KEGEMBIRAAN YANG TERBATAS

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Hyepp Peepz!!
Hari ni masuk hari kedua perasaan risau yang teramat sangat melanda.. Kesian dekat kawan aku tuh.. Sakit dia sebab aku yang cuai.. Hurmm.. Ntah ar.. Aku sedar kalu kata maaf aku ndak boleh merubah semuanya.. Namun, aku harap dia akan kuat dan terus bersemangat menghadapi cabaran dan dugaan especially dari yang maha kuasa.. Menurut dia, hari ini kulit muka dia sudah tidak merasakan apa-apa.. Bibir dia menjadi keras dan bengkak.. Semuanya gara-gara termakan amplang.. Hurmm.. Betol lah macam capak specialist perubatan tuh.. Punca dia adalah Udang.. Dan Amplang tu bahan utama dia udang.. Oh!! Bersalah sungguh terasa diri ni.. Dan, dia menerima satu suntikan dekat dagu untuk mengurangkan bengkak dan gatal yang menyerang.. Yang pasti, dia masih jugak pergi kerja.. Degil kan dia??

Sebenarnya, semalam merupakan antara hari gembira buat aku.. Pertama, seorang individu yang aku kenal ala-ala saja masa kursus NLP, yang juga kawan aku kat FB menTag aku dengan sebuah lukisan.. Sebelum ni aku pernah bergurau dengan dia, meminta agar dia melukiskan wajah aku.. Dan tidak sangka, pagi Isnin yang spoiled bagi aku, dengan bangun lambat, mata bengkak dan tidak terurus itu, serta terpaksa lagik bertugas di konti dalam keadaan mengantuk yang teramat dikejutkan dengan lukisan potret muka aku.. Hoh! Sumpah~~ Segar bugar terus ku rasa..


Lepas tuh, kawan aku mesej lagik.. Cakap kiriman barang ke dia sudah di terima dengan selamat.. Allahuakhbar!! Tidak putus-putus mulut aku mengucapkan terima kasih dan syukur pada yang Maha Kuasa.. Sangat gembira betol.. 

Tapi, suddenly dapat perkahabran kalu kawan aku kene simptom allergi sebab termakan snacks yang aku kirim tuh.. Yang harunya, sume pun dia makan.. Termasuklah amplang.. Sodihh betul ku rasa.. Kamurang percaya kalu aku cakap, aku pingsan on that time?? Huhuhu.. Takda lah.. Terduduk ja pown.. Dan on spot mud aku berubah.. Risau terus membaluti seluruh tubuh.. Rasa macam malas mau bercakap terus.. Mendadak!!

Malam ada shooting dekat sebuah hotel.. Then aku dah ready dengan pakaian. Tapi, bos cakap, baju aku ndak kena ngan tema.. Dan di situ jugak dia marah aku.. Hoh!! Mood aku makin down.. Shooting yang sepatutnya berlangsung jam 5 tertangguh sehingga jam 7 malam.. Lagi aku sodih bila kawan aku mesej tapi aku ndak dapat temankan dia.. Ya Tuhan!!  Nak rasa cepat ja masa berlalu.. Masa shooting tuh lax aku boleh blurr.. Sampi take banyak kali.. Dan natijahnya, shooting abiz jam 10 malam.. Selalunya tak ah seteruk nih.. Huhuhu.. Tapi, detik yang aku rasa seronok masa shooting ni adalah.. For the first tyme, aku di perkenal dan dipakaikan dengan Contact Lens.. Huh!! I loikeee bertubi-tubi.. Ihihihi..

Dan semua kegembiraan itu memberi kesan yang sementara bagi aku.. Kerana ruang lingkup aku kini lebih didominasi dengan perasaan risau dengan kawan aku tuh.. Hurmm.. Sumpah!! Kalau aku mampu, dah aku lawat dan jaga kau sehingga benar-benar sembuh dude.. :((

No comments: