RALAT

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia...

Hyeppzz Folkzz!!
Sedari jam 4.20 petang aku sudah berada di rumah.. Sepatutnya lagi awal.. Namun, agak bz dengan jingle iklan.. Kan dah nak masuk puasa.. So, agak banyak jugak lah job kena buat.. Dalam perancangan semalam, aku kene balik umah dalam jam 2petang.. Sebab hari ni nak ngemas umah lor.. Rasanya macam lamaaa dah tidak bermesra dengan umah nih.. Uhuhuhu.. Sinki pun dah 'bertagar' plus penoh sentiasa.. Huhuhuhu.. 

Dan percaya atau tidak, sampai jak tadi, aku terus lepak atas katil sampailah skung nih.. Tak tidor dan tak bangon pown.. Hanya bolak balik jak.. Ke kiri.. Ke kanan.. Terlentang.. Meniarap.. Huhuhuhu.. Tersenyom sendiri mengenang gelagat diri.. Aduhaii.. Eh! Tetiba teringin nak makan tom yam lol.. Uhuuu~~ Hujan2 macam ni, dengan idong yang merembeskan mukus siok nih makan Tom Yam.. Ohohoho.. Tapi, duet dah abez lol.. So, makan Maggie Tom Yam jer gamaknya aku malam ini.. Huhuhuhu~~


Sepanjang aku dekat KK ni, baru dua kali mak aku call.. Hari ini dan semalam.. Melaporkan hal berkenaan adik aku yang sedang dalam perancangan.. Hope semua berjalan dengan lancar lol.. Hurmm.. Aku terus call adik aku, to make sure dia balik jumpa mak dan sayang-sayang mak aku.. Biasalah kan.. Aku takot jak mak aku amik hati.. Sebab mak aku tu serupa aku nih.. Suka simpan dalam hati dan membiarkan segalanya berlalu mengikut flow yang telah ditetapkan.. Ignorance.. Huhuuhuhuhu.. Miz mamak a lotz! Oitkzz.. Tetiba aku teringat, cuti raya belom apply lagik.. Hurmm.. betol kah aku balik cuti ni?? Uhuhuhu

Dan hari ini kerja aku di ohpiz adalah tidor.. Hahaha.. Start kije jam 6 sampai jam 10 pagi.. Lepas tuh makan.. Dan dalam jam 11 lebey gitu aku dengan relaxnya tidor dekat sofa sampai jam 2 petang.. Maklumlah, ohpiz sunyi amat.. Semua diorang jalan ke bangunan baru KPKK dan ke MUIS untuk mendapatkan rakaman pengumuman Kadar Zakat.. Aku tidak kemana-mana lepas duty, walaupun Mak Hayy ajak.. Huhuhu.. Jam 2 barulah rioh balik ohpiz tuh.. Hani lax terus ajak aku pegi buat iklan.. Mak Hayy ajak aku jemput Datuk Ruhaidini dekat airport.. Namun, aku mengelak.. Bukan tak sudi.. Segan sebenarnya..

Membuat jingle iklan dengan penuh konsentrasi sehingga selesai.. Mengitai jam pada dinding, dah menghampiri pukol 4.. Lantas aku lekas-lekas balik.. Bukan apa, ndak mau lebih lama di ohpiz.. Sebab aku takut, aku akan tiada alasan untuk menolak pelawaan mak hayy untuk lepaking bersama kawan-kawan tu.. Uhuhuhu.. Ralat juga sebenarnya rasa ini.. Terfikir akan rasa bosan yang menanti aku di rumah.. Namun, aku rasa, aku boleh kowt.. Sebelom ni ok jerkk.. Kan? Cuma buat sedikit U Turn untuk kembali ke kehidupan sebelum ini..

Dan, Alhamdulillah.. Seseorang yang dahulu selalu menemani aku kini muncul kembali tanpa aku pinta.. Takut jugak sebenarnya.. Takut buat dia kecewa, sedih, dan muncul lax lagi perkara baharu yang merenggangkan hubungan kami sebagai kawan.. Tapi, yang paling aku concern adalah perasaan dia.. Aku harap dia tidak terpaksa menemani aku dan tidak terasa terganggu dengan kewujudan semula aku.. Malu?? Yea.. Banyak sebab mengapa aku harus malu dengan dia dan si dia.. Hurmm.. Ralat sungguh.. Tapi, alah bisa tegal biasa bah kan? Jadeyy.. Mulakan kehidupan ini dengan Basmallah dan semoga dirahmati sehingga ke akhir usia.. Aku sayang dia dan dia Ya Allah!!

No comments: