CABARAN

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Huikzz..
Alhamdulillah.. Dah masuk Ramadan ke 7 hari ini.. Jam sudah 1.35 minit pagi.. Aku lom tido.. Mata masih terang benderang.. Lepak depan lappy macam selalu.. Cuma bezanya, kali ni lampu bilik masih tetap on.. Uhuhuhhuhuhu.. Baru saja sampai umah tadi sekitar jam 12.30 tengah malam.. Tetiba ada masalah dekat playlist Automasi yang bersiaran starting 12 tengah malam until 6 pagi.. Kebetulan aku berada di ohpiz, maka aku yang menjadi mangsa.. Mangsa ker?? Huhuhuhu~~

Kes pertama aku ndak bangun sahur pagi tadik.. Ya Tuhan!! Nasib baik badan ndak menggelupur kelaparan.. Mungkin sebab dah biasa ndak makan seharian kan.. Alhamdulillah, teda jugak masalah kalau endak sahur nih.. Cuma tu ah.. Lagi baik kalu bersahur.. Alarm dah set.. Jam 4.00, 4.15 dan 4.20 sebab imsak jam 4.39 pagik.. Mungkin terlalu penat semalam kot.. Sebab sampai umah semalam, just tanggal baju, update blog dan terus tido.. Just cuci muka n gosok gigi jer.. Selalunya mandi jugak, even jam 1 pagi balik.. Uhuhuhuhu~~ Langsung tak sedar apa-apa pun.. Dak takdir kot.. Sabar saja lah..


Bangun-bangun jak sudah terang benderang.. Punya main gelabah aku.. Jam 7.30 pagi tuh.. Menyesal sungguh.. Hohohohoho~~ Nak berasapp!!! Ok.. Relax jap.. Dan kamurang tau apa yang jadik?? Aku tertidor lagi.. Dan jam 8.45 baru tersedar.. Ya Tuhan!! Aku ada meeting lol.. Jam 9 start.. Lagi aku gelabah.. Lelaju bangkit dan mandi semua.. Ikot perkiraan, aku akan sampai sebelum 9.30 pagi dekat ohpiz.. Sekalinya, tension sendiri bila tersadai dekat jalan hampir sejam.. Sebab ada kemalangan dekat trafik light.. Goshh~~ Tragik sungguh.. Maka, dekat jam 10 jugak baru sampai ohpiz.. So, ari ni aku escape meeting.. Nasib baik ndak kena soal siasat oley big bos.. Alhamdulillah..

Hari ini jadual kerja bulan Ogos keluar.. Kesian dekat Hani.. Nak saja aku batalkan percutian Raya ni kali sebab menengok jadual konti dia yang sungguh padat.. Tapi, apa bulih buat.. Bukan mudah untuk membatalkan sesuatu yang sudah kita rancang lebih awal.. Aku kasi dia sedikit semangat dan petua.. Sebab keadaan aku ngan si Jiran taun lepas lagik sandi.. Manage it by your self.. Jangan pandang sangat tu jadual.. Selesakan dengan diri.. Jangan sampai rasa terbeban.. Bekerja kena ikhlas kan??

Lepas antar Kak Mas pegi airport sebab dia mau balik Tawau jam 2 petang, aku meneruskan task as Ging Bubut's Crew.. Hari ni kami serang Bazar Tanjung Aru Plaza.. Maka agak ramai jugak yang berezeki ni hari.. Alhamdulillah.. Selesai tuh, terus menapau makanan.. Untuk bersungkai.. Sendirian di Ohpiz.. Ada jugak yang ajak untuk berbuka bersama.. Namun, hati aku mengatakan tidak untuk itu.. So, melayan perasaan sendirian lol..

Sesambil menunggu waktu, hati di bawa terbang ke daerah seberang laut.. Sungguh aku rindu dengan dia.. Oh! Apa khabar agaknya dia tu.. Terus capai HP yang baru saja activate setelah beberapa hari bisu.. Dan menghantar sms dengan harapan dia akan membalas.. Lama jugak menunggu.. Tapi, penantian itu terjawab juga akhirnya.. SUngguh aku merindui kamu lor.. Ntah kenapa ni.. Macam gedik-gedik jak ku rasa.. Huhuhuhu.. Ketawa sendirian macam orang gila.. 

Dalam jam 10 lebey, selepas semua kerja selesai.. Mengumpul barang-barang yang berhamburan atas meja.. Tetiba phone ohpiz berdering.. Ngeri jugak mau angkat.. Ah! Bila ku angkat, kedengaran suara petugas Main Control Room (MCR). Katanya ada masalah dengan sistem Automasi.. Huh! Aku double checked lor.. Semua pada zahirnya nampak ok.. Rupanya, ada beberapa lagu yang di masukkan tidak merubah langsung duration siaran.. Means, ianya akan stuck somewhere.. Oh! Kerjaaaa~~ Mau ndak mau, terpaksa jugak aku membuat satu lagi playlist baru.. Susun lagu untuk tempoh 6 jam.. Mau setting masa lagik supaya Azan subuh playing on the dot! Matai~~ Tu yang lambat balik tuh.. Huhuhuhu

Alhamdulillah, semuanya settle sebelum jam 12 tengah malam.. Dan sekarang ni aku sedang monitoring playlist lagu yang aku buat.. Lagu 'Cinta Terakhir' sedang keudara.. Sweeett sangat!! Alhamdulillah.. Eh! Hari ni aku sedikit sibuk bermain dengan HP aku.. Thankz sweet pwendzz.. Ko memang ada kuasa ajaib!! Hati aku terus berbunga.. Thankz sangat.. Ndak tau macam mana mau balass.. :((

Hurmm.. Sudah jam 2.10 pagik.. Mata masih lagi terang.. Rasa macam mau makan-makan dulu ah sebelom tidor.. Takut terbabas lagik.. Huhuhuhu.. Kamurang mau tau, berat badan aku dah menjunam ke angka 46kg.. Adakah akan mencapai 45kg?? Berat badan aku masa berumur 23 tahun lalu?? Dan rekod berat badan aku.. Yang paling tinggi setakat ini adalah 56kg.. Uhuhuhuhu~~ Mau chubby sket bulih??

Inilah yang dipanggil sebagai cabaran idop bha kan? Sesuatu yang kita inginkan ndak selalunya di berikan terus.. Harus di uji dengan pelbagai ujian bagi menentukan 'kelayakan' seseorang.. Dan aku berdoa, agar ujian itu semua boleh aku lalui dengan senyuman.. Walaupun ia terasa hambar.. Janji ia kelihatan manis.. Jangan terlalu mencari yang sempurna kalau yang biasa-biasa pun sudah bisa memberikan kebahagiaan yang membahagiakan.. Nunitezz..

No comments: