KENDURI

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Holaa Guyz!!
Ni hari aku agak kenyang.. Alhamdulillah.. Sebab awal-awal gitu sudah pekena makan berat.. Ihiii.. Ndak la banyak ku makan.. Sikit ja pun.. Namun pelbagai.. Paling banyak makan buah dan minom air.. Uhuhuhu.. Sampai skung nih, perut rasa berangin sadja.. Aduhaii~~ Nasib baik dalam bilik ni sendiri saja.. Ahahahahaa~~ Macam pengotorr!!

Dan tetiba aku dilantik menjadi pengacara majlis sempena Kenduri Menyambut Ramadhan 1433 H tahun ini.. Hantam saja lah.. Lagipula, bukannya protokol sangat pun.. Menu special hari ini adalah 'Ambuyat'.. Dan pencicah dia memang marvellous!! Namun, ndak sanggup makan banyak.. Sebab kesan dia.. Penghasilan air kencing akan lebih hebat dari selalu.. Especially dia tengah malam.. Aku? Dua kali jak pun.. Style makan dia, terus telan.. Boleh gak kunyah.. Tapi, ralat ja di rasa.. Huhuhuhu..


Actually, orang bugis pun ada gak masak Ambuyat. Cuma Nama dan Style dia ja yang beza.. Kalu di Tawau di panggil sebagai 'Kapurung'.. Lupa-lupa ingat jugak aku nih.. Sebab rasanya macam tyme kecil jak aku menikmati benda nih.. Laen laa rasanya.. Sekali tengok macam ingos nih.. Huhuhuhu

Jam 11.45 bergerak ke masjid.. Hari ni akan membuat lintas langsung Solat Jumaat lol.. Dekat bilik khas krew tak ramai orang macam selalu.. Sebab diorang pegi masjid yang lagi dekat dengan ohpiz.. Dan selesai dalam jam 1.15 tengahari.. Lepas tuh bergegas balik ke ohpiz dan membuat editing jingle untuk yang terakhir kali.. Hani yang panggil.. So, ikot saja.. Dalam 15minit siap.. Mak Hayy panggil aku datang ke Saloon Abg Boi.. Katanya, dekat sana pun sedang mengadakan majlis Kenduri jugak.. Maka, pergilah aku..

Sampai sana, ku makan lagik.. Masa tu orang tidak lah ramai.. Cuma pelanggan dia jak yang ramai.. Mak Hayy ndak makan. Sebab dia masih kenyang lagi.. Aku? Merata lauk saja.. Lepas tuh bercerita ngan Fazone dan Azman... Diorang faham akan kesibukan aku sehingga lama ndak berjumpa.. Kira macam melepas rindu jugak lah.. Banyak perkara yang kami cerita.. Dan semuanya lari dari topik.. EHehehe~~

Dalam jam 3 petang, aku memberi alasan supaya senang balik ohpiz.. Dan 15minit kemudian aku sudah berada di ohpiz.. Sehinggalah jam 8 lebey.. Di ohpiz kerja aku, menulis skrip drama, menjadi pelakon drama 'Sahur oh Sahur' dan membuat playlist untuk esok.. Hoh! Letih pulak rasanya.. Dan lepas baca berita jam 7.30 malam, aku siap2 untuk blah.. Jam 8 malam sudah ada dalam keta.. Hihihihi.. Memandu ke YoYo.. Membei minoman dan waftle.. Sodapp lol.. Then terus memandu ke tepi laot..

Di tepi laot seperti biasa, hujan dan mendamaikan.. Cuma sedikit sijuk woo.. Tahn sak nih.. Dan jam 11.15 aku bergerak pulang.. Sekarang sudah jam 12.30.. Sudah hampir 2jam dia terlelap.. Hurmm.. Rindu!!

No comments: