KUYAK DUMPiT

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Hyepzz!
Aku baru sampai umah.. Sesuatu yang lain lax aku buat hari ni.. Jarang sangat lol.. Ehehehe.. Saja nak menghargai diri sendiri walaupun aku tau aku bukan jenis berbelanja punya orang.. Yeah!! Kan aku ni kadukut taik idong masin.. Even dengan diri sendiri pun payah nak keluar duit.. Hahahhaa.. Bukan lah.. Ndak mampu sebenarnya.. Duit cukup untuk perkara yang wajib jak.. Termasuk bayar hutangzz... La la la la~~

Apapun, bersyukur dengan rezeki yang ada.. Ehemm.. Hari ni aku datang jam 9 ke ohpiz.. Mood semalam masih menghantui sehingga beberapa orang akak tu sibuk bertanya, asal aku senyap.. Padahal.. Bising jugak pown.. Mana ada senyap.. Cuma suara ndak kasi nyaring jak.. Mencuba untuk menyembunyikan sesuatu.. Kira berjaya lah tu khann olz..


Lepas tu, kitorang celebrate birthday Hani.. Belated!! Sepatotnya tanggal 2 Julai semalam.. Masing-masing sibuk.. Ndak pa bah.. Yang penting sume pun gumbira.. As usual cake Manggo dari Butterfly memang tidak mengecewakan.. Sedap! Creamy! Murah lagik.. Love it very much.. Tetiba isu pasal hari jadi aku muncul lagik.. Ah! Persetan dengan hari jadi aku.. Tiada membawa apa-apa makna pun.. Cukup kamu tau, aku masih hidop dan gumbira pada hari yang dimaksudkan.. Hadiah? Setakat ni, yang paling berharga adalah Kad itu, Gambar Cake itu, Empat helai baju itu, seutas jam tangan, dan bag Converse dan Nike itu.. Thankz pada semua yang memberi.. Tu tahun lepas punya.. Tahun ni?? Nehi karongga.. Dan aku tidak mengharap pun.. Kan bagus kalau ndak tau bila tarikh lahir sendiri.. Boleh perasan muda teruss :P

Sharp! Jam 1 aku ngan Hani keluar ohpiz.. Membeli nasi lalap.. Sangat kepingin aku hari ni.. Tetiba teringat ngan si Jiran.. Oh! Sudah 15 hari dia tidak ku temui.. Maka hari ini kami berdua nekad mau ke rumah beliau.. Mak Hayam tak ikot sebab dia ada Fisio dekat Klinik Kesihatan Putatan.. Maka gerakan duet kami hari ini..

Lama juga aku ndak upload gambar sini kan?
With Rizqi Harizudin ^__^

Siok juga dapat dukung baby yang baru 15 hari itu dengan berat 3Kg.. Huhuhuhu.. Gemoxx ah Jiran!! Apapun, menten cantik ko.. Hahaha.. Sah-sah dia ndak tau aku puji dia ni.. Kalau dia tau, sure idong dax Melaka tu kembang semerbak.. Hahahah.. Mizz U Jiran!! Kami berborak sehingga kelibat suami dia pulang dari mengajar.. Jam 3 lebey kami meninggalkan umah beliau.. Balik ohpiz terus kepenatan.. Memandu dengan kenyang! Dugaan sungguh.. Mata ku layu.. Hohohohoho

Sampai ja terus ke Wisma Penyiar.. Sebab ada rakaman lagu raya untuk program 'Sioknya Bayu' tuh.. Selesai ja terus lepak ohpiz sampai jam 6 petang.. Tinggal aku sorang-sorang.. Aduii.. Selepas memastikan playlist esok pagi on broadcast, aku meninggalkan ohpiz.. Bergerak ke saloon rambut milik seorang kawan yang baru kenal beberapa hari lepas.. Gunting rambot lol.. Selesai jak terus memanjakan diri dekat shoping mall berdekatan.. Wow!! Rambang mata sudah.. 3 helai baju, 2 seluar dan sepasang kasot.. Lol!! Sumpah.. Bengkak mata aku menengok dompet yang semakin kosong.. Biar betol aku nih?? Huhuhuhu.. Ndak pa lah.. Redho sadja..

Barang simpan dalam keta.. Dan aku jalan lagk.. Kali ni ke Pasar Malam.. Tetiba mau makan bakso.. Kaki ayam?? Yulkk!! Geli.. Macam tangan baby yang baru lahir ja aku tengok.. Huh! Pantolan.. Sumpah aku teruja.. Huhuhuhu.. Dan bila perot dah kenyang.. Maka, tyme tu lepaking tepi laot.. Drive carefully.. Kunun balik-balik melihat meter.. Ndak mau reached 90Km/J sebab siang tadik masa on-d-y pigi umah si jiran, ada dua group penembak laju santai-santai kat tepi jalan.. Ntah ar.. Telan lior jak aku.. Huhuhuhu~~

Sambil meninggalkan pesanan rindu, aku mengucapkan selamat malam pada laot.. Dan terus bergerak pulang.. Kosong sungguh perasaanku sehinggalah lagu persembahan daripada kumpulan Teja berkumandang dekat Suria.. 'Kau Yang Tak Mengerti' yang bersambung dengan lagu Nera.. 'Hatimu Milikku'.. Hurmm.. Aku minta maaf!!

No comments: