HUJAN

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Holaazz Olz!!
Hurmm.. Sedih lak ku rasa ni malam bah.. Sudah dua malam begini.. Aku tau punca kesedihan ini.. Namun, biarlah bah.. Selagi masih bisa ku bertahan, maka Insya-Allah semuanya akan ok.. 

Hari ini Bandaraya KK hujan saja dari tengahari sehinggalah sekarang ini jam 1.12 pagi.. Hurmm.. Semacam cuaca mengiringi perasaan aku hari ini. Sehingga semua yang aku buat serba tidak kena.. Duty pagi pun sangkot-sangkot.. Seketika aku hilang fokus tyme membaca berita.. Banyak perkataan yang aku salah sebut.. Memudahan teda 'panggilan' nanti hari Isnin.. Uhuhuhu~~


Sejak semalam sebenarnya, kesedihan sudah menyelubungi aku.. Mungkin disebabkan hidup yang terlalu sunyi di sini.. Tatkala melihat orang lain berjalan bersama insan tersayang.. Beraktiviti dan bergumbira.. AKu terpaksa melangkah kaki berseorangan.. Tangan di hayun tanpa digenggam sesiapa.. Entah mengapa tetiba aku mementingkan semua itu.. Dan mungkin kerana cemburu melihat kebahagiaan orang lain yang sungguh terserlah.. Ku cuba mengalihkan fokus pada benda lain, namun tidak berjaya jugak.. Sampai bila yeaa..

Hari ini, AKu duty pagi sampai jam 10 pagi.. Next after that aku relax jap di ohpiz.. Bos Call ajak teman dia dan Anne ke Megalong.. Sesambil mencari baju untuk next episod for sioknya bayu.. Balik ohpiz dalam jam 2petang.. Hujan masih jugak turun.. Sejok.. Maka mata semakin layu.. Editing yang aku buat, seketika ku ketepikan demi memenuhi tuntutan mata.. Ku susun kusyen bebagus.. Ku selimut diri pakai jacket dan ku mulakan berfikir tentang banyak benda.. Sehinggalah sampai satu ketika, aku tidak sedar apa-apa..

Lewat jam 6 petang aku tersedar.. Itu pun sebab deruan sms daripada antara kawan aku yang setakat ini paling ku sayang.. Ehehehe.. Thankz sebab kejotkan.. Entah mengapa sodap sungguk aku tidor.. Nasib abek teda penjahat.. Huhuhuhuhu.. Sms kedua dah dia antar..

Lepas sms kejap, ku cuci muka dan terus sambung buat editing.. Paling laju sudah ku buat tu editing.. Jam 8 lebey semuanya siap! Lepas tuh Mak Hayy masuk ohpiz.. Terkejot dia sebab anak masih ada lagi di ohpiz.. Dan, pastinya kami bersembang sedikit mengenai kengkawan.. Kami berdu boikot tu pertandingan Mr. Cute Sabah.. Sepatotnya aku jadi pengacara Final.. Tapi, atas beberapa alasan, aku tinggalkan diorang.. Hurmm..

Menghampiri jam 9 malam baru ku gerak balik rumah.. 30 minit lepas tuh sampai.. Seperti yang aku janji, aku sms kawan aku tuh.. Lepas tuh aku mandi dan duduk depan tv tengok perlawanan akhir sukan Bola Sepak sempena SUKMA 2012.. Stadium Darul Makmur menjadi saksi kejayaan Sabah setelah bermimpi buruk selama 15 Tahun.. Kemarau Panjang tuh.. 3 Goal membolosi jaring Perak dalam masa tambahan 1 yang diberikan oleh pengadil.. Bersungguh-sungguh lax aku menyaksikan perlawanan bola ni kali.. Hahahaa.. Chopp!! Jam 11.36 aku menerima mesej dari dia lagik.. Hupzz!! Ingatkan sibuk dengan si Kazen dan Zaq. Maklum sajalah.. Malam ni kan malam minggu.. Huhuhu.. Tak mo ganggu lol..

Seperti biasa, mata ini agak terang bila menjelang lewat malam.. Dan sekarang ni aku sungguh lapar!! Mau makan bubur Mc D bah.. Tapi.. :((

Tidor jak lah.. :((


No comments: