SIYES BUSY

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Hyepp Folkzz!!
Hujan lagi tu di luar.. Sajuukkk gia.. Hohohoho~~ Baru ja lepas mandi air sajuk nih.. Begagar seluruh badan.. Menaip pun sambil bersembunyi dalam selimut.. Macam kura-kura ni.. Kepala ngan tangan jak yang timbol.. Hohohoho~~

Dan! Hari ini aku sungguh kelam kabut.. Huhuhuhu.. Memulakan cerita.. Jam 10 aku gerak p ohpiz.. Singgah jap dekat UMS sebab nak uruskan something dengan Anne.. Lepas aku drop dia dekat 1Borneo, aku terus drive ke ohpiz.. Jam 11. 45 gherak ke Inanam untuk Ging Bubut punya program.. Sempena perasmian KR1M.. Sempat jugak melakukan pembelian dekat Kedai Rakyat 1 Malaysia yang pertama di Sabah.. Hehehe.. Beli tisu 1 Malaysia, Yougart dan Malt Chocholate.. Lepas tuh, dalam jam 1 dah sampai ohpiz balik.. Menanti kungjungnya tiba Azharina Azhar untuk recording carta...


Around 2.30 gitu rakaman siap.. Tu belom kena edit lagik tuh.. Huh! So, mungkin bisuk baru aku buat editing untuk carta.. Cepat2 bersiap untuk pergi membeli Kuih Cincin.. Maka di luar hujan turun dengan lebatnya.. Huhuhuhu~~ Sejok weyhh.. Asal hari ni hujan saja?? Maka, hujan-hujan lah aku memandu si Chomel ke pasar untuk mencari Kuih Cincin.. Memboronglah aku Kuih Cincin 10 pax, Kerepek Pisang Sekaki, Amplang (Bebola kecil berwarna putih) dan ada sejenis lagi snack yang aku pun suka makan.. Hihihhihi.. Makcik tuh terus packing masuk dalam kotak.. Dude!! Amplang tuh ada campuran udang.. So, jangan sesekali u makan okeyzz.. U kasi ah ngan sesape.. Ada 2 versi amplang tuh.. Udang ngan Ikan.. Udang, caler dia cerah sket.. Kalu ikan kaler dia tinted.. Huhuhuhu..

Sambil menunggu makcik tu packing, aku memerhati si Chomel.. Kang dalam hujan tetibe datang lax abg Trafik.. Maklumlah.. Aku Double Park jer si Chomel tuh.. Huhuhu.. Dan dalam hujan aku teruss angkot bungkusan kotak ke dalam keta sebelum memecut ke Pejabat Pos.. Urghh!! Teda parking.. Larik lagi ke ABX.. Akhirnya.. Walau Double Park lagik.. Dan yang pasti, lama jugak masa yang aku amik untuk menunggu Add itu di kirim.. Huhuhu.. SOrik kalu i menganggu u.. I tau u sibuk.. Sorik sesangat!

Sambil menunggu, Hani call.. Dia suh aku balik cepat.. Sebab iklan ada perubahan.. Itu advertiser mau A.S.A.P.. Huh!! Glupp.. Plzz lahhh.. Huhuhuhu.. Tunggu punya tunggu punya tunggu.. AKhirnyaa.. Terus ja aku tulis, bayar dan blahh.. Huhuhuhu.. Sempat gak petugas tu cakap, 'Bisuk dalam tengahari bungkusan ni akan diterima' Hokeyy.. Pandai jugak dia mesej tuh kalu dah terima.. Kan? Kan? Kan?

Hujan masih jugak mengganass... Sampai ja ohpiz agak kuyup jugak aku.. Huhuhu.. Terus ke editing room.. Maka dengan pantas membuat editing.. Terpaksa mengganggu si Fatien membuat rakaman.. Em Sory bebehh... 15minit siap!! Lepas tuh terus balik ohpiz dengan perasaan lega.. Berdiskusi pasal SUKMA seketika sambil menengok tv.. Weh! Jom kemas ohpiz.. Isok kan ada kenduri.. Suara Kak Mas kedengaran.. Dia baru balik dari mengurus makanan untuk kenduri esok.. Maka, mengangkat lah set sofa dan meja.. Aku lah orangnya.. Huwaaa!! Asal aku jak lelaki yang masih tinggal di ohpiz!! Penat gilakk!! Tapi enjoy~~ Bising gilak kami..

Masa Kak Mas menyapu, aku dah duduk depan komputer.. Hasrat untuk menyiapkan satu skrip untuk siaran menerusi slot drama 'Itu La Bah'.. Maka dua skrip terus aku siapkan.. Huhuhuhu.. Jam sudah menunjukkan jam 7.45 malam.. Tinggal aku ngan Kak Mas jak.. Sesambil menunggu Kak Mas balik, maka aku kemas lah meja aku dulu.. Amalkan 5S konon.. Hahaha.. Dalam jam 8 lebey-lebey jugak baru kami blahh.. AKu terus pigi tepi laot.. Hujan masih jugak turun.. Tapi, rasanya mau sangat tengok laut malam nih.. Agak lengang Pantai Tanjung Lipat.. Dari jauh ku lihat sebuah pondok kosong.. Laju-laju parking dan terus berlari anak. Huh! Melepak sambil fogging.. Fuhh~~ Damaiii...

Dalam jam 10 lebey baru aku drive pulang.. Singgah jap dekat McD untuk menapau bubur.. Oh! Flu aku semakin dahsyatt.. Huhuhuhu.. Dek keraan berhujan, dan kesejukan kowtt.. Sekarang nih, sambil update status.. Sambil hisap ingoss.. Dan sambil menikmati Bubur McD yang sudah sejok.. Huhuhuhu~~ Nunitezz..

No comments: