THiNKiN

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Hyepzz der..
Hope semua pun sihat hari ni.. Alhamdulillah.. Aku sihat saja bah.. Keletihan memikirkan banyak benda hari ini.. Huh! Baru ja balik dari beramah mesra dengan butiran pasir di tepi laot dekat Tanjung Lipat.. Rindu sangat dengan laot itu.. Walau pandanganku bohsan ja malam nih..

Layan lagu-lagu sedih dalam keta sepanjang perjalanan pulang.. Aku buat CD khusus untuk beberapa lagu yang pernah menjadi kegemaran we olz.. Kira macam sengaja mencederakan hati sendiri.. Namun, aku sebenarnya cuba untuk berhadapan dengan benda yang buat aku sedey.. So, bila aku dah biasa dengar lagu-lagu tu semua.. Outomatically aku boleh ah hilangkan sikit-sikit kesakitan kerana rindu dekat hati ni..


Sumpah!! Sakit siot.. Macam mau sengaja ja langgar tiang lampu tepi jalan.. Tapi, tidak salah kalau aku pujuk hati dengan kata-kata semangat kan? Semua itu insya-Allah boleh mendorong aku ke arah yang lebih positif kelak..

Hari ni datang ohpiz macam biasa... Hari ni gempar seketika ohpiz dengan tingkah seorang teman.. Ntah ar.. Dua-dua pun ada alibi yang kuat untuk membela diri sendiri.. Tapi yang pasti, semua orang pun sibuk menyalahkan yang sorang tuh.. Aku? Cuba meletakkan diri di tengah-tengah.. Jaga hati? Ndak laa.. Just becoz both of them memiliki kelebihan dan kekurangan.. Ah! Jadi penonton dan pendengar lagi bagus..

On 1pm.. Makan dekat Karamunsing.. Dekat food court tuh ada satu gerai tu yang best sangat kalu masak.. Dan sehingga hari ini, setiap masakan yang dihidang, belum mengecewakan lidah aku.. Yeah! Aku sangat cerewet dengan makan.. Ermm.. Dalam semua hal pun aku cerewet sebenarnya.. (DAN AKU TERTIDUR!!! Hahahaha.. Sepatutnya entry ni kena post semalam -04/07/2012-.. Tapi dek kerana kepenatan.. Maka aku TERtidur dengan nyenyaknya.. Uhuhuuhu~~ Teringat lax ngan insiden dolu-dolu.. Selalu tertidor while texting someone.. Jom kita sambung..)

Aku, Mak Hayy, Hani, Esna, Kak Mas, dan Zana.. Makan sampai kenyang.. Sodap! Lepas tuh gerak pi ohpiz baru di Kompleks Bersepadu KPKK Jalan Lintas.. Maka kami ada bengkel Internet Protokol Mobile.. Sekalinya, bukan pulak berbengkel kami.. Maka diberi penerangan seolah-olah mau menjual produk.. Huh! Ketika break for tea tyme.. Aku blah balik ke ohpiz.. Malazz kunun.. Thatz not for me.. Itu untuk pihak pengurusan lor..

Lepas tuh, terus lepak di ohpiz sesambil menunggu hujan berhenti.. Maka, malam ini sekali lagi aku kena mengikut arah haluan Abg Boi.. Hurmm.. Heran tol aku.. Mak Hayy marah aku.. Si Fazone pun sama.. Apa lagi si Azman.. Semua pun marah aku.. Sepatotnya kami gerak pi Tanjung Aru.. Tapi, aku terpaksa membontot Abg Boi hari nih.. Ntah lor.. Aku bukan manusia berhati binatang.. Aku cuma nak tolong dia.. 

Tapi ndak tau why.. Tetiba on the akhir pertemuan malam semalam.. Bila aku dah siap hantar dia balik umah.. Tetiba aku terfikir balik ngan kata kengkawan aku..


Mak Hayy : Ko bukan pemandu dia anakk!!
Fazone : Ko simpan ja Abg sana.. Biarkan dia.. Pandai lah dia urus kehidupan dia..

Azman : Tu la.. Orang telampau bagus.. Sampai di pergunakan pun ndak pandai sedar sudah...

Glup~~ Memang ada benarnya.. :((






No comments: