FACEBOOK

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Hurmm..
Dah Deactivate accaount pun.. Bukan stakat hari ni, tapi sejak awal tahun lepas.. Aku dah malas sebenarnya dengan Facebook. Bukan dengan cara pengurusan atau pengendalian FB.. Cuma aku.. Aku..!! Feeling aku yang sudah terasa lain. Tidak macam dulu.. Yeapz.. Aku merasakan FB sudah tidak macam dulu.. Kemeriahannya sudah tiada.. Hurmm.. Kalau dulu, aku selalu bergelak ketawa dengan FB.. Kawan-kawan FB semua sporting dan supportive gilak.. Kenak2 lagi dengan kawan aku dekat Pahang tuh.. Walaupun jauh, namun aku sering terasa dekat bila sedang bercanda ria dengan dia di FB.. 

Tapi, sejak belakangan lalu, especially selepas aku ngan kazen dia kapel, dia dah mula menjauh.. Ntah la.. Katanya, aku yang menjauh.. Hurmm.. Bukan saja-saja mau menjauh sebenarnya.. Just remmemmber whe he told me yang kazen dia sudah sering tidak bersama dia walau hakikatnya dia berada di hadapannya.. Lebih selesa kazennya melayan aku di hp sedangkan dia tidak di endahkan langsung.. Sedih jugak kalau aku yang berada di tempat dia.. Thatz y aku cuba untuk memahami.. Hurmm.. Siyes!! Sedih!!


Dan sekarang ni, sedikit demi sedikit aku sedang mati.. Dan mungkin ini yang dia mauhu.. Dan mungkin juga ini yang dia tidak sanggup untuk lihat. Tapi hakikatnya, itu yang sedang berlaku dengan aku sekarang.. Aku semakin membunuh diri aku dengan semua kesedihan ini.. Hurmm.. Aku masih sayang dia. Masih cinta dia.,. Dan aku terpaksa melupakan semuanya kerana sayang aku pada mereka berdua.. Alasan aku mudah.. Sama seperti ayat yang sebelum ini aku utarakan.. AKu mahu mereka bahagia.. Itu saja!!

Dan, FB aku sudah aku deactivate pown.. Malas mau kasi on.. Kalau kasi on pun, aku just sakit ati melihat status update yang seolah menyindir aku.. Dan keadaan itu akan membuatkan aku menitiskan air mata.. Sebab dah menyebabkan orang yang aku sayang kecewa.. Uhuhuhuhu... Buat masa ni, aku akan terus bertahan selagi aku mampu.. Susah weii nak membuang sesuatu yang kita sayang.. Dalam keadaan terpaksa.. Huhuhu.. AKu harus kuat! Dan aku harus pinjam semangat dia yang pernah buat aku jatuh cinta padanya dulu..

Oh! Aku baru teringat kalau aku ada hutang ngan dia RM 300.. Hurmm.. Bila nak bayar erk.. Uhuhuhu.. Doit dalam wallet pun ada sisa jer lagik.. Gosh!! Help.. Cepat lah gaji.. Bila dah semua ni selesai.. Then baru aku bley free sepenuhnya.. Sepenuhnya?? Tidak kot.. Lepas tuh baru aku akan fikir soal hati.. Dan, petang tadik, masa tengok Hindi dekat tv3 berjudul 'GURU' hati aku terdetik untuk mencari seseorang.. Sebab menerusi bait-bait kata pelakon dia Abisheck Batchan, untuk melupakan sesuatu dengan mudah bukanlah perkara mudah. Melainkan dengan membuang semua yang ada dalam hati dengan menggantikannya dengan yang baru.. Dan Fokus! Hurmm.. Bolehkah aku??

Hurmm.. Yang pasti, tiada jalan mudah untuk mencari kebahagiaan di dunia ini.. Lagu Motif Band "Tuhan Jagakan DIa" adalah dedikasi terbaik untuk dia.. Semoaga bahagia sentiasa bersama dia dan kazennya setelah pemergian aku ni.. Dan aku? AKan berusaha untuk mencari hidup baru.. Walaupun sebelum ini aku pernah berjanji untuk tidak bercinta lagi.. Namun, aku tiada cara lain untuk melupakan dia melainkan................ Hurmmm :((

No comments: