Oh! DUNIA

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Hurmm..
Betol lah.. Tahun 2012 ni memang banyak mencabar kesabaran dan ketenangan jiwa aku.. Hoh! Banyak betul yang berlaku.. Lain masalah jiwa.. Lain lagi masalah kerja.. Di tambah pulak dengan masalah keluarga.. Siyes!! Usia 27 tahun yang aku kecapi kini membuat aku semakin tidak bersedia untuk mengharungi masa depan.. Bagaimanakah aku esok hari?? Aku sendiri tidak tahu jawapannya.. Tapi yang pasti, aku dapat bayangkan, sedikit masa lagi aku akan gila dengan semua ini.. Dan bila tiba masa itu, apa pun sudah terlambat..

25 Jun yang lepas.. Bapak aku mengamok dekat umah sehingga mamak aku hampir menjadi mangsa atas semua.. Sayu mendengar tangisan seorang ibu di talian dan semua itu menggugat emosi seorang anak yang 'belum' meningkat dewasa ini.. Pagi tadi, adik aku sms.. Masih cerita pasal masalah dia.. Sekali lagi mencabar kewibawaan aku sebagai abang.. Sehingga dia cakap ' kau amik la cuti untuk adik-adik mu' Hurmm.. Rasanya, hari ini aku mau drive balik ke Tawau.. Tapi, jadual aku memaksa untuk membatalkan semua hajat itu.. Yea.. Aku akui aku sengaja sibukkan diri untuk melupakan semua ini.. Walaupun aku gagal.. Cuma yang aku dapat.. Penat!


Alhamdulillah, tiada kejadian yang besar merisaukan aku melainkan perpisahan yang memedihkan.. Aku yang memilih jalan itu.. Setelah aku belajar komited untuk mencintai dia sepenuh hati dengan seikhlasnya.. Sekarang ni, haruslah belajar komited dengan keputusan yang dibuat.. 

Aku sedang melalui kehidupan baru.. Kehidupan yang aku sendiri masih was-was.. Bergaul dengan kawan Mak Hayy untuk menghilangkan semua resah di jiwa.. Seronok berkawan dengan mereka meskipun mata orang sekeliling memandang serong keberadaan kami.. Ah! Sampai bila mau hidup dengan perasaan orang lain? Kali ini aku harus belajar lebih berani.. Dan atas inisiatif itu juga, buat pertama kali aku menerima tawaran untuk menjadi MC dekat Party Box.. Saja nak try test talent.. Selalu Mak Hayy yang di offer.. Memandangkan dia nak menguruskan boprend dia, so aku lah yang di sorongg.. Daripada di rumah mendungukan diri saja kan.. At least, ada jugak xtvt.. 

Seperti yang aku ramalkan.. Spain ke Final!!! Yippieee.. Nak tuntut duit pertaruhann.. Haku kayeeee!!! Kekekeke~~~ Dan sesi lepaking akan berlarutan sehingga larut malam lagi.. Malam ni mak hayam dari Sandakan akan tiba.. Chengggggg!!!

>> Bila mau balik Tawau?? :((

No comments: