SNACK's

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Hyepzz Fellazzz!!
Penat sungguh.. Baru ja selesai mengemas rumah.. Tinggal sampah lagi yang belom aku uruskan.. Sok pagi jak.. Malas mau turun dalam keadaan hujan begini.. Nanti ndak pasal-pasal flu makin mengganass.. Uhuhuhuhu..

Jam dah 11.50 minit malam ketika ini.. Tetiba aku rasa gumbira semacam.. Yoo lahh.. So Sexited!! Kekeke.. Mau mengirim sesuatu untuk someone yg pernah menjadi org special.. SKung ni kami jadi kawan jer.. Not more or even less.. Sama macam aku dengan ko lol.. Menerusi sms hari ini dia menceritakan pengalam dia menikmati Kuih Cincin dan Keropok Bayam.. Gosh!! ye ker nih?? hahahah~~


Datang ar Sabah.. Tu baru sikit snack yang ader.. Kalu kat Tawau, segala snack dari Indonesia pun hadoo.. Tinggal pilih jer.. Sah-sah yang paling aku suka, keropok Belinjo.. Sedap kalu goreng dan minom ngan teh o.. Perghh.. Santai gilaa.. Keropok ni terhasil dari buah Belinjo.. Masa pegi bandung ari tuh, sempat gak aku tengok rupa asal belinjo sebelum di proses menjadi keropok.. Pada yang tak suka pahit, sure tak makan kopok nih.. Sebab aku dolu-dolu masa kecik memang tak layan sangat.. Tapi skung nih, bukan jak belinjo... Peria? Bunga Betik? Sume aku makan.. Sodapp!!

Ku imbas kembali detik aku mengikuti Konvoi Merdeka Ramdahan 2011.. Dah dekat setahun berlalu.. Dan, masa itulah aku memperkenalkan Keropok Bayam dekat dia.. Ada kah patut dia lupa.. Huhuhu.. Ingat lagi tak susunan buah Mata Kucing yang i buat tuh?? Ada tiga perkataan.. La La La La.. Sesambil susun biji buah tu, i melantak kopok Bayam tu ar.. Tak silap, dalam blog ni ada.. Ntah.. Dalam blog ni atau blog yang satu lagik.. Hihihihi

For sure, aku pernah ada hajat nak kirimkan all the keropok ni untuk korang.. Tapi, memandangkan u dan kazen tak makan snack (yang i tau) so, i batalkan lah hajat tuh.. Lagipun, i bley agak kalau both of u ni jenis yang agak cerewet.. Jadi, tak mo lah.. Huhuhu..

Beza ngan hari ini, selepas diperkenalkan oleh kawan u.. Maka, u minta i kirimkan kopok bayam dan kueh cincin.. Hurmm.. Insya-Allah i usahakan.. Kene cari yang sedap punya.. Hehehe.. Kalu dekat KK ni susah sket nak cari kopok Bayam yang freshh.. I takut sampai sana, minyak dia dah berbau.. Tapi, i will try my best.. Ingat nak kirim Kuih Cincin, Amplang (U tak leh makan sebab ada campuran seafood like udang dan ikan) Kerepek Pisang sekaki, Belinjo, Kueh Siput.. Hahaha.. Nanti ah.. U jangan risau.. I kasi free jer.. Sebab i so exited sebenarnya.. :)

Sampai jam ini (12.01 tengah malam) i masih menunggu alamat darik u.. Hurmm.. Sure u dah tido kan?? Lol.. Penat sangat ah tue.. Dah keje sampai lewat petang.. Lepas tuh kene teman 'mamak' u pegi shopping lax.. Tapi kire berbali ah.. Duit mamak u yang keluar kan.. Ehehehe... Sesekali tompang rezeki ibu takde salahnyer babe.. 

Huh! Tak sabar lax aku rasa.. Hehehehe.. Tapi, awal-awal i cakap, kalu tak sama rasa kuih cincin seperti lidah u rase yang kawan u bawak tuh, u jangan marah tau.. Sebab dekat Sabah ni ada baaaaaaanyak pengeluar kuih cincin.. Kalau nak sama, apa kata u tanya kat kawan u, kuih cincin tu 'asal' dia dari mana?? Nama pengusaha tu sape.. Senang sket i nak carik :)

>> Nunaiteezzz.. Mimpi kuih cincin bulih?? Ehehehe

No comments: