MISI SI KURUS

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Hyepzz..
Mata belom mau tidor.. Sebab hari ni aku rasa membalas dendam tidor.. Huhuhuhu.. Seharian di umah.. Bangun pun just masuk bilik kecik dan sambung tidor balik.. Hohohoho!! Aku redho ja dengan puasa hari ini.. Memudahan masih berpahala.. Amin~~

Hari ni buka puasa dekat Secret Recepies.. Order 4 slice cake ngan semangkuk Curry Laksa.. Aku sungguh rakus hari ini.. Huhuhuhu.. Semuanya gara-gara gambar yang di amik oleh bos aku (yang sekarang nih jadik profile pic fb) yang sangat memperlihatkan muka aku yang cekung.. Kepala agak besar berbanding badan.. Nampak sangat ndak balance.. Hohoho.. Pokoknya BIDAK!!! Aku sendiri pun rasa macam perlu lakukan sesuatu..


Sempat jugak singgah pharmacy.. Mintak ubat yang bley menaikkan badan.. Petugas dekat situ cakap, banyakkan makan daging dan amik supliment saja.. Sebab tiada ubat khusus untuk itu.. Dia tidak menyarankan aku mengambil ubat kuat makan.. Hihihihi.. Sebab dia takut nanti aku ndak puasa.. Hahahaha :P

Lepas makan dan jenjalan cuci mata dekat Centre Point, aku memandu pulang.. Ternampak stall Durian dekat tepi jalan.. Selalu ada.. Tapi, malam ni rasa macam nak membaham saja.. Singgah sebentar dan membaham di situ jugak.. Sempat berbual dengan penjual tuh.. DBKK memang selalu buat operasi katanya.. Pandai-pandai lah.. Huhuhuhu.. Daripada perbualan, bukan diorang ndak mau buka gerai yang halal, cuma syarat yang di kenakan tuh macam menyusahkan plus, tempat yang disyorkan adalah tidak strategik.. Maka, berjualan lah diorang di tepi jalan.. Huhuhuhu.. Anyway! Durian susu memang sodap!!

Sampai umah terus lepak depan tv.. Tengok HP sunyi saja.. Sambil senyum, hati terdetik.. Dia mesti have fun dengan kengkawan dia.. Tak moh ganggu lah.. Nanti fokos dia terganggu pulak.. For sure, relationship dia among his friends memang great! Have fun, have time dan semuanya bersama.. Susah tau mau dapat kehidupan begitu sekarang nih.. Jelous?? Of course lah!! Mana aku mau carik kawan begitu.. Yang baek dan memahami.. Alhamdulillah, aku bekawan dengan dia sudah cukup bersyukur.. Cuma, dengan kazen dia lagik.. Ntah.. Kesilapan aku jugak.. Hehehe.. Dan cencel friend request bila hampir seminggu menunggu.. Plus, aku sedar diri lahh.. Ya Tuhan! Ampunkan aku..

Dan sekarang ni, aku layan radio dengar lagu susunan aku sambil updating blogs.. Ada lagik.. Aku sedang mencuci kaen.. Sepatutnya diang tadik.. Tapi, macam banyak masa aku buang atas tilam aku.. Tidorrr~~ Dan sekarang, kena lah rajin.. Huhuhuhu~~ (1.19 : Tetiba dapat mesej dari sang kawan.. Aik?? Cakap tadi mau tido??)

Siok pulak lagu-lagu yang aku susun nih.. Hahahaha.. Sesambil melayan sang kawan aku bersms.. Hihihihi.. Baru mu jemur kaen.. Jap lagi lah.. Ades!! Jam 1.30 sudah ni.. Rasanya mata belom rabak lagik.. Adakah aku harus menunggu sehingga sahur?? Dan bertahan terus sampai jam 10 pagi?? Yo lah.. Maka bisuk aku kerja pagi.. Adoi.. Haruss kah atau tidak harus nih?? Huhuhuhu~~

Apa yang pasti, misi aku starting today ingin menjadi sedikit berisi.. Kecik sangat dah pinggang ni.. Saiz 28 pun boley masuk!! Ada lebey 1 jari lagi.. Homaigadd!! Next month after raya mau masuk gym di samping Appeton Weight Gain.. Berkorban lah nampaknya ni.. Harussss!!

No comments: