KE DAN KE

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Huikzz!!
Sudah hampir jam 1 pagi.. Aku baru sampai umah ni.. Hari ni jadik driver Kak Mas.. Hihihi.. Berjalan berdua dari pukul 3 sampai pukul 12 tengah malam.. Pertemuan terakhir di Ohpiz baru.. Adess.. Kenapa tangan ketar-ketar menaip nih?? Huhuhu~~

Semalam tidor jam 6 pagi.. Selayaknya aku bangun jam 2 petang.. Huikzz.. Semua pun terlepas.. Bangun jak terus mandi dan pegi ohpiz lama.. Dizzy siot.. Redah saja.. Lepas baca berita jam 4.30 aku ngan Kak Mas gerak pigi ohpiz baru pulak.. Dalam jam 5.15 lah gitu kami gerak.. Menguruskan hal-hal terakhir dekat ohpiz lama.. Huhuhu.. Kosng sudah tu ohpiz bah.. Jadi, memastikan semua sudah di angkut pegi ohpiz baru.. Sesambil tuh, sempat tengok opening rancangan Sioknya Bayu yang kami rakamkan dekat beberapa shopping destination sempena raya nih.. 


Dekat ohpiz baru sungguh serabut! Sangat-sangat.. Di tambah dengan perangai bos aku yang bongek tahap gaban tu lagik.. Mau juga susun meja staff ala-ala nak amik exam.. Choi~~ Ko memang bos yang ndak pandai jaga hati pekerja.. Mau dengar cakap ko saja.. Bila agaknya ko pencen ah?? Bikin panass.. Pandai mengarah ja kerja ko sana.. Habis program berantakan.. Kesian ngan Kak Mas sebenarnya.. Tapi aku tabik spring ngan commitment Kak Mas nih.. Even dia baru lagi di pejabat kami (sebelum ni dia bertugas di Tawau) tapi aku nampak dia seorang yang harus dibanggakan.. Tip top kerja beliau.. Tepuk tangan sket!! Hahaha..

Memandangkan aku duty pagi esok dekat konti baharu, maka pergi jugak lah jenguk-jenguk konti tuh.. Goshh~~!! Gilak tu technician.. Tu system tidak berfungsi sama seperti yang di konti lama.. Padahal brand sama.. Haiyoo.. Sure huru hara esok.. But then, berkat ilmu yang aku pungut di Tawau, aku rasa aku bulih pastikan 'all ezz fine' esok.. Memudahan.. Amin!!

Berbuka puasa hari ini dekat tempat favurit aku.. Huii~~ Lama gila aku ndak datang sini.. Olde Station Kopitiam dekat City Mall.. Dolu-dolu aku selalu pigi sini sebab muka seseorang tu seiras bah.. Hihihi.. Tapi, bukan tu jak.. Makanan dia pun superbb.. Memang belum ada boleh lawan keenakan Kopi Susu dia.. Sehinggakan Kak Mas mengoder dua cawan Kopi Susu panas.. Sambil melayang klip lagu pelem industan pebret aku.. 'Devdas'.. Aku makan Mee Kari sementara Kakak ku makan Nasi berlauk Rendang.. Untuk kali kedua, sesi berbuka puasa kami tidak membazir.. Ihihihi.. Kak Mas cakap, dia suka.. Dan akan datang balik.. 

Mengikut perancangan awal.. Siap saja makan, kami akan jenjalan kijap dalam shopping mall iteww sebelum meneruskan perjalanan ke 1Borneo.. Tapi, macam siok pulak shopping di City Mall nih.. Aku rembat beberapa benda.. Yang satu memang menjadi idaman aku.. Ihihihi.. Seluar dalam dan seluar luar.. Hari ni rasanya berabis jugak aku ngan Kak Mas.. Shopping sampai ndak tengok jam.. Bila sedar jak sudah hampir jam 10 malam.. Sebelum meninggalkan shopping complex itu, kami duduk sekali lagi menikmati Kopi Susu kegemaran kami itu bersama Roti Kawin.. Hihihi.. Gym!! Yeah!! Sudah dapat.. Kumpul duit untuk jadik memmber duluu~~

Meninggalkan City Mall dan terus ke Hourber City pulak.. Kali ni mau jumpa penaja pasal program yang semakin kucar kacir.. Rasanya macam ndak jadi sak ni program.. Walaupun Kak Mas bertindak sebagai Flow Manager.. Tapi kelihatannya Kak Mas bekerja bagaikan Penerbit! Bikin panas dengan Bos yang betabiatt dengan Penerbit yang ala-ala lepas tangan.. Meradang penaja kami.. Sekali lagi, rasa simpati merayap ke sanubari melihat Kak Mas mempertahankan segalanya.. Sebab, itu penaja kelihatan tawar hati untuk meneruskan tajaan dia.. Hurmm.. Nasib baik aku bukan siapa-siapa.. Kalaulah aku 'ada suara'.. Sudah tentu aku tengking dua orang yang tidak bertanggung jawab itu.. 

Selesai di sana.. Terus ke ohpiz lama, mengambil file-file penting untuk siaran esok.. Lepas tuh, memandu terus ke ohpiz baru.. Sebab keta Kak Mas parking di sana.. Setelah selesai semuanya.. Dekat jam 12 lebey jugak.. Baru aku meninggalkan Kak Mas.. Singgah sikijap isi minyak di Shell dekat ohpiz dan terus memandu pulang.. Huii~~ Jauhnya ku rasa.. Banyaknya lampu isyarat kena di tempuh.. Huh! Esok kena bangun awal nih.. Matai~~ Tidor atau tidak ah??

Yang pasti, ramai yang panas dengan aku ni hari.. HP aku kan off sejak semalam.. Malas mau kasi idop.. Tabiat aku ni lain benar.. Kalau HP tu on.. Rasanya berjuta kali aku asyik memandang HP.. Bila berbunyik, pikiran aku tidak lain tidak bukan.. Huh! Harapan ku terlampau tinggi.. Tapi, bila HP dah off.. Perasaan itu sedikit kurang.. Ada! Menipu aku cakap kalau tiada.. Biarlah dulu.. Membiasakan diri bah.. Nanti-nanti saja lah kasi on tu HP.. Uhuhu.. Bila?? Tengok lah.. Hurmm..

Jam 1.09 minit malam.. Mari kita cuba untuk tidor.. Sigup sambil layan coke dulu ah.. Nunitezz olz!

No comments: