TERUSKANLAH

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Hurmm..
Publisiti Murahan?? Hoh!! Tuduhan apakah?? Siyes.. Aku sedih dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh segelintir manusia yang tidak mahu menjiwa kata.. Tapi, aku ndak lah sampai membenci.. They are my pwendz.. And i love them too.. Ndak kisah lag diorang mau cakap apa pun.. Hak diorang mau keluarkan kenyataan.. They given mouth, ears and eyes.. And of coz mind to think.. And they shud be inform earlier, im also given heart to felt adn to fulfilled..

Kekadang, ndak bulih sangat memikirkan pasal apa orang cakap.. Tapi, aku ni laen.. Harus memikirkan semua orang cakap.. Sebab aku ndak bulih tengok pemandangan belakang aku tanpa bantuan cermin.. Sometimes im ignore it but much more i care about it.. Hidup sebagai manusia biasa yang tidak lari dari masalah.. Mungkin sebab aku yang terlalu sering meluahkan di tempat yang tidak sesuai agaknya.. Pedulikan saja lah.. Yea.. Setakat ini, aku rasa biarkan saja hal itu disitu..


Hari ini aku muncul dekat tv-i untuk rancangan i bagus bah.. Lama gilak ku rasa ndak involved dalam rancangan ini.. Even every month aku rasa ada saja nama aku tercatat.. Ntah.. Tetiba rasa 'macam lama' tu kan.. Huhuhuhu.. Of coz keadaan itu buat aku sedikit huru hara.. Dari mula tersangkut dalam jammed sehingga hampir sejam.. Dan menginterview Datuk dalam keadaan yang agak kucar kacir.. Mau salahkan aku? Thankz lah.. Sebab asyik tengok silap orang lain saja.. Aku mengaku salah.. Ko bila lagi?? Sentapp~~

Jam terus bergerak meninggalkan setiap yang terjadik.. Hari ni kena tazkirah oleh seorang abang.. Ingat lagik abang yang bercerita mengenai 'semangat' tuh? Huhuhuhu.. Dia cakap, lama ndak tinguk aku sujud dekat belakang.. Maka sentap sikit lah.. "Teda guna berpuasa kalau ndak sembahyang.. Dalam Rukun Islam.. Puasa menyusul selepas Mendirikan Solat.. Apa pendapat ko?" Hoh!! Sedih dan malu sendiri.. Anyhow Thankz abangku sebab memberi nasihat itu.. Malu jugak woo.. Tapi, ndak salah pun.. Dah sah-sah buat salah.. Mengapa sombong mau mengaku?? 

Hari ini banyak masa ku luangkan duduk di hadapan komputer.. Mengedit bahan untuk jingle dan beberapa persiapan untuk program raya.. Hampir juling mata aku dibuatnya.. Telinga dah naik pedih mendengar guna headphone.. Maka otak pun kehilangan unsur kreativiti.. Ah! Bikin asal ada sak.. Kang kenak marah lagik sama bos.. Bukan lah semua.. Yang perlu siap ni hari jak.. Ehehehe.. Kerja mesti Ikhlas bha kan?? Jangan mengeluh.. Supaya gaji yang diterima Halal dan ada barokah.. Insya-Allah..

Hampir jam 5.. Menu tajaan sudah tiba.. Mengambil bahagian masing-masing dan seperti tahun lepas, aku jugak yang menjadi 'posmen' menghantar ke beberapa bahagian yang berkaitan dengan kitorang.. Itu pun kalu ada lebih lor.. Huhuhuhu.. Dekat jam 6.. Kak Mas tetiba mengajak pigi makan dekat Karamunsing Shopping Mall.. Sana ada restoran.. Namanya Chicken Hut.. Katanya, Laksa dekat sana sodap.. Oh! Ayaq lioq mula mencair membayangkan keenakannya.. Sekali sampai order.. Kari Laksa lah pulekk.. But seriously mantap! Terbaekk ah.. Sharing is caring.. Sikit jak pown ku makan.. Selera blom ada cuma ntah ar.. Macam malas pulak mau makan.. Huhuhuhu

Lepas ja berbuka, teman Kak Mas meninjau baju-baju.. Mau membeli bilangnya.. Sekali dia rembat sehelai baju Melayu khusus untuk anak bujangnya.. Uhuhuhu~~ "Kak Mas, anak kakak tu kulitnya macam mana? Senang sikit mau pilih warna.. Nanti ndak match susah.." Saranku.. Pandai konon mengatur kaler-kaler.. Hohohoho "Nah! Macam kulit mu 'At'.. Gelap!" Astaga Kak Mas.. Bikin panass!! Ketawa setan kejap kami di kedai tuh.. Murah jak pown.. RM 50 sehelai.. Material pun bulih tahan.. Agak tebal.. Jahitan pun santek.. Cuma besa ah kalau jenis siap nih.. Ndak ikot body.. Bilang Kak Mas "Dek.. Kita ni orang miskin..  Ada kalau ada.. Daripada??" Hahahahah~~ Aku rasa pun macam mau merembat lagik nih.. Kaler purple gelap tu macam nice!! Wink~~ Wink~~ Tengok ah nanti..


Dekat jam 8 gitu terus amik kawan aku yang datang berkursus di sini dari Tawau.. Bawak dia bertemu dengan Mak Hayy di SugarBun Tanjung Aru.. Ihihihihi.. Ndak lama.. Dalam jam 9.30 aku antar dia balik dan aku pun balik ohpiz jugak.. Gosip-gosip manja sajaa.. Hihihihi

Dan jam 10.30 aku meninggalkan ohpiz.. Sebab baca berita tadik.. Kang ada lagi yang merepot aku ndak datang baca news.. Hurmm.. Singgah jap 7eleven membeli sigup.. Dan terusssss drive pulang.. Layan lagu 'Sayap Terluka' yang aku muatkan dalam CD burn sendiri yang aku judulkan 'Tears'.. Sakan sungguh menyanyi dengan si Chomel.. D'Bagindaz.. Cuba teka lagu apa.. Hihihihihi.. 

Walau apa yang terjadi, kaki ini akan terus melangkah.. Dengan membiarkan hati terus menanti.. Sebab aku pernah kata.. "Kalau ada jodoh" dan di balas dengan "Insya-Allah.. Adaaaa" Nunitez olzz!!

No comments: