U TURN

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..



Huikzz Peepzz!!
Hujan lax dekat luar.. Sekarang baru jam 05.45 petang.. Dan aku masih berada di ohpiz sejak awal pagi tadik.. Ndak kemana-mana pun hari ini.. Jadi, kerja aku dan kengkawan aku adalah, makan, tidor dan gossip! Hahahaha.. Sesekali menghadap komputer melayan antara lelagu nostalgia itu.. Termasuk lagu Datuk Sharifah Aini.. Ngeeeeee.. (Whoopzz! Perkataan 'Ngeee' dulu aku kena marah guna.. tak silap aku, kali ni kira kali kedua aku guna selepas insiden hari itu.. Kali pertama adalah pada entry semalam..)

U Turn.. Aku ndak pasti sama ada tindakan aku ini betol atau tidak.. Tapi yang pasti, aku tidak mahu mengecewakan orang di sekeliling aku.. Diorang semua ternyata sayang dengan aku.. Dan aku harus menghargai itu.. Walaupun sebenarnya aku sudah lupa bagaimana untuk menghargai dan menyayangi diri sendiri.. Sekadar meneruskan hidup tanpa sebarang misi.. Hurmm.. Hati ini semakin sukar untuk aku mengerti.. 
Semalam, langkah aku terhenti di satu titik setelah berjalan jauh.. Dalam kegelapan aku berfikir.. Haruskah aku bertindak mengikut petunjuk orang lain? Sedangkan hati aku juga mempunyai rasa dan haluan yang perlu aku penuhi.. Tatkala memikirkan banyak perkara.. Semangat untuk tekad tetiba muncul.. Yea! Aku harus membuat satu pusingan U.. Walau mereka tidak mengetahui betapa sengsaranya hidop aku sebelum ini.. Kosong dan sunyi.. 

Kehidupan sekarang ni tidak lah terlalu menggembirakan pown.. Sebab kekadang dalam kemeriahan bersama kengkawan baru, aku juga sering dilanda kesepian yang menuntut untuk aku berlalu.. Senang cakap, hati aku tidak mengiringi riak wajahku ketika bersama mereka.. Sesungguhnya, mereka merupakan kawan yang baik.. Walau hidop agak terumbang ambing, tapi mereka masih mempunyai semangat dan misi dalam kehidupan.. Mengejar sesuatu yang mereka tahu apa bendanya.. Sedang aku disini masih keliru mencari apa.. Masa depan pun kelihatan samar dalam bayangan.. 

Urusan untuk meninggalkan Sabah sedikit terbantut.. Dan dalam membuat keputusan itu, aku juga keliru.. Ntah sedang mengikut nafsu amarah atau fikiran rasional.. Dan, aku secara terburu-buru menangguhkan urusan itu.. Ntah la.. Betul ka tidak tindakan aku tuh.. Mau fikir balik.. Nasib baik sempat kan.. Hurmm.. Untuk menjayakan misi U Turn aku ini, aku sudah menghantar external aku kepada gurlfriend si Jan.. Dia ada banyak movie.. Especially Korea.. So exited untuk menunggu ketibaan external aku itu.. Dan, ibu kepada si Fatien pun ada meminjamkan aku Novel.. Hasil tulisan seorang yang tidak pernah mengecewakan dalam beberapa novel dia yang terdahulu.. Lariss dan mengguris.. Sempat gak ibu Fatien berpesan supaya aku datang ke rumah dia.. Sebab di rumah dia ada baaaaaaaaaaaaaaaaanyak Novel.. Ehehee.. 

Mesti dinding dekat rumah aku rindu dengan 'bahasa' aku.. Laut juga mungkin begitu.. Im Coming 'HOME' alone.. Huh! Hujan dah berhenti.. Jom kita pulang.. Kang di rumah update entry lagik.. Cerita pasal apa lax?? Hurmmm.. :((

No comments: