LIKUAN

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Holaa Olz!!
Ehehe.. As usual mata aku lom ngantox lagih.. Ni ah aku buat kalu dah kehidupan sunyik kann.. Lalui dengan penoh tabah.. Baru jak selesai menyomprott seekor lipas.. Kwang hajo tul.. Masok dalam beg aku.. Nak ikot pegi kerja kah?? Ahahaha.. Nasib baek aku perasan.. Kalu tak, entaha apa yang akan terjadi.. Hahaha :P

Hari ni, aku kene marah ngan bos.. Sebab kerja yang patotnya aku siapkan hari ini tak siap dan terpaksa ditangguhkan siarannya ke tengahari.. Huhuhu.. Em sorry boss.. ABis aku kene marah.. Depan kengkawan lax tuh.. Sabo saja lah.. Nasib baik ada orang call dia.. Kalu tak lama lah dia meleter aku depan kengkawan yang laen.. Actually dia ni bos kitorang yang baru.. Dulu dia dekat unit Hiburan dan Muzik..


Sebenarnya, bukan sengaja aku ndak kasi siap tuh.. Semua pun dah ready.. Just waiting untk aku compiling sume sebelum di ingest.. Semalam kan aku balik lewatt.. So, aku ingat nak datang awal pagi ni.. Who knows aku terbangun lewat.. Sebab hujan lol.. Sedap ja aku tidor.. Tak sangka, bangun ja dah pukul 7 lebey.. Sah-sah jalan dah jammed gilakk.. Apa lagi kalu cuaca hujan begini.. Huh!! Tapi, aku tetap berusaha.. Dengan harapan ada abang-abang trafik yang bertugas mengawal lalu lintas.. Malangnya... Tiada..

Maka, terpaksa menggunakan kemahiran sendiri untuk cilik mana yang bulih.. Tapi, hujan menghalang aku untuk lajuuuu.. Jadik, redho saja.. Huhuhuhu.. Sampai ohpiz terus lelaju duduk depan komputer.. Gosip-gosip tolak tepi.. Malangnya, pendrive lagik buat pasal.. Segala rakaman tak bley bukak.. Langkah terakhir adalah buat rakaman baharu. Dan itulah sebabnya aku kena marah.. Sebab bos aku ingat, aku baru mau start membuat.. Huhuhu...

Dan, setelah aku siapakan 10 siri, Hani dan Mak Hayy ajak pegi umah Jiran.. Singgah jap beli Nasik Lalap.. Sebab nak lunch dekat sana teruss.. Bersembang sampai jam 3 petang baru balik ohpiz semula.. Huhuhuhu.. Update si Jiran dengan cerita baharu di ohpiz.. Dan dia pun update aku pasal seseorang yang pernah satu ketika dulu menjadi kawan yang paling baek pernah aku ada.. Hurmm.. AKu yang musnahkan segala-galanya.. Berserah saja lah.. Tak leh nak paksa-paksa kan.. Hidup biar ikhlas.. Pengharapan?? memang sentiasa ada.. Namun, aku tidak sempurna.. Takut aku melakukan kesalahan kali kedua yang mengguris hati baek beliau.. Hurmmm.. Mizz him jugak!!

Sampai ohpiz lepas tuh, aku sambung lagik.. Jam 10.15 baru gerak balik umah.. Dah ada 30 siri semuanya.. Sampai umah trus update blog.. Malam ni malas nak mandi.. Huhuhuhu.. Sejok!! Hurmm.. A[pa khabar u babe?? U masih rasa sakit ker?? Hurmm.. Sorik k.. I sayang u sangat! Hope u masih tak serik kawan ngan i.. Siyes.. Likuan ini mengajar i banyak perkara.. Dan paling i nak elakkan adalah melakukan kesilapan berulang yang mengguris hati u.. I tak bley jadikan 'takdir' sebagai alasan.. Yes! Aku memang tidak sempurna.. Dan mencari kesempurnaan adalah sia-sia.. Kerana kesempurnaan adalah milik Allah.. Kita hanya bisa memperbaiki kelemahan.. Dan ku harap, agar peluang itu sentiasa ada untuk aku.. Mizz u olz.. :((


No comments: