DATANG SUDAH!

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Hurmm..
Tersedar dari mimpi seketika.. Rasa sebak di dada menerpa terus.. Ntah kenapa rasa ini tetiba datang menyerbu masuk ke jiwa.. Sumpah! Ndak pernah aku undang rasa ini.. Kalau dulu, rasa ini bisa membuat aku bahagia dan lena tidur.. Namun kini, rasa ini seolah membunuh aku dari dalam..

Aku sudah mula merindui dia yang dulu.. Rindu ini sangat dalam.. Menusuk pintu hati yang sudah ku tutup rapat. Namun, tidak ada apa yang perlu dirisaukan, aku yakin jika aku terus bertahan, rasa ini pastinya akan menghilang.. Jam sudah 1.34 pagi.. Ingatkan malam ini aku tidak akan mengupdate sebarang entry.. Namun, takdir sudah tertulis kalau malam ini masih memeri ruang dan peluang untuk aku mencoretkan sedikit rasa di dalam hati..


Jam 3.30 petang tadi aku meninggalkan ohpiz dan terus memandu ke 1B seperti yang aku rancang.. Membeli 3 helai baju kerja dan sebotol perfume by CK.. Aku rasa cukup untuk bulan ini rewarded untuk diri sendiri.. Nafsu berikutnya kena tunggu payment bulan depan.. Huhuhu~~ Sangat berpinar mata ini menyaksikan kehebatan jualan di hypermall itu.. Hurmm~~ Hutang di dahulukan, perbelanjaan dikemudiankan.. Itu prinsip yang harus di gunakan..

Selesai bershopping ala kadar (pingsan!!) aku melangkahkan kaki ke GroundFloor menuju ke McD.. Menapau set Samurai Beef Burger with frise and a big galss of Coke sebelum memandu pulang ke rumah.. Sampai di rumah.. Mandi dan relax sambil menikmati encik burger.. Saja nak rasa.. Tadi nak beli bubur McD.. Namun sesampai di sana terpandang lax dengan promotion Samurai Beef Burger yang limited time only.. So.. Jangan lepaskan peluang..

Dalam jam 8, tengah aku menjamu mata dengan bulan di langit yang sudah lama tidak muncul, aku dikejutkan dengan sms daripada si kawan.. Hiiii~~ Senyum seketika.. Yang pasti, kali ni sms berlangsung dengan lama.. Tak macam semalam.. Sekejap jak.. Thats why aku cakap, dia ni sukar sangat nak di ramal.. Apapun, tak payah nak kisah sangat.. Kawan jer kan.. Kisah macam tu saja lah.. Huhuhu.. Biasa-biasa saja bah.. 

Sambil bersms aku menengok tv.. Dia plak sedang berada di Stadium Darul Makmur menyaksikan pertemuan Pahang dan Singapura.. Bila ku cakap aku sokong Pahang jer, terus dia tanya motip.. Tergelak juga di hati kecil aku.. Ya! Aku akui kalau dia dan kazen dia sudah membuatkan aku jatuh cinta dengan Pahang.. Kazen dia dah sampai KK.. Dan aku juga sudah memasang cecita untuk ke Pahang within next year.. InsyaAllah.. Mau cari tiket murah dulu.. Ihihihi.. Yang pasti, tujuan ke sana adalah untuk bercuti.. As usual, my destination adalah pulau.. One op island lah di sana.. Sebab Pahang terkenal gak dengan pulau yang cantik.. Satu tempat yang harus aku lawati adalah Pantai Balok dan Pantai Teluk Chempedak.. Ngehh~~ One day.. Without them of coz.. Mau jalan sensorang jerk..

Hari ni teda khabar langsung kalau Parents aku nak datang sini.. Hurmm.. AKu call tapi tak mengangkat lax.. Malas ah.. Kalau diorang datang, sure akan carik aku tuh.. For sure, esok, aku tak kije awal pagi.. Tetiba bos aku membuat jadual ambil alih tugas untuk esok yang sepatutnya aku, kepada si Patner.. Hampir juga bergaduh tu.. Tapi, aku langsung tak tahu menahu pasal ambil alih ni.. Aku teda buat permohonan pun.. Lantak ko lah.. Again, kalau nak tukar, aku ok saja.. But, ask the bos first.. Sebab dia yang kasi keluar arahan.. Im just follow saja..

Aduii.. Susahnya mau tidor nih.. Dah mausk jam 2 pagi.. Huhuhu.. Walau ndak kerja pagi, namun esok kena bangun awal jugak nih.. Uhuhuhu~~ Jom ah tidoe.. Esok nak cerita pasal dialog aku dengan seorang Ketua Pramugara.. Ingat nak buat malam ni.. Tapi, esok saja lah.. Sebab fokus aku sekarang ni lebih kepada penyakit rindu yang sedang melanda.. Pedih sungguh terasa hati.. Kalau tidak memikirkan jam yang sudah lewat.. Mau saja aku menghantar mesej kepada dia.. Tapi, ini bukan cara yang terbaik.. Biarkan perasaan ini terus terbang dan berlalu pergi.. Nitez!!

No comments: