OUCH!

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Hurmm..
Sekarang sudah berada dalam bilik yang gulap gulita.. Jap lagi jam 10.30 dijangka mata ini akan menghabiskan tugasnya untuk hari ini.. Uhuhuhu~~ Penat sungguh aku hari ini.. Di tambah dengan migrain yang melanda.. Macam mau pecah jak kepala aku di buatnya.. Namun yang pasti, keadaan itu sedikit pun tidak mengganggu aktiviti aku hari ini.. Tidak menganggu?? Huhuhuhu.. Menganggu bah jugak.. Sikit laa.. Sikit sakkk..

Alhamdulillah.. Sudah 3 Ramadhan di tempuh.. Esok 4 Ramadhan bakal menjelma.. Sudah menjelma pun Maghrib tadik.. Tapi oficially esok cabarannya.. Starting 4.38 until 6.35 petang Insya-Allah.. Memudahan semuanya berjalan lancar..


Hari ni duty pagi.. Sangat tidak bersemangat.. Bukan sebab puasa.. Sebab lain actually.. Tu lah, terlalu melayan semuanya.. Hambekk kauu.. Terlalu percaya dan mudah sangat terpeleot dalam kancah percaya mempercaya nih.. Hurmm.. Harus aku iyakan kata-kata mereka.. Aku memang lurus bendul.. Ya! Sebab aku percaya dengan semua orang sekeliling aku sehinggalah satu masa mereka sendiri meruntuhkan rasa percaya aku tuh.. Tapi, aku bukan jenis yang mudah terpengaruh sehingga dengan mudah membunuh rasa percaya aku pada seseorang.. Yang pasti, peluang sentiasa aku berikan..

Seperti yang aku ramalkan, hari ini berbuka di tepi laot.. Yippi.. Tapi ndak lama.. Kijap jak.. Lepas siap berbuka terus balik umah.. Ntah laen pulak feeling aku tyme depan laot tadik.. Huhuhuhu... Dah 3 Ramadhan, 1 Tarawih pun belum aku laksanakan.. Tak macam dulu.. Semangat! Ni kali lahh.. Dunia semakin sepi.. Yang pasti, tiada siapa yang bisa memaksa aku untuk melakukan.. Melainkan aku ikhlaskan kaki aku untuk ke Masjid berdekatan.. Insya-Allah.. Sedang diusahakan..

Sebenarnya, aku malas mau mengeluh.. Macam ayat-ayat aku sebelum ini, tidak mau mengeluh dengan setiap yang berlaku.. Tapi, aku rasa aku ndak kuat melaluinya sendirian.. Opstt!! Tidak sesuai ayat tuh aku gunakan.. Its shud be 'Belum bersedia' melaluinya.. Sebab aku memang tengah sendirian sekaran ini.. Sendirian dalam erti kata yang pelbagai.. Di rumah, di kereta, di ohpiz dan di hati.. SUnyi.. Walau hakikatnya sekitar aku semuanya gegak gempita dengan isu masing-masing.. Ah! Malas mau campur.. Diri aku sendiri pun belum terurus.. Manakan mampu ngurusin hal orang lain.. Tapi, demi menolong, insya-Allah.. Sesiapa sahaja.. Selagi kudrat dan kemampuan ada.. 

Sudah dua hari HP aku tidak berbunyi.. Rindu mau call mamak.. Tapi talian dah kena Bar.. Maka Sabar adalah pujukan yang paling berkesan.. Ok lah.. Esok kena bangun awal lagik.. Hoh! Ni kali lahh.. Sudah ar aku jenis yang lidut melepaskan diri dari tilam.. Uhuhuhu~~ Jadi, solusinya adalah.. Pejam mata ketat-ketat, tepuk dada dan berkata dalam hati.. "Biarlah.. Masa pasti berlalu.." Tidor awal..

>> My Name Is SAAT

No comments: