku bertugas di Tawau dulu.. Agak ralat jugak lah.. Namun, itulah tanggung jawab namanya..


Pada post sebelum ini, aku ada cerita tentang CINTA.. CINTA bukan kerana SEX.. Yepz.. Ini bukan aku cakap.. Tapi, ramai yang bersetuju dengan perkara ini.. When you ask to being love by someone, the first thing appeared on ur mind is?? Kalau just nak sex, means after having that thingz, sure korang akan cari orang lain.. Sebab sex shud be explore supaya tidak bosan.. Eh! Aku tau ni dari pembacaan aku lah.. Bukan sebab aku ni jalang sangat..

Bila AKU cakap pasal cinta, aku akan terbayangkan kebersamaan aku dengan dia dalam banyak hal.. Dalam suka aku.. Dalam duka aku.. Dan itu tidak terbatas dalam dunia AKU sahaja.. Shud be both.. Semuanya pun sharing.. Yeazz.. Sharing Is Caring.. Bila aku fikir pasal cinta, aku semakin tahu kalau aku belom layak untuk itu.. Banyak benda yang perlu aku belajar.. Even umor aku dah semakin meningkat naek.. Just focuse on how u loved ur family, u work and ur self.. Itu sudah memadai bagi aku.. Nak bercinta?? Tak kot.. Just berkasih sayang jak.. Hahaha

KUYA.. Huhuhu.. Dalam bahasa filipino (tagalog) bermaksud ABANG.. Yepzz.. I need someone yang boleh aku panggil abang.. Kenapa Abang? Bukan KAKAK?? Sebab kalau kakak, dia tak boleh speak freely banyak benda.. Sebab dia pompuan.. Kalau Abang, dia boleh cakap banyak benda memandangkan kami satu jantina.. Sure ada yang terfikir aku nak take advantage dari perhubungan itu kan? Hellow.. Aku taulah bezakan ABANG dan PATNER.. Cehh~~ Bikin panas tau kekadang pikiran advance korang tuh.. 

Best jak ku rasa kalu ada abang nih.. Dolu-dolu aku ada abang angkat. Dia banyak tolong aku.. Banyak ajar aku dan bimbing aku.. As tyme goes by.. Dia balik ke tempat dia dan aku pun begitu.. Terus lost contact.. Kengkawan dia semua pun dah tak simpan no dia... So, aku just berserah.. Kalu ada jodoh untuk belajar dari dia, semuanya pasti dalam laluannya..

Dan ketika ini aku banyak benda nak cerita.. Nak mintak advice dan nak bermotivasi.. Sebab aku boleh memotivasikan orang.. Tapi sering gagal untuk mengatur dan mengawal benda yang menimpa diri sendiri.. Cuma masalahnya sekarang, aku ndak tau sama siapa.. Blog ni saja yang menjadi penyimpan sebahagian rahasia idop aku.. Yang laen.. Tanam dalam hati jak.. Huhuhuhu.. Berhasrat untuk mencari.. Tapi, nampak sangat aku terhegeh-hegeh dan desprate.. Biarlah masa yang menentukan.. Bukan aku malas mencari.. Cuma aku lebih rela menunggu.. Bukan macam seseorang tuh.. Habis semua pun dia approach.. Tapi ndak mo mengaku.. Cittt~~

Jap! Nak tengok ZZ dekat TB.. :P

Wow! Persembahan dia memang tidak mengecewakan lah.. Cuma part last tuh, dia terkuchel sket.. Hihihihi.. Aku tatap minat gila-gila sama ZZ..

Sambung balik citer.. Sebenarnya ini just a dream jak.. Kalu dapat jadi real pun best gak.. Huwahuwa.. Sebab sekarang ni aku dah hilang punca.. Kehidupan membosankan dan terkadang rasa mau bunuh diri pun iya jugak.. Hurmm.. TAPI, aku ni memilih sikit dalam hal begini.. Yealah.. Mencari yang terbaik.. Ndak salah bha kan??

No comments: