SI TUMPiS

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia...

Hyepzz Olz!
Hari ni mau luahkan sedikit rasa tidk puas hati nih.. Lama dah nak tulis, tapi selalu jak ku lupa.. Malam ni tetiba teringat.. Maka, marilah kita coretkan di sini..

Begini bah, ada beberapa orang tu sebenarnya ndak suka dengan kehadiran aku di ohpiz tuh.. Ntah la.. Selama ni aku rasa aku cukup baek dengan orang melainkan kepada beberapa orang yang sombong nak mampoz dan dua ikor beruk yang haramjadah perasan hebat tuh.. Salah diri sendiri yang leiru maka menyalahkan orang laen.. Weh!! Bikin panas betol lah..


Aku ndak tau apa masalah diorang tuh dengan aku.. Ada beberapa versi cerita yang aku dengar.. Dan benda-benda begini yang buat aku serabot nih.. Sebelum ni katanya aku kalau bersemuka ndak senyum.. Maka bukan sekadar senyum yang ku lakukan.. Siap cakap 'Hai' dan kekadang terlebih mesar pulak ku rasa.. Tapi, masih jugak komplain benda yang sama.. So, lepas ni.. Harussss aku sujud bila berselisih dengan diorang tu kan.. Biar puas hati diorang.. Hohohoho

Come another story.. Kalau dia jadi bos, Maka aku adalah orang yang akan dia singkirkan dari unit aku tuh.. Hurmm.. Sumpah aku ndak tau apa masalah dia tuh dengan aku.. Just be positive.. Aku lagi hebat dari dia.. Dan dia jeles!! Hahahaha~~

Dan semalam, officemate cakap dekat aku kalau someone yang tidak dikenali melaporkan pada pihak atasan kalau aku jarang berada di ohpiz.. Ok! Aku akui itu.. Beberapa bulan yang lepas memang aku jarang ada di ohpiz.. Sebab aku membawa diri.. Dan bulan ini pulak, aku sibuk dengan shooting yang memaksa aku untuk jadi macam biskot.. Ahh!! Terang macam mana pun, kalau ragu-ragu dan rasa tidak percaya tu tiada.. SIA-SIA SAJA!!

Maka, aku hanya perlu mengikut rentak.. Dan aku semakin positif dalam mengatasi tekanan ini.. Ko rasa kau bagus sangat.. Bah.. Tahniah la.. Sebab tingkat keyakinan ko sangat hebat.. Namun, harus kau ingat.. Sehebat mana pun perancangan ko, itu semua datang dari yang di atas.. Beresssss... Hahahahaha!!! Eh, aku marah ka nih? Ndak laa.. Relax ahh.. Takda paedah punn.. Kan? Kan? Kan? Dah dia dilahirkan sebagai seorang yang tumpiss.. Maka, hadapi saja dengan tenang.. :P

No comments: